Gå til innhold

Når folk drikker i filminnspilling, drikker de på ekte da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når folk spiller fulle og har masse alkohol rundt seg. eller drikker litt i det hele tatt, drikker de på ekte da? eller er det "nulltoleranse"? 

Anonymkode: 13ef4...467

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ekte, nei.

Anonymkode: ca154...31b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 74f0a...fa8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når folk spiller fulle og har masse alkohol rundt seg. eller drikker litt i det hele tatt, drikker de på ekte da? eller er det "nulltoleranse"? 

Det er sikker både og, jeg vil tro at "seriøse" innspiller ikke bruker ekte vare og de bare spiller fulle... 

Hvorfor i all verden lurer du på dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel ikke. 

Anonymkode: 4d5a1...8a2

Skrevet

Det varierer. Å lage film er bizniz, og det koster penger. Fulle skuespillere fniser mye og må ofte på toalettet. Og om du allerede sliter med mange takes, så blir du ikke raskere (og billigere) ferdig om skuespillerne bare blir mer og mer pussa etter hvert som du filmer. :tongue:

Men det finnes unntak. Den britiske filmen Ice cold in Alex fra 1958 foregår i ørkenen under andre verdenskrig. Når våre helter endelig kommer seg ut av ørkenen ender filmen i en bar, der de skal få i seg noe kaldt, vått og øl-aktig. Og det er viktig at det er skum på toppen av glasset, skummet er luksus etter en lang tid i en knusktørr ørken, der vann er mangelvare. Det må være duggende friske kalde øl med skum på toppen.

De forsøkte alt for å få det til å se riktig ut. Vann med kullsyre, brus og mye annet. Til slutt ga de opp, og serverte dem Carlsberg.

Jeg får visst ikke lov til å embedde YouTube-videoer her, men for de som har ork kan man se den aktuelle scenen her.

Tror de klarte det på et par take, så det gikk jo bra. Carlsberg lisensierte det senere, og sendte klippet som reklamefilm.

Jeg har faktisk vært med på å lage film med ekte alkohol. Vi tappet fra et ekte tappetårn og skjenket rett til skuespiller som skulle drikke. Kunne koblet på vann, men.. nei. Det gjorde vi ikke. :tongue:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er verre med cola...

Anonymkode: 6e192...380

Skrevet

Neida. Cola kan etterlignes med Guinnness. :D

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, nordpedant skrev:

Det varierer. Å lage film er bizniz, og det koster penger. Fulle skuespillere fniser mye og må ofte på toalettet. Og om du allerede sliter med mange takes, så blir du ikke raskere (og billigere) ferdig om skuespillerne bare blir mer og mer pussa etter hvert som du filmer. :tongue:

Men det finnes unntak. Den britiske filmen Ice cold in Alex fra 1958 foregår i ørkenen under andre verdenskrig. Når våre helter endelig kommer seg ut av ørkenen ender filmen i en bar, der de skal få i seg noe kaldt, vått og øl-aktig. Og det er viktig at det er skum på toppen av glasset, skummet er luksus etter en lang tid i en knusktørr ørken, der vann er mangelvare. Det må være duggende friske kalde øl med skum på toppen.

De forsøkte alt for å få det til å se riktig ut. Vann med kullsyre, brus og mye annet. Til slutt ga de opp, og serverte dem Carlsberg.

Jeg får visst ikke lov til å embedde YouTube-videoer her, men for de som har ork kan man se den aktuelle scenen her.

Tror de klarte det på et par take, så det gikk jo bra. Carlsberg lisensierte det senere, og sendte klippet som reklamefilm.

Jeg har faktisk vært med på å lage film med ekte alkohol. Vi tappet fra et ekte tappetårn og skjenket rett til skuespiller som skulle drikke. Kunne koblet på vann, men.. nei. Det gjorde vi ikke. :tongue:

Den filmen tror jeg nesten at jeg må se.

Takk for tips.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, nordpedant skrev:

Neida. Cola kan etterlignes med Guinnness. :D

Guiness er som å ta seg en stripe? :sprettoy:

Anonymkode: 6e192...380

• Liker 1
Skrevet (endret)

Olsenbanden.

Både Heide-Steen og Byhring var alkoholikere...og begge var "ekte dritings" i flere av filmene, sjøl i scener hvor de ikke var (skulle være) fulle. ☺

Endret av Jerry Lee
  • Liker 4
Skrevet

Nei. Whisky er ofte iste eller vanlig te, martini og slikt vann, og cocktailer saft eller brus. Og maten de "spiser"? Ofte av kunstharpiks siden ekte mat ikke overlever lenge under de varme studiolampene. Morsomt 😁

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Selvfølgelig gjør de ikke det.

Skrevet

Har vært statist i en bar i en film. Var drikke overalt som skulle se ut som alkohol, men det var ikke det.

Anonymkode: aa898...e51

Annonse
Gjest SelinaKyle
Skrevet

Joda, det skjer. Neve Campbell og Denise Richards drakk både før og under trekant-scenen i Wild Things. Merkelig at enkelte her svarer nei, hvordan kan dere vite det?

Skrevet
17 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Det er sikker både og, jeg vil tro at "seriøse" innspiller ikke bruker ekte vare og de bare spiller fulle... 

Hvorfor i all verden lurer du på dette?

Å spille full på en overbevisende måte, er vel regnet for å være noe av det vanskligste du kan gjøre som skuespiller.

• Liker 1
Skrevet

Hva med TV-show med gjester. Asbjørn Brekke show, Graham Northon show? De drikker jo hele tiden...

Anonymkode: 1dcc9...3dc

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare Bjørn Sundqvist.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig! 
 0g når noen skal ta kverken på ein film-karakter, så er dette selvfølgelig også helt på ekte....
   :tongue:

Anonymkode: c6330...6df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...