Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan ikke bare stjele unger fra foreldrene. 

Hvilket politisk parti er enig med meg her.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn har det bedre hos barnevernet da. Hva med de? Med voldelige og narkomane foreldre.

• Liker 34
Skrevet

Har ikke satt meg ordentlig inn i saken, men har fått med meg at barnevernet blir kritisert i ny og ne der ord som menneskerettigheter blir dratt fram. Husker også at det norske barnevernet ble veldig dårlig framstilt i Latvia etter en sak som dette. 

http://www.nrk.no/urix/norsk-barnevern-slaktes-i-litauen-1.12306233

Kanskje det har noe med kultur å gjøre. Vi i Norge har større aksept for å ta barna fra foreldrene hvis staten mener at de blir mishandlet. Ellers i Europa, og spesielt verden, så er nok terskelen for dette MYE MYE høyere, og ikke minst en større mistillit til staten. Kanskje dette spiller inn i saken.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet er og skal være for barna. Ikke for de voksne

Anonymkode: 0123a...72f

• Liker 42
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Klart man bare skal legge ned barneværnet. De 7-8 tusen ungene som får hjelp hvert år, kan klare seg selv. [/sarkasme]

Kan ikke ha mer en et skonummer i iq, om man kjøper den elendig klippede youtuben i første innlegg. Evnen til å tenke kritisk kommer langt ned på lista over iboende egenskaper..

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg havnet under barnevernet som 15-åring. Jeg ble overlatt til meg selv med tusen kroner i måneden å kjøpe mat for (fikk intet annet av mat eller penger). Jeg havnet på glattcelle som 16-åring. Jeg hadde selvmordstanker og fikk beskjed av barnevernet om å "slutte med det for det bekymret oss voksne". Jeg fikk ingen hjelp i form av BUP eller lignende.

Jeg mener vi trenger et barnevern, men det vi har i dag fungerer ikke.

Anonymkode: ceae4...033

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Klart man bare skal legge ned barneværnet. De 7-8 tusen ungene som får hjelp hvert år, kan klare seg selv. [/sarkasme]

Kan ikke ha mer en et skonummer i iq, om man kjøper den elendig klippede youtuben i første innlegg. Evnen til å tenke kritisk kommer langt ned på lista over iboende egenskaper..

Hun har mistet ungen sin, hun sliter med engelsken, men ellers så er hun helt normal. Du kan ikke bare stjele unger fra mødre de trenger båndet. 

• Liker 2
Skrevet

Hun har også mistet ungen sin, staten har stjelt ungen hennes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det ikke lov til å slå og mishandle barn, men det er det i Øst Europa. Det er en av grunnene til at de ikke skjønner hva det norske barnevernet driver med. Jeg snakker ikke om klaps osv, da får foreldre veiledning. Jeg snakker om juling, psykisk mishandling og livredde barn. Jeg møter disse barna ofte i jobben min, og det er hjerteskjærende.....

Anonymkode: f8304...0fe

• Liker 33
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er det ikke lov til å slå og mishandle barn, men det er det i Øst Europa. Det er en av grunnene til at de ikke skjønner hva det norske barnevernet driver med. Jeg snakker ikke om klaps osv, da får foreldre veiledning. Jeg snakker om juling, psykisk mishandling og livredde barn. Jeg møter disse barna ofte i jobben min, og det er hjerteskjærende.....

Anonymkode: f8304...0fe

Tror du virkelig hun ovenfor gir ungen sin juling? Seriøst?

Endret av maskineple
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er vel mye på grunn av denne saken de demostere

Internasjonale støttespillere av et rumensk-norsk pinsevenn-ektepar som ble fratatt sine fem barn, hevder at utgangspunktet var anklager om radikal kristendom og «kristen indoktrinering», men at det senere ble konstruert en sak om vold og overgrep.

På rumensk tv har foreldrene vedgått å ha brukt fysisk avstraffelse i oppdragelsen selv om de har visst at dette er forbudt i Norge. De har imidlertid avvist at de har gjort mer enn det som er vanlige metoder i barneoppdragelse i andre land.

Foreldrene er siktet etter straffelovens paragraf 282, som blant annet handler om mishandling i nære relasjoner.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romania/massedemonstrasjoner-mot-norsk-barnevern-i-19-land/a/23593260/

Anonymkode: 9a13e...3c7

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, maskineple skrev:

Har hørt om andre saker der barnevernet tar barna fra foreldrene med et heller tynt grunnlag. Terskelen bør være høy etter min mening, og kanskje man innad i barnevernet har en for lav terskel, der alt nærmest må være perfekt. Dog er det vanskelig for meg å si sikkert siden jeg ikke er så inne i temaet. Det jeg likevel vil spørre om er; Du mener vel ikke reellt at barnevernet skal legges ned? En ting å mene at de bommer, at terskelen bør økes, osv, en annen ting er å si at hele systemet skal legges ned? Får inntrykk av at du mener det siste, og det vil jeg si meg uenig i. Det finnes de som aldri bør ha barn.

Endret av Snof
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det Maskineple ikke forstår er at det dessverre finnes barn som har det mye, mye bedre uten foreldrene sine.Hva skjer med disse barna uten barnevernet? Det å klare å presse frem tårer for kamera betyr ikke på noen måte at man er egnet som mor eller far. Og alle disse sakene hører vi bare en side av, barnevernet har taushetsplikt og kan ikke gå ut og fortelle hva som skjer innenfor hjemmets fire vegger. 

Anonymkode: 8ca5d...510

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, maskineple skrev:

Ja, sikkert. Staten stjeler unger og sender de til Mars som forskningsobjekt. Jeg er sjeleglad for at vi har barnevernet, hvis ikke hadde 2 av tantebarna mine gått i skitne klær, fått ingenting å spise og blitt plassert foran tv'en hele dagen mens stefar og moren var ute.

Barna har det godt nå takket være de som meldte fra til bv

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet trenger en omstrukturering. Barn i Norge trenger et organ som kan gripe inn når barn ikke har det bra hjemme fordi foreldre ikke er i stand til å ta vare på dem. 

Anonymkode: 959e3...1d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på at barnevernet stjeler noen unger uten grunn. Bare fordi naboen ringte. Går de rundt med private etterforskere og videokamera? Eller snakker de kun i 30 minutt også tar de avgjørelsen om å ta barnet?

Barnevernet har taushetsplikt. Har en mor vært narkoman for 3 år siden så er det forståelig. Men dersom ungen spiser og er sunn, har ingen blåmerker, har kommet greit i utviklingen og det finnes ingen videobevis på noe grovt har skjedd - hvordan kommer de til konklusjonen om at barnet skal tas vekk? Det skulle vært slik at moren kunne godkjenne at barnevernet gikk ut med informasjonen. Stakkars de som har en unge som ligger litt etter med utviklingen og ikke spiser så mye, altså er litt for tynn. Får de bekymringsmelding fra naboen med falske anklagelser så tror jeg ikke den moren hadde hatt nubbesjangs. 

Det skal mere til å være enn god mor enn å stelle, mate og så videre, men hvordan kan barnevernet dømme det når ungen ikke kan si fra om ting selv? Trynefaktor? Kan ikke barnevernet bare si nøyaktig HVA som gjorde at de tok ungene  til enkelte, dersom mor tillater det? 

For i noen tilfeller har de tatt et barn bare fordi ungen var litt for tynn, etter melding fra nabo. Jeg var selv en tynn liten unge. Noen er det. 

Anonymkode: ef93e...86d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sikkert. Staten stjeler unger og sender de til Mars som forskningsobjekt. Jeg er sjeleglad for at vi har barnevernet, hvis ikke hadde 2 av tantebarna mine gått i skitne klær, fått ingenting å spise og blitt plassert foran tv'en hele dagen mens stefar og moren var ute.

Barna har det godt nå takket være de som meldte fra til bv

Gikk den ungen sulten, rundt med skittne klær og ble plumpet foran tv'en mens hun gikk på byn? Nei, ungen veide litt for lite kanskje i en kombinasjon med falske anklagelser fra bitre naboer.

Siden du siterte den videoen med: ja, sikkert. (til at staten stjal ungen hennes)

Anonymkode: ef93e...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å legge ned barnevernet fordi de gjør noen feil i blant, er like dumt som å sparke keeperen fordi det hender han glipper og slipper inn mål.

Anonymkode: 1f9f7...32c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

jeg har en bekjent som ble fratatt barnet sitt, hun fikk veileding gjennom BV, og hadde besøk av BV 1 gang i mnd,der da tidspunktet var satt.(aldri uanmeldt,hadde de gjort det så hadde barnet blitt tatt fra hun før)

Men så ble hun tatt i en narkorassia, og politet,da sendte mld til BV siden hun hadde barn under 18 år.BV kom da på uanmeldt besøk, barnet ( var 1år) gikk i en bleie som hang ned over lårene da den var full av tiss, brødskivene hennes lå slengt rundt p gulvet sammen med frokostblandinger, barnet gikk å spiste fra gulvet, klærene hun hadde på seg var skitne,full av røykelukt. (mor røykte inne) kosekuten til barnet var så seig,luktet vondt,og meget skitten. BV gjorde på grunn av dette et haste vedtak og tok barnet med seg med mors samtykke. Barnet kommer  i et bredskapshjem, der de oppdager at barnet har feber, blir sendt på sykehus/legevakt for sjekk, barnet har da en infeksjon i kroppen og blir satt på antibotika.Og legen oppdager blåmerker på barnet, som ikke kan komme av at barnet har dunket seg/falt. Beredskapshjemmet rapotere til BV at barnet hamster mat, liker ikke far i huset, men godtar mor og jentene i huset. Virker fraværende, begynner da å dra seg selv i håret. Har veldig dårlig språk.

Mor tar ikke kontakt, med BV for å høre hva som skjer, og når hun kan treffe barnet. BV tar kontakt, og mor sier at hun vil vente med å treffe barnet, fordi hun trenger tid å tenke. Mor nekter å gå med på urinprøver.Etter 1 mnd tar mor kontakt med BV og sier hun vil treffe barnet.

Hva mor sa til venner om hva som hadde skjedd, noen hadde levert inn bekymringsmelding, og de bare kom og tok barnet, hun fikk ikke treffe barnet.Og det var en sjalu jente som hadde levert inn bekrymingsmeldingen.Og BV gjorde alt for at hun ikke skulle få se barnet,og at hun hadde gått med på frivillig urinprøver.

Etter 2mnd så blir det første møtet mellom mor og barn gjennomført (etter at BV 3 ganger har kommet med tidspunkt, men det har aldri passet for mor) besøket blir gjennomført i et av BV lokale, der mor, familemedlem,BV ansatt, beredskapsmor og barnet møtes. Barnet vil ikke gå til mor, vil kun sitte hos beredskapsmor, beredskapsmor og barnet setter seg på gulvet å leser i en bok, barnet peker og sier navn på dyr. Mor til barnet blir oppfordret til å delta, og hun setter seg på gulvet, finner mase leker og gir til barnet. Barnet er usikker, men tar i mot, beredskapsmor trekker seg still vekk og sitter å ser på, men barnet begynner å gråte og går til beredskapsmor. etter 1 time så sovner barnet og de avslutter da samværet. 

Mor sier til venner etter besøket: barnet bare gråt etter henne og vil kun være med henne, og hadde løpt mot henne da hun så henne.

besøk 2 mor sitter bare å gjesper og holder på å sovne, barnet sitter å leker fint, men ikke noe kontakt mellom mor og barn

mor sier til venner:  barnet ville kun sitte på fanget og kose og ville ikke forlate mor.

Barnet er idag under barnvernet, hun har flyttet til fosterhjem, begynt i barnehage.

Mor går rundt og forteller hvor forferdelig BV er og at de bare kom og tok barnet uten en grunn,og at hun vil gjøre alt for å få barnet tilbake (vel borsett fra å gi urinprøver, for det er det ikke noe grunn til at de kan forlange mener hun)

Jeg har lest sakspapirene,så jeg vet at dette er sant da, jeg og har snakket henne om denne sakene, der hun prøver å fremstille seg selv som et offer for BV.

Så ville dette barnet hatt det bedre eller verre uten BV?

Anonymkode: 9a13e...3c7

• Liker 46
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet er og skal være for barna. Ikke for de voksne

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...