Gå til innhold

Starte på nytt i hjembygda

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at på grunn av diverse grunner så flytter jeg hjem til hjembygda. Jeg flytter inn i kjelleren til foreldrene mine, bor billig og jobber. 

Dette er en liten bygd, flyttet herfra for 7 år siden for å studere og har bodd i en storby siden. Jeg har ingen kontakt med folk på min alder her, de som jeg er venn med herfra er flyttet vekk de og. 

Hvordan får jeg nye venner og et sosialt liv her igjen? De fleste vet hvem jeg er og omvendt, og det er jo sikkert grunner til at vi aldri har vært venner og sånn. Jeg er 26 år, og singel, har vært gjennom Tinder her når jeg har vært hjemme på besøk, men det er jo ikke folk å date her... Jeg har skrevet under på en et års kontrakt. Området har mye fin natur så jeg tror nok jeg får tiden til å gå, i tillegg til å jobbe og sånn, men det sosiale vet jeg ikke med . 

Noen tips og råd? Føler det er ekstra ille å flytte tilbake til hjembygda enn til feks en helt ny plass.    

Anonymkode: dd4af...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vennene dine kommer du til å få igjennom jobben din. Det kan hende at du kommer til å se på menneskene som er i bygda nå på en annen måte enn du har gjort tidligere.

Folk kan overraske og du vil oppdage nye sider både ved deg og andre. Dersom det ikke finnes folk å date så slipper du å være desperat av å lete etter noen og kanskje finner deg selv i stedet..

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. januar 2016 at 15.23, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at på grunn av diverse grunner så flytter jeg hjem til hjembygda. Jeg flytter inn i kjelleren til foreldrene mine, bor billig og jobber. 

Dette er en liten bygd, flyttet herfra for 7 år siden for å studere og har bodd i en storby siden. Jeg har ingen kontakt med folk på min alder her, de som jeg er venn med herfra er flyttet vekk de og. 

Hvordan får jeg nye venner og et sosialt liv her igjen? De fleste vet hvem jeg er og omvendt, og det er jo sikkert grunner til at vi aldri har vært venner og sånn. Jeg er 26 år, og singel, har vært gjennom Tinder her når jeg har vært hjemme på besøk, men det er jo ikke folk å date her... Jeg har skrevet under på en et års kontrakt. Området har mye fin natur så jeg tror nok jeg får tiden til å gå, i tillegg til å jobbe og sånn, men det sosiale vet jeg ikke med . 

Noen tips og råd? Føler det er ekstra ille å flytte tilbake til hjembygda enn til feks en helt ny plass.    

Anonymkode: dd4af...fbd

Dette kunne vært en problemstilling for meg, jeg er også fra en liten bygd. Jeg ville engasjert meg i idretten jeg drev med sist jeg bodde hjemme og kanskje funnet en ny hobby der jeg måtte treffe andre. Du vet jo hvem mange er selv om du ikke kjenner dem så godt. Nå må du bare fortsette å bli kjent. Høre om folk skal på en tilstelning, om noen skal ut på byen i helga, sånne ting. Du må rett og slett invitere deg selv med litt. 

Jeg ser at lokalmiljøet hjemme har blitt mer inkluderende nå som folk har blitt eldre. Nå er man ikke bare sammen med de man gikk i klasse eller spilte fotball sammen med. Nå går det på tvers av alder og interesser. Det har også kommet tilflyttere som blir inkludert. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg.

Anonymkode: 1ee2f...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...