AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Dersom man spiser det man trenger av næringsstoffer og sånn, men i tillegg spiser enten litt for mye av "vanlig" mat eller godteri, vil dette påvirke resultatene man får av treningen, og i så fall, i hvor stor grad? Anonymkode: 6dd18...917
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Hvilke resultater tenker du på? Anonymkode: 5f85e...607
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke resultater tenker du på? Anonymkode: 5f85e...607 Treningsresultater, bedre kondisjon, sterkere, osv. Anonymkode: 6dd18...917
Vesentlig Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Kroppen er en utrolig maskin som kan tilpasse seg ganske mye. Tror ikke du får dårligere kondisjon eller styrke om du opprettholder treningen, men med et veldig stort energioverskudd vil kanskje kroppen lagre noe som fettlagre.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 20 timer siden, Vesentlig skrev: Kroppen er en utrolig maskin som kan tilpasse seg ganske mye. Tror ikke du får dårligere kondisjon eller styrke om du opprettholder treningen, men med et veldig stort energioverskudd vil kanskje kroppen lagre noe som fettlagre. Men vil det påvirke muligheten for å FORBEDRE, ikke bare opprettholde, kondisjon og styrke? Anonymkode: 6dd18...917
Hu i byen Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Altså, jeg tror ikke kondisjonen påvirkes av for mye mat, men ligger du stort overskudd over lang tid blir du jo tyngre, det kan bli tyngre å løpe osv, men opprettholder man vanene hele tiden blir jo kroppen vant til gradvis tyngre kropp. I forhold til styrke er det jo gjerne slik at det er lettere å bygge muskler i overskudd. Jeg som brukte hele tenårene på å bekymre meg for vekta, hadde 16 år gamle meg sett hvor mye jeg faktisk spiste nå og fortsatt er veltrent hadde jeg spart meg for mange vonde, slitsomme år :-p Med stort overskudd over tid så kan det hende kroppen lagrer litt mer fett, men det skal ikke ha så mye å si for prestasjon.
Charmander Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Den 10. januar 2016 at 16.46, AnonymBruker skrev: Treningsresultater, bedre kondisjon, sterkere, osv. Anonymkode: 6dd18...917 Skal du bli sterkere som i ren styrke er det en fordel å ligge i kalorioverskudd iallfall, det er helt klinkende klart. Kondisjon vet jeg ikke nok om til å kunne svare.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Kondisjon måles i oksygenopptaket til kroppen. Oksygenopptaket måles ofte som en funksjon av kroppsvekten (ml/min/kg). Dvs jo mer du veier jo lavere "kondisjon" har du. Spiser du mer en kroppen forbruker av energi vil kroppsvekten øke og "kondisjonen" vil bli lavere. På den andre siden vil du kunne trene hardere (oftere/lengre) når kroppen er i energioverskudd og på den måten vil du kunne øke oksygenopptaket mer enn når kroppen er i energiunderskudd. Anonymkode: 5f85e...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå