Persephone Skrevet 13. januar 2016 #81 Skrevet 13. januar 2016 Det går jo også ann å ta inspirasjon fra navn fra Disney, og bruke navn som ligner. For eksempel ikke kalle ungen Elsa, men heller Elise. Det er lignende, dere vet det er inspirert fra disney, og det er mer unikt enn å kalle barnet Elsa. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #82 Skrevet 13. januar 2016 14 minutter siden, Severus skrev: Nesten 3500 kvinner i Norge har Elsa som fornavn Vil tro at Else er mer utbredt, samt Anna. Kanskje 2/3 av de som heter Elsa er født etter at Frost kom ut? Anonymkode: 5ba26...eb6
Simmis Skrevet 13. januar 2016 #83 Skrevet 13. januar 2016 Maximus ( hesten i tangled ) Flynn (også fra tangled) Naveen ( prinsen i prinsessen og frosken) , Jessie , Woody,Andy ( toy story) ,Marie ( aristokattene) Mary (Mary Poppins), Wendy, John, Michael, Peter (Peter Pan)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #84 Skrevet 14. januar 2016 Skaftetryne, Mikro Midas, Farlige Fiffus. Fra den gamle Mikke-tida, Mortimer Mus, Åge Ågersen, evt. Klodrik og Wimson. Masse flott å velge i. Anonymkode: 5bb44...a25 1
Salka Skrevet 14. januar 2016 #85 Skrevet 14. januar 2016 Magica, (frøken) Vable, (madam) Mim, Storeulv, Lilleulv, Knottulf, Klaus, Hiawata 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #86 Skrevet 14. januar 2016 Den 13. januar 2016 at 18.52, AnonymBruker skrev: Anna er et helt vanlig navn, men det er ikke Elsa. Synes også det er rart å spørre etter Disney navn når de er så ihuga fan av Disney at de ikke kan komme på et selv. Synes også Disney navn som Belle, Pocahontas osv bare er teit. Stakkars unger. Håper ts har valgt, og velger vanlige Disney navn til sine barn. Mikke og Herkules er bare sært og harry. Får også svært unge foreldre vibber av hele greia, typ 15-17 år... Anonymkode: 5ba26...eb6 Elsa er så norsk som det kan bli og er et veldig vanlig navn i besteforeldregenerasjonen. Det er jo nettopp derfor de brukte navnet i Frozen - som er en film basert på Norge og norsk kultur. Micke er for øvrig et vanlig navn i Sverige. Anonymkode: ef3a1...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #87 Skrevet 14. januar 2016 Den 13. januar 2016 at 19.10, AnonymBruker skrev: Vil tro at Else er mer utbredt, samt Anna. Kanskje 2/3 av de som heter Elsa er født etter at Frost kom ut? Anonymkode: 5ba26...eb6 Jeg blir helt oppgitt. Og HVOR tror du filmprodusentene til Frozen har fått navnet Elsa fra da? Anonymkode: ef3a1...1e8 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #88 Skrevet 14. januar 2016 Den 13.1.2016 at 18.52, AnonymBruker skrev: Anna er et helt vanlig navn, men det er ikke Elsa. Synes også det er rart å spørre etter Disney navn når de er så ihuga fan av Disney at de ikke kan komme på et selv. Synes også Disney navn som Belle, Pocahontas osv bare er teit. Stakkars unger. Håper ts har valgt, og velger vanlige Disney navn til sine barn. Mikke og Herkules er bare sært og harry. Får også svært unge foreldre vibber av hele greia, typ 15-17 år... Anonymkode: 5ba26...eb6 Ærlig talt, jeg får helt mark av sånne dømmende svar som ikke har noe som helst med hovedspørsmålet å gjøre! For det første, jeg kjenner faktisk ei godt voksen dame som heter Elsa. Så selv om det ikke er "vanlig" så er det et helt normalt og fint navn å bruke. For det andre; hva er galt med å spørre om tips? Mange på KG som stiller dumme spørsmål, men syns absolutt ikke at dette er en av dem. For det tredje så har ikke egentlig du noe med om de så kaller ungen for Tarzan, det er fullt og helt deres valg. Og slik jeg forstår TS så kommer de helt sikkert til å finne et flott navn som barnet kan bære med stolthet. TS spurte etter tips til disneynavn som vi syns er fine, ikke kritikk. Anonymkode: 33992...d67 1
Frostrose Skrevet 15. januar 2016 #89 Skrevet 15. januar 2016 Laaang iste med Disneynavn her https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_animated_universe_characters. Som flere andre skriver an man kanskje fornorske noen litt. Mine faoritter er mange : Alana, Alice, Anastasia, Ariel, Aurora, Axe (evt. Axel på norsk), Amber, Athena Bella, Bernard, Bolt, Brutus Carlotta,Cedric, Cleo, Danielle, Derek (evt. Didrik på norsk), Dinah Ellie, Elsa, Ella, Elliott, Evangeline (Evt. Evangelina/Eva på norsk), Edvard, Eric, Felicia, Flora, Henry, Hugo Ian, Iridessa Jake (Jakob på norsk), Lim, Jenny, Jessica, Kala, Katrina, Kiara, Kovu Lilo, Lucille (et. Lucy), Leah Malina, Marie, Max, May, Melody, Milo, Mindy, Morgana, Nala, Nancy, Neera Oliver, Olli, Orwen, Phillip Robin, Rico, Rufus Sarah, Sofia, Suri, Sylvia Thomas, Tiana, Tina Vanessa Wendy, Willy, 2
Susa Skrevet 15. januar 2016 #90 Skrevet 15. januar 2016 Den Sunday, January 10, 2016 at 14.37, Chestnut skrev: Gutt: Raptus, alene eller kombinert med von Rupp, Figaro, Langbein, Klaus Knegg Jente: Cruella, fint alene eller i kombinasjon med Deville, Maleficent, Snøhvit Tvillinger: Tarzan & Jane, Timon & Pumba Jeg dauer a latter! Klaus knegg 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #91 Skrevet 15. januar 2016 Jeg synes kanskje personlig at det er en litt spesiell ting å gjøre (å kalle opp etter Disney altså), men det er jo ikke min sak. Nå er det jo også sånn ag mange Disney-navn er helt vanlige navn hvor folk neppe vil assosiere til en film-figur, f.eks Anna og Kristoffer. Anonymkode: b6bc7...d15
Susa Skrevet 15. januar 2016 #92 Skrevet 15. januar 2016 Jeg syns Ella er et utrolig fint navn! Er også enig i at Elsa og Anna, men tror det er mange dyr der ute som heter akkurat det. Elsa er forøvrig et gammelt norsknavn, har ei grandtante som heter det. Husker da Løvenes konge 1 og 2 var på topp, "alle" dyr rundt omkring hette Simba, Kiara og Nala!
Salka Skrevet 16. januar 2016 #93 Skrevet 16. januar 2016 Jeg vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men hva med Kornelius Kvakk?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #94 Skrevet 16. januar 2016 Den 10 January 2016 at 13.46, SelinaKyle skrev: Sir Hiss 😂 Anonymkode: f1749...db7 1
Forest Skrevet 17. januar 2016 #97 Skrevet 17. januar 2016 Rafiki. Den kloke bavianen i Løvenes Konge. Navnet betyr også venn på Swahili
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #98 Skrevet 17. januar 2016 Den Wednesday, January 13, 2016 at 18.52, AnonymBruker skrev: Anna er et helt vanlig navn, men det er ikke Elsa. Synes også det er rart å spørre etter Disney navn når de er så ihuga fan av Disney at de ikke kan komme på et selv. Synes også Disney navn som Belle, Pocahontas osv bare er teit. Stakkars unger. Håper ts har valgt, og velger vanlige Disney navn til sine barn. Mikke og Herkules er bare sært og harry. Får også svært unge foreldre vibber av hele greia, typ 15-17 år... Anonymkode: 5ba26...eb6 Elsa ikke vanlig?? Jeg jobber med gamle og navnet Elsa er ikke sjeldent. Hadde og ei tante som het det. Anonymkode: 69382...72a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå