Gå til innhold

Disney navn? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes Ariel som jentenavn sånn som i Disney er så rart. Det er liksom bare et guttenavn for meg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange å velge i!!

Pluto, Donald eller onkel Skrue. Eller hva med Doffen eller Svartepetter?

Anonymkode: d4849...bb5

Spøkelseskladden. 

Skrevet

:skratte:

Anonymkode: 95b64...bfe

Skrevet

Mikro-Midas?

Gulda?

Skaftetryne?

Anonymkode: a92b4...0ea

• Liker 4
Gjest Citronella
Skrevet
3 timer siden, Silfen skrev:

Haha, seff er det random. Det blir jo nesten meningsløst, når det først skal være en mening. Latterlig.

Hvorfor må du være så ufin og frekk støtt og stadig? Usympatisk fremtreden.

Bernhard eller Bianca. 

Anonymkode: 0496f...547

Bianca er nydelig!

Skrevet

Ariel og Esmeralda skulle barna mine også hete, da jeg var 10 år:fnise:

Anonymkode: a4256...c33

• Liker 6
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg på barnets beste her. Hvor kult er det for barnet når det vokser opp å vite at foreldrene kalte det etter en tegneserie? Dette er kun greit hvis foreldrene var 14 år da de bestemte navnet, synes jeg.

Anonymkode: 04b92...704

Jeg er Disney-fan, og hadde syntes det var utrolig kult om navnet mitt kom derfra :)

Anonymkode: e3c10...eb8

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er Disney-fan, og hadde syntes det var utrolig kult om navnet mitt kom derfra :)

Det kan jo hende at barnet vokser opp til å bli mer modent og intellektuelt enn foreldrene, da er det vel ikke så gøy å vite hvordan navnet ble bestemt?

• Liker 1
Skrevet

Hei! Vi skal ha et barn og har planer om å kalle det opp etter en Disney-karakter. Vi tenker på navn som Mikke, Aurora, Ariel, Herkules, Jasmin, Belle, Anna, Elsa, Peter osv.

Kom med forslag, evt. hva dere liker/ikke liker av det vi har ramset opp :)

Klem

Anonymkode: 48fa2...e96

Mine favoritter av de du ramsa opp er Aurora, Ariel, Anna og Peter. Tenkte faktisk akkurat istad at  Timon egentlig er et fint navn :) Kiara, Nala, Kovu er fine og kule navn. Klara, Anastasia (ene stesøstera til Askepott), Alice. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at barnet vokser opp til å bli mer modent og intellektuelt enn foreldrene, da er det vel ikke så gøy å vite hvordan navnet ble bestemt?

Nei, for det er så mye bedre å ha et navn foreldrene ikke har en tilknytning til, eller ha et familienavn som gikk ut av moten i forrige århundre? Ja, eller å ha et moderne navn, som Chanel eller Rosa eller noe.. 

:scorpis:

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nei, for det er så mye bedre å ha et navn foreldrene ikke har en tilknytning til, eller ha et familienavn som gikk ut av moten i forrige århundre? Ja, eller å ha et moderne navn, som Chanel eller Rosa eller noe.. 

:scorpis:

Det vil ihvertfall ikke være like pinlig... Men jeg må vel bare ta innover meg at det er mange "voksne" som liker barneting ennå. Jeg blir bare bekymret for modenhetsnivået.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den nye filmatiseringen er det jo sånn at Askepott egentlig heter Ella, men får navnet Cinder-Ella (Aske-Ella). Ellers har man jo Fiona i Shrek, Tiana i Princess and the frog, Riley i Inside out, Sofia i Sofia the first osv.. Uendelig mange filmer man kan plukke av! Men jeg støtter forslaget om å velge en film/karakter dere liker spesielt godt. 

Så må jeg legge til at noen navn er kun laget for filmatiseringen, og at mange av eventyrene ikke er laget av Disney, men at Disney har filmatisert gamle folkeeventyr.

Anonymkode: 6bd1f...3e4

Shrek er ikke Disney :)

Anonymkode: 5f7d3...cf0

Skrevet

Styrmann Smisk? 😂

(Fra Peter Pan)

Anonymkode: 5f7d3...cf0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan skifte navn?

Skrevet

Klara synes jeg er veldig pent (men kanskje ikke så stilig å vite at en er "oppkalt etter" Klara ku...?).

Elsa, Anna (Frost). Marie (Aristokattene). 

Hilda (Tante Hilda fra To gode venner). Lilo er også et stilig navn, men passer ikke til alle etternavn, synes jeg. ;)

Arthur (Sverdet i stenen). Kristoffer Robin (Brumm!), Kristoffer (Frost). Edgar er et pent navn, synes jeg (selv om karakteren er slem, Aristokattene). Ferdinand?  Olaf (Frost). 

• Liker 2
Skrevet

jeg skjønner ikke helt alle de som latterliggjør ts spm om fine disneynavn og kommer med "forslag" som spøkelseskladden, svartepetter osv, fordi de mener det er teit å kalle barna etter en disneyfigur. Jeg antar at ts gjerne er ute etter navn som brukes på disneykarakterer, men som også er ganske vanlige navn.

Og at folk sier "hvis du ikke har en konkret figur å gå ut etter, kan det jo være det samme, for det må være en karakter man liker". Folk reagerer jo ikke på dersom noen spør etter norrønske navn, at man må ta et navn etter en karakter i norrønsk mytologi man liker- "ellers er det jo bare en random norrønt navn".

Eller dersom man spør etter et gammel nordisk navn...et internasjonalt navn...et blomsternavn....et barsk navn osv osv.

når man presenterer seg, så sier man jo ikke "hei, jeg heter xxx og jeg er kalt opp etter xxx". Er jo haugevis av disneynavn som er helt normale navn - gjerne pene internasjonale navn som fungerer på mange språk.

Anonymkode: 78112...dc9

• Liker 9
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Da er det ikke jeg som husker feil, da! :) Jeg har akkurat sittet og googlet uten å klare å finne noe om det, men jeg var også temmelig sikker på at det var en stesøster som het Anastasia. 

Anonymkode: 4f16d...bb1

Jepp, du hadde rett. :jepp: Her er en link om akkurat henne hvis du er interessert i å kikke på det. Håper at det er greit det er på engelsk.

http://disney.wikia.com/wiki/Anastasia_Tremaine

Skrevet

Hva heter datteren deres? Mine favorittjentenavn er Aurora og Ella uavhengig av Disney. Det har alltid vært navn jeg kunne tenke meg å kalle min fremtidige datter, men det kan godt være at den underliggende årsaken er Disney :) 

Anonymkode: 71662...5a6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...