AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Jeg skal snart reise utenlands(ikke-Schengenland), og går på faste medisiner. Jeg kommer til å være borte i over 30 dager, og dermed forbruk over dette. Er ambassaden til det aktuelle landet de rette å kontakte? Anonymkode: 24499...e5d
Gjest morhjertegod Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal snart reise utenlands(ikke-Schengenland), og går på faste medisiner. Jeg kommer til å være borte i over 30 dager, og dermed forbruk over dette. Er ambassaden til det aktuelle landet de rette å kontakte? Anonymkode: 24499...e5d Om du har det i orginal forpakningen, men navn og dosen på, så skal vel det holde. Vet du kan få et skjema som legen kan fylles ut, der det bekreftes hva du bruker. Jeg har alltid tre pakker med medisiner jeg må ha med meg til utlandet, aldri hatt noe problem med dette( Sør-Afrika, Amerika og Asia. ).Jeg legger orginal pakningene i kofferten, har alltid et par dags doser og resept med meg inn på fly, tilfelle kofferten skulle bli borte. Hør meg legen din, helt sikker på at han kan skrive ut en bekreftelse
reiseglad Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal snart reise utenlands(ikke-Schengenland), og går på faste medisiner. Jeg kommer til å være borte i over 30 dager, og dermed forbruk over dette. Er ambassaden til det aktuelle landet de rette å kontakte? Anonymkode: 24499...e5d De hadde ikke fått mye annet å gjøre på ambassaden hvis de skulle sjekket medisinene til samtlige som reiser ut og inn i de respektive land..... Ta med medisiner i orginalforpakning, og gjerne en attest fra legen hvis det er A-preparater. Har reist med en gruppe ungdommer til USA hvor håndbagasjen inneholdt div ADHD- og angstmedisiner, uten at noen i kontrollen reagerte på det. God tur! TIl deg morhjertegod: hvis du har livsnødvendig medisiner, så ville jeg hatt alt med meg i håndbagasjen, og ikke sendt noe i innsjekket bagasje. Blir den borte, kan det ofte bli trøblete å få tak i ny medisin i andre land, selv om du har med resept. Endret 10. januar 2016 av reiseglad
Brimi Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Trodde det var apoteket man fikk skriv fra. I hvertfall det som er min erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå