AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Vil gjerne høre hva andre tenker dere om denne datingsituasjonen: -Vi møttes på en datingside for 3 måneder siden. -Har møtt hverandre 3-4 ganger så langt.Noen ganger har gjensidig sykdom og skiftarbeid gjort det vanskelig. -Vi har jevn kontakt via meldinger ca.hver 3.dag. -Vi bor ca.2 mil fra hverandre. -Vi jobber begge litt skift og ulike arbeidstider og fritid på hverdagene og kveldene går med til matlaging,trening og avslapping. -Nå er det over 1 mnd siden sist vi møttes. Problemet mitt er at jeg ikke føler han prioriterer meg særlig mye. Jeg har gitt tydelig beskjed om at jeg liker han,og fikk bare et "Det var hyggelig å høre" i retur.Derfor vet jeg ikke om han liker meg ekstra godt eller om jeg bare er et tidsfordriv??? Jeg tar inititativ til å treffes og det gjør han også,men det kan gå uker mellom hver gang han gjør det og vi ordlegger oss ulikt.Jeg kan si: Hadde vært hyggelig å se deg igjen snart.Har fri i helgen om det kunne passe for deg å treffes da". Han sier ting som:"Har ingen store planer denne helgen så tenkte kanskje vi kunne finne på noe,har du tid da?".Dette får meg til å føle at jeg er noe han prioriterer om han ikke har andre planer,og jeg begynner nå å gå lei.Har jeg grunn til det? Dere andre som jobber skift og driver med dating:Hvor ofte treffes dere? Anonymkode: 86e75...f84
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Jeg jobber ikke skift, men dere ordlegger dere ulikt fordi dere er to forskjellige mennesker. Det er ingen fasit, og din måte er ikke mer riktig enn hans. Folk må få lov til å legge andre planer selv om de dater noen. Kanskje han spiller litt kostbar. Redd for at du skal tro at han ikke har andre venner og miste interessen. Eller ikke virke for giret tilfelle avslag osv. Anonymkode: a0036...23a 1
Legokloss Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 For meg er bare ordlyden forskjellig men meningen den samme; du kaller det fri (hadde du sendt den mld om du hadde planer med andre?), han er ærlig på at han har fri til deg (ingen store planer = ting kan flyttes på for å prioritere deg). Samtidig kan hans ordlyd også beskytte han selv; altså vise at "hey! Om du nå avviser meg ingen fare jeg har andre ting jeg kan gjøre"... i alle fall sånn jeg mener det når jeg skriver ting alla fyren din - og jeg er kvinne Ellers tror jeg du må ta en prat med han om det her - kan være han syns det er skummelt innrømme følelser for deg - kan jo hende han føler du er like nedprioriterende som det du føler han er i og med at dere begge har mye annet dere gjør... Kanskje dere kan finne en kveld/dag begge har fri hvor dere kan trene sammen? Altså ikke bare tenkte på helger..2mil er vel ikke så langt egentlig...
saltyliquorice Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Det virker litt som om du er mer følelsesmessig interessert i han, enn hva han er i deg (akkurat nå). "det var hyggelig å høre". Det trenger ikke bety all verden dersom dere har kontakt jevnlig. Hvem tar kontakt/opprettholder den? Helt personlig synes jeg 3-4 ganger er litt lite på 3 måneder, men igjen så avhenger det av enkeltindividets preferanser. Ville spurt han igjen om han ville treffes og tatt det derifra 1
merett2 Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Jeg synes også det virker som om du er litt mer interessert i ham, enn han er i dag, men det er vanskelig å bedømme ut fra noen få sms. Hvordan er han når dere er sammen? Virker han interessert i deg og dine gjøren og laden? Stiller han spørsmål? Virker han oppmerksom? Kan jo vær at han har blitt brent tidligere, men jeg synes du gir ham fine invitasjoner til å si noe hyggelig tilbake.. det holder liksom med et "takk, i like måte."... 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 2 minutter siden, merett2 skrev: Jeg synes også det virker som om du er litt mer interessert i ham, enn han er i dag, men det er vanskelig å bedømme ut fra noen få sms. Hvordan er han når dere er sammen? Virker han interessert i deg og dine gjøren og laden? Stiller han spørsmål? Virker han oppmerksom? Kan jo vær at han har blitt brent tidligere, men jeg synes du gir ham fine invitasjoner til å si noe hyggelig tilbake.. det holder liksom med et "takk, i like måte."... Ja han virker veldig interessert.Er veldig omtenksom og stiller mange spørsmål.Han har vært i et nesten 10 år langt forhold tidligere men sa han ikke orket å begynne å date noen før nå,når han traff meg i fjor på nettdating.Han gir meg klem når vi treffes og sier hade men har ikke prøvd å kysse meg eller noe. Anonymkode: 86e75...f84
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 10 minutter siden, saltyliquorice skrev: Det virker litt som om du er mer følelsesmessig interessert i han, enn hva han er i deg (akkurat nå). "det var hyggelig å høre". Det trenger ikke bety all verden dersom dere har kontakt jevnlig. Hvem tar kontakt/opprettholder den? Helt personlig synes jeg 3-4 ganger er litt lite på 3 måneder, men igjen så avhenger det av enkeltindividets preferanser. Ville spurt han igjen om han ville treffes og tatt det derifra Ja,han foreslo tidligere at vi kunne ta en fjelltur sammen men pga det iskalde været falt de planene bort.Vi skulle egentlig treffes i helgen men det ble ikke noe av (begge hadde lovet seg bort . jeg skulle i bryllup i går og han kunne ikke i dag da han måtte hjelpe faren med noe).Begge to opprettholder kontakten,så akkurat det går fint.Synes bare det er lettere å treffes irl. Anonymkode: 86e75...f84
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 15 minutter siden, niledh skrev: For meg er bare ordlyden forskjellig men meningen den samme; du kaller det fri (hadde du sendt den mld om du hadde planer med andre?), han er ærlig på at han har fri til deg (ingen store planer = ting kan flyttes på for å prioritere deg). Samtidig kan hans ordlyd også beskytte han selv; altså vise at "hey! Om du nå avviser meg ingen fare jeg har andre ting jeg kan gjøre"... i alle fall sånn jeg mener det når jeg skriver ting alla fyren din - og jeg er kvinne Ellers tror jeg du må ta en prat med han om det her - kan være han syns det er skummelt innrømme følelser for deg - kan jo hende han føler du er like nedprioriterende som det du føler han er i og med at dere begge har mye annet dere gjør... Kanskje dere kan finne en kveld/dag begge har fri hvor dere kan trene sammen? Altså ikke bare tenkte på helger..2mil er vel ikke så langt egentlig... Ja det kan være du har rett. Anonymkode: 86e75...f84
Legokloss Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Vel når du sier 10 år langt forhold og han ikke har vært klar for dating så vil jeg (som nylig har blitt singel etter 7 års forhold og ikke er klar for dating) tippe at han kanskje ønsker å ta ting litt rolig også...er mye omstilling etter så langt forhold og i mitt hode høres dating helt forjævlig stress ut..mye har endret seg på 7-10 år innen datingverden kan jeg si deg; nettdating er "allemannseie" og ikke tabubelagt, tinder, snapchat, alle haster ting og "nesten sexpress" (får jeg inntrykk av etter å ha lest i forumet), man viser at man liker noen ved å like bildene dems på face/insta (wtf???!!!), masse apper og nettsider jeg ikke visste eksisterte m.v. jeg føler det som om jeg har blitt droppet singel ned i en sci-fi fremtidsverden, blir dritskremt og vurderer være singel til jeg dør om 50-60 år. Så mulig fyren din har det litt på samme måte.. Mitt beste råd er derfor; vær litt tålmodig med han men for din egen del; spør på tlf eller irl om hans intensjoner og om han er klar for å fortsette date...eller om han kun ser vennskap med deg 1
EvaLena Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Jeg jobber skift og det er ett helvete når man er i forhold. Enda verre når man skal date. Jeg jobber til alle døgnets tider og legger meg tidlig 20-20.30 til tidligvakter. Kveldsvakter sier seg jo seg selv, da er jeg jo på jobb. En fridag her og der og da har kanskje partner jobb eller andre ting på tapeten. Når to som dater jobber skift begge to, så er det ett mareritt. På jobben min prater vi mye om det å ha forhold med den arb.tiden vi har og de aller fleste er enige om at skiftjobbing gjør oss usosiale. Flere på jobben har blitt kjærester og jobber samtidig, men du kan tenke deg det helvete som kommer når det blir slutt mellom de. Har vært vitne til det flere ganger og det er IKKE bra. Hvor artig er det å si til en date klokka 19 at jeg må dra hjem/eller han må dra fordi jeg skal legge meg eller kan komme etter jeg er ferdig på jobb 22 om kvelden. Jeg har en god venn som jeg "sikler" på, han jobber også skift. Vi sees mye i perioder ellers går det i meldinger og telefoner. Vi har snakket om at VI kan innfinne oss med sånt fordi vi vet hvordan det er å jobbe til ugunstige tider, men det passer nok ikke for alle. Han tør jo ikke ta steget ut med meg, så jeg har vel rett og slett gitt opp å finne meg noen ny kjæreste. Jeg er veldig innstilt på at livet mitt blir som singel og det er jo egentlig ikke det jeg ønsker. Jeg håper dere får det til, men skift tør jeg påstå at gjør folk litt mer sliten pga døgnrytmem endrer seg hele tiden. 1
Sandie Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 25 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg jobber skift og det er ett helvete når man er i forhold. Enda verre når man skal date. Jeg jobber til alle døgnets tider og legger meg tidlig 20-20.30 til tidligvakter. Kveldsvakter sier seg jo seg selv, da er jeg jo på jobb. En fridag her og der og da har kanskje partner jobb eller andre ting på tapeten. Når to som dater jobber skift begge to, så er det ett mareritt. På jobben min prater vi mye om det å ha forhold med den arb.tiden vi har og de aller fleste er enige om at skiftjobbing gjør oss usosiale. Flere på jobben har blitt kjærester og jobber samtidig, men du kan tenke deg det helvete som kommer når det blir slutt mellom de. Har vært vitne til det flere ganger og det er IKKE bra. Hvor artig er det å si til en date klokka 19 at jeg må dra hjem/eller han må dra fordi jeg skal legge meg eller kan komme etter jeg er ferdig på jobb 22 om kvelden. Jeg har en god venn som jeg "sikler" på, han jobber også skift. Vi sees mye i perioder ellers går det i meldinger og telefoner. Vi har snakket om at VI kan innfinne oss med sånt fordi vi vet hvordan det er å jobbe til ugunstige tider, men det passer nok ikke for alle. Han tør jo ikke ta steget ut med meg, så jeg har vel rett og slett gitt opp å finne meg noen ny kjæreste. Jeg er veldig innstilt på at livet mitt blir som singel og det er jo egentlig ikke det jeg ønsker. Jeg håper dere får det til, men skift tør jeg påstå at gjør folk litt mer sliten pga døgnrytmem endrer seg hele tiden. Signerer denne! Har selv jobbet skift og opplevd det på akkurat samme måte.Enkelte har liten forståelse for at senvakt og tidlig dagen etter gjør at man blir for sliten til å treffes på ettermiddagen.Og så skal man kanskje ha tidligvakt igjen dagen etterpå og stå opp kl.05.Da er det ikke mye moro å dra på date og nesten sovne med bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå