Gå til innhold

Er jeg vinter, sommer, vår eller høst?

julie.anine

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne ut om jeg er vinter,sommer, vår eller høst. Jeg har lest meg litt opp på det, men klarer ikke å finne ut hva jeg er!

Jeg har;

Hårfarge: Blond. Gull lignene

Hudfarge: Utrolig blek. Blir rød om sommeren

Øynfarge: Mørke blå/grønn/grå øyne. Ikke en tydelig farge, men veldig mørke.

Så, hva tror dere jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, O.G. skrev:

Hva slags årstid du er aner jeg ikke, men jeg tror jeg ville ha prøvd kalde farger først hvis jeg var deg.

Ja. God ide, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå innom f.eks ett parfymeri og spørre de som er der. Hvis du tar en colour id hos f.eks Kicks,

vil du utfra hvilke Foundation-farger som passer deg få en formening om du er varm eller kald. Da er det

lettere, for er det varme Foundation-toner du kler, så er det f.eks varme farger på øyeskygge m.m du skal ha også.

Lykke til :)

Anonymkode: e7803...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å gå innom f.eks ett parfymeri og spørre de som er der. Hvis du tar en colour id hos f.eks Kicks,

vil du utfra hvilke Foundation-farger som passer deg få en formening om du er varm eller kald. Da er det

lettere, for er det varme Foundation-toner du kler, så er det f.eks varme farger på øyeskygge m.m du skal ha også.

Lykke til :)

Anonymkode: e7803...7e9

tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, julie.anine skrev:

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne ut om jeg er vinter,sommer, vår eller høst. Jeg har lest meg litt opp på det, men klarer ikke å finne ut hva jeg er!

Jeg har;

Jeg er mer tilhenger av 12-season systemet, det er mer presist. Altså at der finnes 2 helt varme sesonger (varm vår og varm høst), 2 kalde (kald sommer og kald vinter), resten av sesongene er nøytrale, altså dus sommer og dus høst, og klar vinter og klar vår. Det er veldig vanskelig å si hva du er utifra beskrivelsen din, men hvis du er blond kan man som regel utelukke vinter. Noe som kan hjelpe er om du vet om noen farger du kler eller absolutt ikke kler. Det aller beste er å gå til en profesjonell og bli analysert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, julie.anine skrev:

Hei!

Jeg har;

jeg trenger ikke hjelp lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg? Jeg har musebrunt hår (noen ganger med blondt skjær, andre ganger med litt rødlig skjær), blå øyne (som noen ganger ser litt grønn-turkise ut), veldig lys hud (fordi jeg bruker høy solfaktor og holder meg unna solen. Vet ikke om jeg blir raskt brun eller bare rosa) og grønne blodårer. Den verste fargen jeg kan bruke er lys skittenrosa, da ser jeg helt død ut. Kler heller ikke kritthvit. Vet ikke hvilken farger jeg kler. 

Anonymkode: 173e8...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe meg?

Høst

Anonymkode: 24a9c...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 11. januar 2016 at 16.56, AnonymBruker skrev:

Høst

Anonymkode: 24a9c...59a

Jeg trodde det bare var de som har rødt hår, og brune øyne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det bare var de som har rødt hår, og brune øyne? 

Neida :) Jeg er også tilhenger av de 12 sesongene. Det finnes da 3 typer høst, som er: dus, varm og dyp. Den dype har mørke farger og kontrast mellom hud, hår og øyne. Mørke øyne og mørkt (naturlig altså) hår. Dyp høst er høst som går mot vinter. Tenk Penelope Cruz og Natalie Portman. Varm høst er høst som går mot vår, som også er en varm sesong. Ikke fullt så mye kontrastee mellom hud, hår og øyne og ikke fullt så mørkt. Gyldne, varme farger med mye gult og kobber. Tenk Jennifer Lopez og Eva Longoria :) Dus høst er høst som går mot sommer. Lite kontraster. Musegrått hår, ikke mørke hårfarger. Øyefargene er litt gråaktige, ikke særlig mørke eller kjempeklare. Litt sånn Lauren Conrad, Mischa Barton og Olsen tvillingene.

Kan anbefale deg denne siden her: http://www.thechicfashionista.com/your-best-perfect-colors.html

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 16.54, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe meg? Jeg har musebrunt hår (noen ganger med blondt skjær, andre ganger med litt rødlig skjær), blå øyne (som noen ganger ser litt grønn-turkise ut), veldig lys hud (fordi jeg bruker høy solfaktor og holder meg unna solen. Vet ikke om jeg blir raskt brun eller bare rosa) og grønne blodårer. Den verste fargen jeg kan bruke er lys skittenrosa, da ser jeg helt død ut. Kler heller ikke kritthvit. Vet ikke hvilken farger jeg kler. 

Jeg leste nylig om at de som har grønne blodårer har varm farge på huden og kler varme farger på hår, sminke, klær

Anonymkode: 36791...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11. januar 2016 at 16.54, AnonymBruker skrev:

Vår kanskje? Lys vår? Passer lyse og litt klare farger. Aqua, fersken, vannmelon-rosa, gul, kremhvit.. Litt sånn Blake Lively og Scarlett Johansson farger. Sjekk denne linken og se om du passer beskrivelsen: http://www.thechicfashionista.com/light.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...