Gjest Unknown Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Hva er best/hva ville du valgt, tispe eller hannhund? Begrunn! Hvor mye blør en liten kleinspitz i løpetiden?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har tispe, aldri noe annet for min del. Ja, hun har løpetid men det er også det eneste. En hannhund reagerer jo på alle tispene i området som har løpetid, noe som er slitsomt. I tillegg er de (etter min erfaring) veldig jukkete... Det skal sies at foreldrene mine har hannhund og de sier de heller ikke kommer til å velge hannhund neste gang pga det over. I tillegg har jeg en rase som har det med å få tiss i pelsen om de er hanner, så de må vaskes hver gang de har vært ute. Anonymkode: 0d992...d05
Gjest Keikolina Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Har tispe nå, og kommer aldri til å ha en hannhund mer. Har kun hatt hanner før.
Arca Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Har hatt begge. Hipp som happ for meg. Fordeler og ulemper ved begge. Som med oss mennesker
Jerry Lee Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Vet ikke hva som er best. Men hanhund for min del. Kastrert sådan. Hvorfor? Slipper det hæwletes maset i løpeti'a.
NuckingFutz Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har hannhund. Har aldri sett han jukke på noe annet enn fra tid til annen en leke han hadde når han var valp. Nå er han snart 3 år og jukker ikke på noe. Ukastrert. Opptatt av å snue og markere på tur, men stresser ikke selv om det er tisper med løpetid i nabolaget.
Gjest Aucaman Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 (endret) Har hannhund som gir blanke faen i løpetisper (med mindre de er veldig, veldig nærme. Typ en meter unna), og da er hannhund veldig trivelig. Har hatt andre hannhunder som sturer dagen lang og er helt bortreist med en gang det er ei tispe i en mils omkrets. På den andre siden er det en grunn til at "bitch" ikke er et kompliment liksom, selv om jeg ikke har vært borti like humørsyke tisper som humørsyke mennesker. Ting tar tid når det skal tisses og hannen gjør seg sjeldent helt ferdig når de først er i gang. Veldig kjekt om du har en annen hanne i nabolaget for da tisser de bare over hverandre, og vips: Ferdig på to sekunder. Tisper er vel enklere sånn sett. Det er en smakssak altså. Hadde ei tispe i hus som blødde ned ting (vegg til vegg-tepper var vel aldri gjennomtenkt), men andre har man knapt merket det på. Så for min del hadde det ikke spilt noen rolle hvilket kjønn det er snakk om. Er ofte preferansebasert uansett. Endret 9. januar 2016 av Aucaman
Cathrine88 Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Etter min erfaring er tisper litt mer "katteaktige" enn hannhunder. Mer vurderende, og de kan godt ligge og skule på deg i to timer mens du ser på tv, og akkurat i det du drar fram en bok bestemmer de at de vil ligge i fanget NÅ. Oppå boken. Hannhunder er mer fjollete, godmodige og kosebamsete. Dette er selvsagt bare min erfaring, og jeg vet at det ikke gjelder alle.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Hei. Jeg er av eier av både en tispe og en hannhund. Jeg har hatt to tisper tidligere, dette er min første erfaring med hannhund. Det er selvfølgelig fordeler og ulemper med begge, men for meg personlig passer en tispe best. Jeg vil si at de generelt er enklere å ha med å gjøre. Hannhunden kan stå ute å ule timesvis når tisper i nabolaget har løpetid. Å gå tur i skogen med han kan være vanskelig under dems løpetid fordi han rett og slett kan løpe og prøve å finne tispene. Ellers vil jeg si han har mer energi. Mer testoron, så hannhunder kan se på han på som en trussel. Det kan også være et problem å tømmme han når vi går tur fordi han bevist sparer på urinet sitt for å markere de stedene han ønsker. Noe som igjen fører til han må på do på natta.. For en førstegangseier vil jeg absolutt anbefale tipse. Men til syvende og sist er det ditt valg Anonymkode: 759f7...06b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 10 minutter siden, Unknown skrev: Hm, er skikkelig usikker! Hva gjør deg usikker? Hva heller du mest mot? Anonymkode: 759f7...06b
Brimi Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er av eier av både en tispe og en hannhund. Jeg har hatt to tisper tidligere, dette er min første erfaring med hannhund. Det er selvfølgelig fordeler og ulemper med begge, men for meg personlig passer en tispe best. Jeg vil si at de generelt er enklere å ha med å gjøre. Hannhunden kan stå ute å ule timesvis når tisper i nabolaget har løpetid. Å gå tur i skogen med han kan være vanskelig under dems løpetid fordi han rett og slett kan løpe og prøve å finne tispene. Ellers vil jeg si han har mer energi. Mer testoron, så hannhunder kan se på han på som en trussel. Det kan også være et problem å tømmme han når vi går tur fordi han bevist sparer på urinet sitt for å markere de stedene han ønsker. Noe som igjen fører til han må på do på natta.. For en førstegangseier vil jeg absolutt anbefale tipse. Men til syvende og sist er det ditt valg Anonymkode: 759f7...06b Det har blitt forsket på at hunder (husker ikke om det var hannhund eller tispe) sparer opp urin for å kunne tisse/markere flere steder.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #15 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har kun hatt hannhunder, så jeg går veldig god for det. De jeg har hatt, har vært en drøm. Anonymkode: 589f2...2ba
Gjest Unknown Skrevet 10. januar 2016 #16 Skrevet 10. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør deg usikker? Hva heller du mest mot? Anonymkode: 759f7...06b Akkurat nå heller jeg mest mot tispe, men er fortsatt veldig usikker fordi jeg er usikker på om jeg orker alt styret med løpetid og slikt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #17 Skrevet 10. januar 2016 Hus 33 minutter siden, Unknown skrev: Akkurat nå heller jeg mest mot tispe, men er fortsatt veldig usikker fordi jeg er usikker på om jeg orker alt styret med løpetid og slikt. Husk at du alltid kan sterilisere en tispe. Min er sterilisert, men for å være ærlig har jeg aldri hatt store problemer med det annet en litt blod rundt i leiligheten, men er ikke snakk om mye, bare å vaske opp Helhetlig for min del så veier det opp det å vaske opp litt blod enn å ha med en muligens vanskeligere hannhund året rundt. Anonymkode: 759f7...06b
nurcos Skrevet 10. januar 2016 #18 Skrevet 10. januar 2016 Personlig synes jeg tisper er enklere å ha med å gjøre, med unntak av de to løpetidene i året. Min oppfatning er at tisper generelt er roligere, og mindre krevende. Men det er fordeler og ulemper ved begge kjønn, så det er opp til hva du ønsker selv.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #19 Skrevet 10. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hus Husk at du alltid kan sterilisere en tispe. Min er sterilisert, men for å være ærlig har jeg aldri hatt store problemer med det annet en litt blod rundt i leiligheten, men er ikke snakk om mye, bare å vaske opp Helhetlig for min del så veier det opp det å vaske opp litt blod enn å ha med en muligens vanskeligere hannhund året rundt. Anonymkode: 759f7...06b MIster de løpetiden om de er sterilisert? Er nysgjerrig jeg også Anonymkode: c39e4...d08
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #20 Skrevet 10. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: MIster de løpetiden om de er sterilisert? Er nysgjerrig jeg også Anonymkode: c39e4...d08 Ja, de mister løpetiden helt Anonymkode: 759f7...06b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå