Gå til innhold

Tilkallingsvikar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal muligens begynne som tilkallingsvikar i en barnehage, skal på intervju førstkommende fredag. Vil aller helst ha en 100% stilling, men arbeidsmarkedet er tøft for tiden. 

''Problemet'' blir om jeg ikke skulle få tilbud om å bli tilkallingsvikar fordi jeg har et ønske om å jobbe så mye som mulig. Har ikke vært tilkallingsvikar tidligere, så jeg lurer på om hvilke tanker arbeidsgivere har om de som aller helst vil jobbe fast.

Hva kan jeg si på intervjuet? Vil ikke sitte der og'' spolere'' muligheten min til å bli tilkallingsvikar.

Anonymkode: dde7a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan fort bli vikariat over tid. Du kan evt kontakte flere bhg i samme område.

det er ofte sykdom og en del over tid. Så kan hende det ordner seg

lykke til

Anonymkode: a4dda...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver oppfatter nok ikke det at du vil jobbe så mye som mulig som noe negativt. Din intensjon om å jobbe så mye som mulig betyr ikke noe for arbeidsgiver i negativ forstand, du jobber jo ikke mer enn du blir tilkalt uansett.

Derimot er det positivt for arbeidsgiver at en tilkallingsvikar ønsker å jobbe mye, for da vet arbeidsgiver at du stort sett stiller opp når du trengs.

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber er det bare positivt med vikarer som ønsker å jobbe. Selv har jeg vert tilkallingsvikar i vel fem år nå, med mindre kontrakbaserte vikariat innimellom. Typ 40% et halvt år, og tilkalling det resterende. Jeg ønsker og en fast 100%stilling. Ofte er vikarer slikt som kommer og går, så tipper det viktigste er hvor skikket du er til arbeidet, framfor det at du helst ønsker en full stilling. Og selvfølgelig at du stiler opp ved behov, og er fleksibel. Lykke til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...