Gå til innhold

Naturlig mascara

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter en mascara som gir så naturlig resultat som mulig;  minst mulig volum og lengde og "false lash effect". Jeg har tynne, men mange øyevipper, og nesten alle type mascaraer gjør at vippene mine bare klistrer seg sammen. Så jeg tenkte kanskje en mascara som egentlig bare er en farget balsam e.l. for vippene. Bare for å få litt farge på de, for de er veldig lyse. Noen tips? :) Jeg kan ikke farge dem, jeg reagerer allergisk på et eller annet i fargen. 

Anonymkode: 005e7...37e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten

Det går an å bruke en flytende eyeliner for å "farge" vippene litt, blir veldig fint og naturlig. Hvor lenge det holder husker jeg ikke. Ellers kan du jo farge vippene dine? Eventuelt ta veldig lite maskara på. Det finnes børster (de i metall er best) som separerer vippene dine, det bør du prøve. Link: http://www.vita.no/exclusive/accessories/vipper-bryn/tweezerman-folding-ilashcomb
Et billigere alternativ er selvsagt en slik: http://www.vita.no/exclusive/accessories/vipper-bryn/elf-eye-lash-brow-wand-1 eller en slik: http://www.vita.no/exclusive/accessories/vipper-bryn/elf-lash-eyebrow-comb-1 Vil også anbefale å gå innom Vita eller Kicks og be om en maskara som separerer vippene og som ikke er så dramatisk. Kanskje spør om en maskara de anbefaler for litt eldre damer, da de som regel ikke ønsker like dramatisk effekt som ungdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Men jeg håpet noen kunne komme med anbefalinger på produkter de har prøvd; jeg er så møkk lei av å gå inn på butikker og spørre etter ting, få noe anbefalt varmt, og så komme hjem og oppdage at produktet overhodet ikke er som det jeg spurte om... Sist gang jeg prøvde meg på en Kicks på jakt etter mascara prøvde hun å prakke på meg Diorshow. "Den er sååå fin og naturlig". Mulig at det er en naturlig mascara i hennes hode; hun gikk med løsvipper, så vi har sikkert litt forskjellig syn der ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Har du prøvd å bruke bare et lite coat mascara, og så vidt børste gjennom vippene? Ellers kan jeg virkelig anbefale de børstene jeg fortalte om, formålet med de er jo å separere vippene, så de ikke klistrer seg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det viktigste for deg er å bruke en maskara med tynn gummibørste, bare et strøk og så børste gjennom med en vasket og ren maskarabørste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en fra Kanebo som ser veldig naturlig ut.. Husker ikke i farta akkurat hva den heter, men den skal fjernes ved å vaske den av med vann på 38g. 

Likedan har jeg og en fra Nilens Jord som er veldig fin og som ikke gir ekstra tykkelse eller lengde.

Skjønner hva du mener med diorshow; den gir jo supervipper (bruker den når jeg skal stæsje meg litt ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Men jeg håpet noen kunne komme med anbefalinger på produkter de har prøvd; jeg er så møkk lei av å gå inn på butikker og spørre etter ting, få noe anbefalt varmt, og så komme hjem og oppdage at produktet overhodet ikke er som det jeg spurte om... Sist gang jeg prøvde meg på en Kicks på jakt etter mascara prøvde hun å prakke på meg Diorshow. "Den er sååå fin og naturlig". Mulig at det er en naturlig mascara i hennes hode; hun gikk med løsvipper, så vi har sikkert litt forskjellig syn der ...

Jeg har tynne lange vipper,og sverger til Sublime De Chanel:

http://www.nordicfeel.no/make-up/oeyne/mascara/chanel-sublime-de-chanel-mascara-waterproof-17657

Den er lett å jobbe med,og gir et veldig naturlig og ikke klumpete resultat.Den jeg har er ikke vannfast men holder godt hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har clinique lash power feathering mascara, og synes den gjør alt du spør etter. Ser veldig naturlig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes mascaraen er for våt eller etterlater seg for mye mascara på vippene, så kan du tørke av litt før du påfører. Jeg vil tro du kan bruke nesten hvem mascara som helst hvis du bare vil ha farge på vippene. 

Anonymkode: b7bd9...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk farget brynsgele! Jeg bruker Urban Decay sin på dager jeg ikke ønsker mer enn bare litt definasjon. Er kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...