AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Hvordan fant dere ut at barnet ble mobbet? Hadde dere noen mistanker om det i det hele tatt? Om dere hadde mistanker om mobbing, tok lærerne dere på alvor? Hva ble gjort? Hvor gammel var barnet/barna da det ble funnet om mobbingen? Hvordan går det med barnet/barna nå? Jeg mistenker at barnet mitt blir mobbet, men jeg føler ikke at skolen tar det på alvor.Læreren kommer med utsagn som "jeg følger jo med, og har ikke sett noe"... Det kalles jo skjult mobbing av en grunn, fordi det er ikke lett å oppdage. Lærerne har jo ikke full kontroll hele tiden... Anonymkode: 029cd...f07
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Har alltid hatt et nært forhold med barnet mitt så jeg får vite stort sett alt som måtte foregå. I tillegg så kjenner jeg barnet såpass godt at jeg kjenner på utstrålingen på barnet om det er noe galt. prøv å snakke med barnet ditt om de andre elevene, ikke konsekvent om de mobber, men om de har det bra. Anonymkode: fb95b...af4
fusetufs Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Snakk med venner av barnet, spioner få frem alt du kan. Ungen vil ofte ikke fortelle selv for å skåne oss
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Barnet mitt fortalte det selv. Barnet gikk i første klasse. Læreren visste ingenting, men mobbingen foregikk på SFO hvor voksentettheten ikke er så stor og hvor det er perioder uten voksne i nærheten (f.eks. når de skal kle på og av seg før de skal ut). Jeg fortalte det til lærer som tok det på alvor. Hun konfronterte de to som hadde mobbet og de innrømmet alt. De måtte be om unnskyldning og hun ringte foreldrene og fortalte om saken. Mobbingen fortsatte, mobberne ble igjen tilsnakket og foreldrene ble igjen ringt. Da mobbingen fremdeles ikke opphørte ble det skrevet mobbevedtak og mobbingen tok så slutt. Det er nå ett år siden og barnet har det bra på skolen. H*n har et ok forhold til de to som mobbet. Anonymkode: 3f436...d29 1
skruf Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Oppdaget det ved at jeg følte det var noe galt. Barnet hadde vondt i magen hver kveld og ville ikke på skolen. Tilslutt sprakk det, og alt kom for en dag. Flere runder med skolen, men rektor påsto hardnakket at det ikke var et problem med mobbing (noe det definitivt var, barnet vårt var ikke den eneste for å si det sånn). Følte jeg stanget hodet i veggen. Endte med at vi byttet skole. Barnet blomstret opp og fikk en fin skolehverdag igjen. Har i etterkant hørt at folk som har barn som sokner til den skolen vi hadde i begynnelsen velger å søke barna sine inn på andre skoler for så å kjøre de til og fra til de er gamle nok til å ta buss pga det dårlige skolemiljøet.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Barnet fortalte det selv. Vi gav skolen ett halvt år på å rydde opp, ingenting ble gjort. Vi valgte å bytte skole og nå går alt strålende Hva enn dere gjør ikke la det fortsette i en evighet. Jeg har aldri skjønt foreldre som sier at barna deres ble mobbet hele barneskolen for eksempel. Hvorfor i H...vete fjernet dere ikke barnet deres fra den situasjonen, bytt skole/flytt! Hvor mange sjanser skal en skole få på å rydde opp? Hvor mange år skal barnet ditt gå og lide? Anonymkode: 981fe...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Den 11.1.2016 at 9.34, AnonymBruker skrev: Barnet fortalte det selv. Vi gav skolen ett halvt år på å rydde opp, ingenting ble gjort. Vi valgte å bytte skole og nå går alt strålende Hva enn dere gjør ikke la det fortsette i en evighet. Jeg har aldri skjønt foreldre som sier at barna deres ble mobbet hele barneskolen for eksempel. Hvorfor i H...vete fjernet dere ikke barnet deres fra den situasjonen, bytt skole/flytt! Hvor mange sjanser skal en skole få på å rydde opp? Hvor mange år skal barnet ditt gå og lide? Anonymkode: 981fe...bd6 Jeg er egentlig enig med deg i at man burde bytte skole eller flytte. Men det er ikke alltid så enkelt å bare flytte heller (og på små plasser f.eks så er det bare en skole, og nærmeste skole kan være 1 time unna, så er ikke bare bare å bytte skole da) . Men her blir det nok flytting så fort jeg får leid et annet sted. Anonymkode: 029cd...f07 1
Sannerlig Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig enig med deg i at man burde bytte skole eller flytte. Men det er ikke alltid så enkelt å bare flytte heller (og på små plasser f.eks så er det bare en skole, og nærmeste skole kan være 1 time unna, så er ikke bare bare å bytte skole da) . Men her blir det nok flytting så fort jeg får leid et annet sted. Anonymkode: 029cd...f07 Huff, så jævla trist at det må komme til det. Men godt du tar barnet ditt på alvor og forsøker gjøre alt. Min mann, som er endel eldre enn meg, hadde en sønn han måtte lære å bokse allerede i 2 klasse. Han trente han opp i to måneder, og sa, forsetter de nå, gi dem en advarsel, slutter de ikke, ta dem grundig,,, og det gjorde han. Feia skolegården med mobberne, og gav seg ikke før han var sikker på at dette ikke skulle gjenta seg. Og han fikk være i fred siden. Selv småtasser kan lære å slå fra seg, der annet ikke nytter.
Lærerinna Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Skolen er pliktig å ha en mobbeplan. Be uansett om å få se denne, og krev å få vite hva som gjøres med saken. Etter min mening er det ikke så viktig om mobbing er rette definisjon- så lenge en elev føler seg utafor eller utsatt for mobbing, mener jeg skolen har plikt til å følge opp dette. Mitt hjertesukk som lærer i ungdomsskolen, er at jeg ofte får vite om slike saker altfor sent. Ta kontakt med kontaktlærer og evt rektor. Ditt barn har krav på en trygg skolehverdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå