Gå til innhold

Disney navn? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest eksiltronder
Skrevet

Mange fine navn i Disney-universet, særlig jentenavn. Jeg liker Bianca veldig godt, samt Marie (Aristokattene).

Aurora er nydelig, men for meg er det mer Anne-Cath. Vestly-navn :)

Gjest Belle âme
Skrevet

Adella, Kiara, Serafina, Nala, Mulan, Anna, Elsa, Olaf, Sven, Flynn, Ole eller Christoffer.

Skrevet

Adella (søster til ariel)

Alice eller en norsk utgave av navnet (alice i eventyrland)

Arista (også søster til ariel)

Arthur (sverdet i steinen)

Ben (pocahontas)

Bernard (the rescuers)

Bianca (the rescuers)

Daisy (dolly duck)

Dixie (to gode venner)

Edgar (aristokattene)

Erik (den lille havfruen)

Esmeralda (ringeren av notredame) 

Eudora (prinsessen og frosken)

Ferdinand (oksen ferdinand)

Flora (fe i tornerose)

Gus/Guus (askepott, normalt navn i nederland)

Hera (hercules)

Timmy/Tim (timmy gresshoppe)

Mim (madam mim)

Melinda (fantasia)

Merlin (sverdet i steinen)

Nala (løvenes konge)

Oliver (oliver & co)

Oswald/Osvald (oswald the lucky rabbit)

Phillip/fillip (tornerose)

Roger (who framed roger rabbit)

Thalia (hercules)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Gutt: Raptus, alene eller kombinert med von Rupp, Figaro, Langbein, Klaus Knegg
Jente: Cruella, fint alene eller i kombinasjon med Deville, Maleficent, Snøhvit

Tvillinger: Tarzan & Jane, Timon & Pumba

Endret av Chestnut
  • Liker 7
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes det er litt rart å gi ens barn et navn med Disney-opphav kun fordi man elsker Disney generelt. Det høres sært ut når dere selv ikke har noen åpenbare favoritter. Jeg er helt enig med @Silfen  , og lurer i tillegg på om dere har glemt Google?

Når det er sagt; Ariel betyr Guds løve, så det navnet synes jeg er fint selv om jeg da også automatisk tenker på vaskepulveret som har det merkenavnet.

Aurora og Peter er fint, men man må også se det i sammenheng med deres etternavn. Jasmin kan høres rart ut om deres etternavn for eksempel er Hansen. Det samme gjelde Belle og Herkules.  

Alice kan være fint (fra Alice i eventyrland). Oliver synes jeg er veldig fint. 

Bare ikke gi barnet navnet Tornerose, eller Lady, så går nok mange navn bra. :P 

Skrevet

Anastasia, Robin, Minni

Anonymkode: e3c10...eb8

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anastasia, Robin, Minni

Anastasia er ikke Disney, uheldigvis. :(

Anonymkode: ecb34...5f2

Skrevet

Marion :)

• Liker 2
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anastasia er ikke Disney, uheldigvis. :(

Anonymkode: ecb34...5f2

Jo, ene stesøsteren til Askepott heter det. :)

Skrevet

Tipper det blir mange Elsa født fortiden... Vil tippe at neste gang vi får opp en liste på vg eller Dagbladet med årets mest brukte jente navn så vil Elsa skåre høyt.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Jo, ene stesøsteren til Askepott heter det. :)

Da er det ikke jeg som husker feil, da! :) Jeg har akkurat sittet og googlet uten å klare å finne noe om det, men jeg var også temmelig sikker på at det var en stesøster som het Anastasia. 

Anonymkode: 4f16d...bb1

Skrevet

Rapunzel.

• Liker 2
Skrevet

For barnets skyld: Gå i det minste for et navn som faktisk er et normalt navn i tillegg til å være navnet på en Disney-figur... 

Dette blir omtrent like dumt som å kalle barna sine opp etter Sagaen om Isfolket-karakterer...

• Liker 7
Skrevet

Wendy.

Anonymkode: bb514...79e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Glansbildeskrinet skrev:

Jeg synes det er litt rart å gi ens barn et navn med Disney-opphav kun fordi man elsker Disney generelt. Det høres sært ut når dere selv ikke har noen åpenbare favoritter. Jeg er helt enig med @Silfen  , og lurer i tillegg på om dere har glemt Google?

Så, vi har gitt vår første datter et navn fra en karakter som vi synes er utrolig flott. Nå skal vi ha et barn til, og vi tenker det er mer naturlig for oss å gi den nye også et navn fra Disney. Det forutsetter at det er et pent navn og en karakter vi har et godt forhold til, ja.  Bare fordi dere nevner for eksempel Anastasia, betyr ikke det at det er det riktige navnet for oss. 

Og for dere som synes det er rart og random at vi vil gi barna våre Disneynavn, blir det enda rarere (for oss!!!) å gi den nye et navn som Thomas, Jørgen, Leon, Casper, Trond, Knut.... vanlige navn vi ikke har noe som helst forhold til. 

Må jeg virkelig oppgi etternavn, familiebakgrunn og familienavn for at dere skal forstå? Det eneste vi ber om er Disneynavn som dere synes er pene. Så kommer noen av dere med forslag som Onkel Skrue og Guffen, som åpenbart er for å gjøre narr av oss. Vi har ikke planer om å kalle barnet vårt for Alladin eller Cruella Deville liksom. Vi tenker på flotte navn som ikke skaper for mye oppmerksomhet (slik som Aurora, Peter...) Men what so ever, synes det er gyselig gjort uansett. 

Ellers har mange av dere kommet med mange gode forslag, tusen takk<3

Anonymkode: 48fa2...e96

• Liker 4
Skrevet

Nå tenker jeg på barnets beste her. Hvor kult er det for barnet når det vokser opp å vite at foreldrene kalte det etter en tegneserie? Dette er kun greit hvis foreldrene var 14 år da de bestemte navnet, synes jeg.

Anonymkode: 04b92...704

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg på barnets beste her. Hvor kult er det for barnet når det vokser opp å vite at foreldrene kalte det etter en tegneserie? Dette er kun greit hvis foreldrene var 14 år da de bestemte navnet, synes jeg.

Anonymkode: 04b92...704

Hva med alle de som får bibelnavn, da? Maria, Adam, Eva, Lukas, Noah, Johannes, Gabriel..? Og som selv i voksen alder finner ut at de ikke ønsker å ha noe med Kristendommen å gjøre i det hele tatt?

Da er jo faktisk Disney mye bedre. Jeg tviler på at du tenker Disney når du hilser på noen som heter Robin eller Anna..?

Anonymkode: 48fa2...e96

• Liker 14
Skrevet

Det er mye fine navn i Disney. Så hvis du og mannen har bestemt dere for et navn fra Disney, syns jeg virkelig dere skal gå for det.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...