AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Vi har 2 innekatter. Begge kattene har et ganske høyt aktivitetsbehov, men den ene virker aldri å bli tilfredsstilt. Han maser nesten konstant hele dagen. Vi har alltid noen leker liggende fremme, men han foretrekker de som krever vår hjelp, slik som laser og fugl i snor. Og vi leker med han hver dag, men han får aldri nok og han virker rett og slett misfornøyd og understimulert. Hva kan vi gjøre for han? Vi føler jo at vi ikke greier å dekke hans behov, men jeg kan ikke skjønne at noen skal greie det. Anonymkode: 414c7...ae5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 1 år, så jeg skjønner at alder har mye å si her, men jeg har aldri møtt en så oppmerksomhetssyk katt før. Så jeg lurer vel egentlig på om det er noe vi kan gjøre for å plukke av henne dette, eller tilby han noe annet slik at han blir flinkere til å aktivisere seg selv. Anonymkode: 414c7...ae5
gangnedsol i elg Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Har dere prøvd "kattehjul"? Det virker som en genial oppfinnelse. Det er litt dyrt da.....
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Nei, men kanskje det kunne vært noe. Da må han igjen aktivisere seg selv, som han ikke virker å være så glad i. Tror også oppførselen hans er veldig rasebetinget, men jeg kan ikke fatte at noen orker å leke med katten sin hele dagen. Anonymkode: 414c7...ae5
boblesaft Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Er dette tilfeldigvis en Abyssiner eller Bengal?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Har en veldig leken og oppmerksomhetssyk katt selv. Leker mye med han hver dag, men gan var som din og maste konstant. Jeg begynte bare å ignorere han. Veldig vanskelig, men har funket fint når jeg bare ignorerte han nok så begynte han å aktivisere seg selv, i starten lå han mye å furta, men energien må jo bare ut til slutt. Anonymkode: 46ce1...6aa
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 50 minutter siden, boblesaft skrev: Er dette tilfeldigvis en Abyssiner eller Bengal? Det stemmer, det er en abyssiner Anonymkode: 414c7...ae5
Kontormus Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Vi har en slik, fungerer fint http://www.zooplus.no/shop/katt/katteleker/aktivitetsleker/leke_aktivitet/393392?gclid=CjwKEAiAws20BRCs-P-ssLbSlg4SJABbVcDpRWi0FJmPCILrr-fRPsHYT7s9aQGMnkIuBRYoQ7wydxoCDjPw_wcB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå