Gå til innhold

MÅ ull vaskes med milo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ett sett ullundertøy og det er alt jeg har av ullklær, MÅ det vaskes med milo? Eller kan jeg bare slenge det inn med mørke klær på finvask? Blir så lite å vaske hvis jeg må vaske det separat og med milo...

Og hvis jeg MÅ bruke milo, tar de andre klærne skade av det eller går det greit?

Hilsen ei som akkurat har flyttet hjemmefra:fnise:

Anonymkode: 2889f...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville brukt Milo eller annet vaskemiddel beregnet for ull. Små mengder såpe ved hver vask. Har du ullprogram på vaskemaskinen din? Hvis du har det kan du vaske på ullprogram 30 grader. Ull kan krympe eller bli ødelagt hvis du vasker på vanlige vaskeprogrammer. 

Ville vasket ulltøy separat. Du trenger ikke å vaske ull like ofte som bomull. Ull kan henges opp til lufting mellom hver vask.

Anonymkode: f846f...d95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen enzymer i vanlig vaskemiddel som ull ikke har godt av, derfor er det lurt å bruke Milo eller annet vaskemiddel som ikke inneholder enzymer og er beregnet på ull og silke. Annet tøy kan også fint vaskes med Milo, i alle fall om det ikke er alt for skittent. Enzymene bidrar nemlig til å løse opp skitt og flekker. 

Anonymkode: 88d69...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlig vaskemiddel på ullvasken min, og merker ikke noen store skader eller slitasje på ullklærne - men jeg er nøye på å bruke ullprogram på vaskemaskina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :D men skal man bare bruke milo og tøymykner på ull da, ikke vanlig vaskemiddel? 

TS :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok :D men skal man bare bruke milo og tøymykner på ull da, ikke vanlig vaskemiddel? 

TS :)

Vanlige klær tåler også Milo, så jeg ville ha vasket vanlige klær på ullvask med milo sammen med ullundertøyet. Da får du fylt opp vaskemaskinen. Du må være obs på at Milo ikke fjerner vanskelige flekker så godt, så veldig skitne klær må vaskes på vanlig vask. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare skylle opp de få plaggene for hånd?

Anonymkode: b7fbf...254

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...