Væren Skrevet 9. oktober 2004 #1 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har tre søte "miniroser" i en krukke på kjøkkenbordet mitt. Men knoppene blir visne og faller av, og bladene drysser. Hva er det jeg gjør feil? Har rosene hatt for mye vann? De er i alle fall ikke uttørket! Har tatt rosene ut av de små plastpottene, og satt dem oppå lecakuler i blomsterkrukken. Noen som har gode tips å komme med så jeg kan ha rosene mine fine litt lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #2 Del Skrevet 10. oktober 2004 Kanskje du gjødsler for lite eller mye? Eller at de ikke får nok lys? dessuten er det jo høst nå, så mulig de visner av seg selv. Tror ikke de bør stå for varmt heller, noen ganger ser de ut til å klare seg bedre ute enn inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 10. oktober 2004 #3 Del Skrevet 10. oktober 2004 Mine har også gått dukken. Det er riktig som gjest sier at de trives bedre ute enn inne og nå er det høst. Det kan hjelpe å dusje de for de liker fuktighet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 10. oktober 2004 OK! Da får jeg prøve å dusje dem! De ser litt skrantne ut, stakkars. Så det er vel kanskje for sent. Og de som var så utrolig fine for et par uker siden! :-( Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 10. oktober 2004 #5 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har samme problemet! :-? Mine var kjempeflotte og store da de sto ute i krukker på verandaen. To5 dem inn, og nå er de mer eller mindre døde... Synd, for de er så flotte syns jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 12. oktober 2004 #6 Del Skrevet 12. oktober 2004 Potterosene står fint ute hos meg frem til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jamen jeg vil ikke ha dem ute!!! :-( Jeg har kjøpt dem for å ha roser inne på kjøkkenbordet, og de var sååå nydelige; 2 små aprikos/oransjefargede og en hvit - satt sammen i en firkantet, rustikk "stein/betong" potte. Knallstilig! Men nå er de ikke så stilige lengre. Får bevilge meg noen nye snart! Til helgen kanskje? Det er jo ikke pengene jeg er opptatt av; jeg betalte bare 29 kroner for alle tre i en pakke på OBS, så det blir å anse som en bukett - egentlig! Bare så trist at de blir så fort stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snitta Skrevet 12. oktober 2004 #8 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg tror dere har gitt dem alt for mye vann! Moderat vanning nå på denne tiden ,sett dem lyst! Har du varmeovn rett ved siden av,eller under vinduskarmen kan det ha noe å si - trenger ¨ et litt kjølig sted . Miniroser er kjempe pene, kan med fordel settes ut på sommeren og kan vokse seg ganske store. De tåler også og stå ute til - 2-3 grader uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. oktober 2004 #9 Del Skrevet 13. oktober 2004 Miniroser er skapt for å dø! Det er min teori.. Mine lever ca en mnd før de dukker under... (jordbær har gitt opp planter med vakre blomster.. har kun grønne vesen hjemme nå) (rettet skrivefeil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 13. oktober 2004 #10 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det er for varmt og tørt inne til at de trives. Uteblomster trives ute og inneblomster inne (med unntak sef) Potterosene holder 1 til 2 uker inne og det hjelper å dusje den ofte. Få¨r den masse gule blader er det somregel for mye vann. Knupper som tørker inn er somregel den tørre innelufta sin feil. Kommer okså lett lus på den, så følg med og hold den litt unna andre blomster så den ikke smitter. Eller la det forbli en uteplante og vent til neste utesesong med å kjøpe den. Har vi noe å glede oss til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg og jordbær bør visst holde oss unna rosebusker! Lisemor, du har nok rett. Nå fyrer vi en del med ved hos oss, og i tillegg har vi vannbåren varme i golvene. Så det er ikke kaldt her. Antagelig har jeg også gitt dem litt for mye vann. Har lecakuler i krukka de står i, så de står ikke med røttene i vann, men litt oppå kulene. Er oasis et alternativ til miniroser? Det funker jo godt på husfred, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå