Gå til innhold

Disney navn? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal ha et barn og har planer om å kalle det opp etter en Disney-karakter. Vi tenker på navn som Mikke, Aurora, Ariel, Herkules, Jasmin, Belle, Anna, Elsa, Peter osv.

Kom med forslag, evt. hva dere liker/ikke liker av det vi har ramset opp :)

Klem

Anonymkode: 48fa2...e96

• Liker 1
Skrevet

Mikke og Herkules ville jeg nok ikke brukt selv. Men synes i likhet med Parrot at Aurora er skikkelig pent navn :) Jasmin er også fint :) 

• Liker 5
Skrevet

Ariel og Elsa er pene navn.

Herkules og Mikke er jo artige navn, men vet ikke om jeg ville døpt guttungen noen av delene.  

• Liker 3
Skrevet

Alice, Mulan, Robin, Marian, Fleur !

Anonymkode: 67329...11f

Skrevet

Elsa og Ariel liker jeg.

Anonymkode: 21eaf...c5e

• Liker 1
Gjest Aucaman
Skrevet

Quasimodo! (Neida)

Syns jentenavnene du ramser opp er veldig fine, bortsett fra Elsa, men spesielt Aurora. Syns det høres litt rart ut å kalle ungen Alladin eller Herkules. Kjenner en fyr som er oppkalt etter en romersk keiser (ikke bare fornavnet), og det er...Vel. Rart. Spesielt når han ikke ser ut som en romer i det hele tatt.

Kanskje jeg er veldig lite moderne, hva vet vel jeg. 

Skrevet

Ørnulf Ørn er et nyyyyyyydelig navn! Da slipper du i hvertfall at 8 av 10 gutter i klassen hans heter det samme. 

• Liker 8
Skrevet

Simba, Nala, Mustafa, Timon, Pumba, Erik (prinsen i Havfruen), Ariel, Fumle, (Kong) Triton, Ursula, Sebastian (krabben), Cruella, Snehvit, Askepott.... 

Det var vel egentlig ikke så mange gode forslag der, men det var de jeg kom på. 

Fant disse navnene som søstrene til Ariel - men dere vil kanskje ha karakterer dere forbinder md Disney filmene.

Sitat

Ariels søstre[rediger | rediger kilde]

• Attina er den eldste. Hun har oransje hale og brunt hår med en oransje tiara på hodet.
  • Aquata har brunt hår og en blå hale.
  • Andrina har en lilla hale og blondt hår som er bundet opp med et rosa skjell.
  • Arista har en rød hale og langt blondt hår satt opp i en hestehale.
  • Adella har mørkebrunt hår og en gyllen hale.
  • Alana er den nest yngste. Hun har rosa hale og svart krøllete hår med en tiara på hodet.

• Liker 2
Skrevet

Skal dere kalle opp etter en Disneykarakter så må det jo være en karakter dere LIKER! Poenget med slik oppkalling er jo at man digger den eller den karakteren. Ikke bare at "jaggu, nå kaller vi opp etter random film, dere".

• Liker 27
Skrevet

Aurora, Anna, Elsa, Amelia og Birgitte er fint, kjenner også ei som heter Serafina :)  Ellers er jo Sofia, Fiona, Marion og Ella(?) navn fra disney-universet. 

Ariel og Belle hadde jeg nok ikke valgt å kalle ungen min. De er begge fine navn, for all del, men jeg liker de ikke like godt som jeg liker Anna og Aurora. 

Erik, , Ferdinand, Markus, Henry, Phillip, Adam, Robin osv. Eneste jeg kunne brukt her, er Erik. 

Hadde aldri i verden kalt ungen min for Herkules. Peter forbinder jeg med ramper, og Mikke forbinder jeg i for stor grad med Mikke Mus. :P 

Lykke til! :) 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Silfen skrev:

Skal dere kalle opp etter en Disneykarakter så må det jo være en karakter dere LIKER! Poenget med slik oppkalling er jo at man digger den eller den karakteren. Ikke bare at "jaggu, nå kaller vi opp etter random film, dere".

Hvem er du som skal bestemme det, egentlig? Og uansett, vi ba om forslag til navn, ikke kritikk. Vi har allerede bestemt oss for at vi skal kalle opp barnet etter en Disney-karakter da allerede første barnet er det. Og nei, vi hadde aldri gitt det et navn som vi ikke synes er fint eller som vi forbinder med noe vi ikke liker. Poenget er at det finnes mange sjarmerende karakterer og pene navn i Disney. Vi elsker alle Disney-klassikerne, så det er overhodet ikke random.

Hilsen TS

• Liker 6
Skrevet

Hettie, Lettie, Nettie, Ole, Dole, Doffen.

Anonymkode: a07d2...13f

• Liker 6
Skrevet

Haha, seff er det random. Det blir jo nesten meningsløst, når det først skal være en mening. Latterlig.

• Liker 7
Skrevet

Jeg liker Merida, men det blir litt spesielt.

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ville iallefall unngått Elsa. Ikke fordi navnet ikke er pent, men fordi samtlige hunder, katter, kaniner og sikkert nå også nyfødte kalles Elsa på grunn av Frozen-hysterien.

Skrevet

Bernhard eller Bianca. 

Anonymkode: 0496f...547

• Liker 4
Gjest SelinaKyle
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi skal ha et barn og har planer om å kalle det opp etter en Disney-karakter. Vi tenker på navn som Mikke, Aurora, Ariel, Herkules, Jasmin, Belle, Anna, Elsa, Peter osv.

Kom med forslag, evt. hva dere liker/ikke liker av det vi har ramset opp :)

Klem

Pocahontas, Mowgli, Udyret, Baloo, Langbein, Shere Khan, Sir Hiss..

Skrevet

I den nye filmatiseringen er det jo sånn at Askepott egentlig heter Ella, men får navnet Cinder-Ella (Aske-Ella). Ellers har man jo Fiona i Shrek, Tiana i Princess and the frog, Riley i Inside out, Sofia i Sofia the first osv.. Uendelig mange filmer man kan plukke av! Men jeg støtter forslaget om å velge en film/karakter dere liker spesielt godt. 

Så må jeg legge til at noen navn er kun laget for filmatiseringen, og at mange av eventyrene ikke er laget av Disney, men at Disney har filmatisert gamle folkeeventyr.

Anonymkode: 6bd1f...3e4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...