AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Hei! Jeg har et påbegynnende forhold med en fyr men det er noen ganger jeg får en følelse av at noe skurrer. Når jeg nevner disse tingene for venner sier de at han høres ut som en sosiopat, men jeg oppfatter han ikke sånn selv. Har lyst til å gå all in med han, aldri møtt noen som tilbringer så mye tid med meg og ringer meg hele tiden å spør om jeg har det bra, og som sier så mye fint - og vi planlegger allerede å reise sammen i påsken. Samtidig som jeg tror han mener alt han sier, så er det en liten stemme i meg som sier at det kan hende han bare lurer meg for egen vinning. Utnytter meg av forskjellige årsaker, tidsfordriv. Det kan være en indre advarsel, men det kan også være fordi jeg generelt har trust issues når det kommer til menn og nye relasjoner ellers også. Han har fortalt meg navnet på eksen sin, aldri nevnt noe stygt om henne men navnet bare ble nevnt, og jeg fant hun på facebook. Hun har ny kjæreste nå, så jeg tror ikke hun blir støtt eller såret over å bli påmint om han (var hun som dumpet han uansett). Er det helt crazy om jeg skriver til henne på en søsterlig måte å spør om åssen denne fyren egentlig er? Nå har jeg et sterkt behov for å få greie på om min nye mann har en slags hemmelig side eller onde intensjoner med det han egentlig gjør med meg. Mor har lært meg å bli skeptisk til alt som lover "gull og grønne skoger" og bla. en av tingene som gjør meg skeptisk er at han ikke vil at jeg skal møte de gamle vennene hans, kun de nye vennene, og at på wallen hans så er det (gamle) poster fra flere jenter som kaller han for sjarmtroll osv. Frykter han sjarmerer jenter, får de til å falle for han, flyter litt på de for en stund, for så å dumpe de på kaldblodig vis.... kanskje jeg bare er paranoid... Anonymkode: 8673f...787 1
OppNedPåAlt Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Ja, man er batshit crazy om man kontakter ekskjærester for å høre om hvordan fyren er. 8
Polly Ester Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Nei, nei, nei, nei... Ikke ta kontakt med eksen. Vær heller på vakt selv da og se an. Det eneste som kan være den skurringen din kan kanskje tilskrives at du ikke har opplevd å ha det så bra før og så er det akkurat som om du må skape dumme situasjoner. Hva tror du kjæresten din tenker dersom han får vite at du har snakket med eksen hans om hvordan han er? Hadde jeg vært denne eksen hadde jeg garantert tatt kontakt med mannen og sagt at han har funnet seg ei dame som han må være litt på vakt overfor. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har et påbegynnende forhold med en fyr men det er noen ganger jeg får en følelse av at noe skurrer. Når jeg nevner disse tingene for venner sier de at han høres ut som en sosiopat, men jeg oppfatter han ikke sånn selv. Har lyst til å gå all in med han, aldri møtt noen som tilbringer så mye tid med meg og ringer meg hele tiden å spør om jeg har det bra, og som sier så mye fint - og vi planlegger allerede å reise sammen i påsken. Samtidig som jeg tror han mener alt han sier, så er det en liten stemme i meg som sier at det kan hende han bare lurer meg for egen vinning. Utnytter meg av forskjellige årsaker, tidsfordriv. Det kan være en indre advarsel, men det kan også være fordi jeg generelt har trust issues når det kommer til menn og nye relasjoner ellers også. Han har fortalt meg navnet på eksen sin, aldri nevnt noe stygt om henne men navnet bare ble nevnt, og jeg fant hun på facebook. Hun har ny kjæreste nå, så jeg tror ikke hun blir støtt eller såret over å bli påmint om han (var hun som dumpet han uansett). Er det helt crazy om jeg skriver til henne på en søsterlig måte å spør om åssen denne fyren egentlig er? Nå har jeg et sterkt behov for å få greie på om min nye mann har en slags hemmelig side eller onde intensjoner med det han egentlig gjør med meg. Mor har lært meg å bli skeptisk til alt som lover "gull og grønne skoger" og bla. en av tingene som gjør meg skeptisk er at han ikke vil at jeg skal møte de gamle vennene hans, kun de nye vennene, og at på wallen hans så er det (gamle) poster fra flere jenter som kaller han for sjarmtroll osv. Frykter han sjarmerer jenter, får de til å falle for han, flyter litt på de for en stund, for så å dumpe de på kaldblodig vis.... kanskje jeg bare er paranoid... Anonymkode: 8673f...787 Ja,du er crszy om du ringer eksen hans.Skal folk begynne å ta med attester fra eksene nå kanskje? :-D Du kan bare ikke gjøre det.Jeg ville trodd du hadde en skrue løs om du kontaktet meg på intet grunnlag annet enn...hva er det? Skepsis fordi han er så hyggelig og oppmerksom??
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Det du nevner trenger jo ikke bety noe. Du får da heller spørre han hvorfor han ikke vil du skal møte de gamle vennene hans. Og disse facebookkommentarene fra jenter trenger da ikke bety noe. Ut fra det du har skrevet synes jeg heller det er du som virker paranoid. Merkelig at vennene dine tror han er sosiopat ut fra de tingene du nevner her. Anonymkode: 3819d...786 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 6 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: Ja, man er batshit crazy om man kontakter ekskjærester for å høre om hvordan fyren er. Haha ja det kan være du har helt rett! 3 minutter siden, Polly Ester skrev: Nei, nei, nei, nei... Ikke ta kontakt med eksen. Vær heller på vakt selv da og se an. Det eneste som kan være den skurringen din kan kanskje tilskrives at du ikke har opplevd å ha det så bra før og så er det akkurat som om du må skape dumme situasjoner. Hva tror du kjæresten din tenker dersom han får vite at du har snakket med eksen hans om hvordan han er? Hadde jeg vært denne eksen hadde jeg garantert tatt kontakt med mannen og sagt at han har funnet seg ei dame som han må være litt på vakt overfor. Hm jeg vet ikke, tror faktisk ikke hun ville tatt kontakt med han å sagt noe. Hun dumpet han fordi han var utilregnelig/ustabil med henne (kriminelt liv). Han er ikke kriminell lenger, men jeg innbiller meg at hun vil forstå hvorfor jeg er litt skeptisk... Kanskje jeg er helt sosialt tilbakestående og innbiller meg at alle jenter vil hverandres beste og ha et sterkt søsterskap. Men fikk selv en innboks melding fra en jente for mange år siden som advarte meg mot hennes eks på en søsterlig måte, noe jeg ble veldig takknemmelig for så jeg ikke viklet meg mer inn i han, som kunne blitt farlig og som viste seg å stemme når jeg dumpet han (heeeelt psykopat, tør ikke tenke på hvor ille det hadde blitt om vi hadde holdt på lengre enn vi gjorde) Det kan også være om du sier at usikkerheten min kommer av at jeg har opplevd å bli mye utnyttet og lurt av menn før. Så mange som sier de liker meg og vil være med meg for alltid, så går det noen uker så sier de det samme til en annen jente. Da slutter man til slutt å stole på det, også de som faktisk mener det, for å ikke være like dum og lettlurt igjen. Anonymkode: 8673f...787
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Man skulle hatt mulighet til å be om referanser når det gjelder kjærester, ja. Det hadde vært gull verdt. Anonymkode: 77cc9...802 5
Polly Ester Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Jeg mener fortsatt at du ikke bør kontakte henne. Hvordan vet du at hun dumpet han fordi han var utilregnelig og ustabil? Og hvordan hadde du følt deg i forholdet dersom det ikke fantes Facebook? Du har sett på gamle poster, fra hans gamle liv. Han vil ikke at du skal møte de gamle vennene fordi det ikke er relevant for livet hans nå. Hvis magefølelsen sier at han kan være farlig og slem så følger du den, men vær sikker på at det er magefølelsen og ikke bare frykten du sitter med pga dine egne dårlige erfaringer fra tidligere. Bare bruk tiden godt til å bli kjent. Ikke flytt sammen eller gift dere eller få barn. Bli kjent med han og vennene og livet hans.
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha ja det kan være du har helt rett! Hm jeg vet ikke, tror faktisk ikke hun ville tatt kontakt med han å sagt noe. Hun dumpet han fordi han var utilregnelig/ustabil med henne (kriminelt liv). Han er ikke kriminell lenger, men jeg innbiller meg at hun vil forstå hvorfor jeg er litt skeptisk... Kanskje jeg er helt sosialt tilbakestående og innbiller meg at alle jenter vil hverandres beste og ha et sterkt søsterskap. Men fikk selv en innboks melding fra en jente for mange år siden som advarte meg mot hennes eks på en søsterlig måte, noe jeg ble veldig takknemmelig for så jeg ikke viklet meg mer inn i han, som kunne blitt farlig og som viste seg å stemme når jeg dumpet han (heeeelt psykopat, tør ikke tenke på hvor ille det hadde blitt om vi hadde holdt på lengre enn vi gjorde) Det kan også være om du sier at usikkerheten min kommer av at jeg har opplevd å bli mye utnyttet og lurt av menn før. Så mange som sier de liker meg og vil være med meg for alltid, så går det noen uker så sier de det samme til en annen jente. Da slutter man til slutt å stole på det, også de som faktisk mener det, for å ikke være like dum og lettlurt igjen. Anonymkode: 8673f...787 Han var ustabil og utilregnelig med henne? Hadde det forbindelse med at han var kriminell? Sålenge du vet dette så skjønner jeg enda mindre av hvorfor du vil kontakte henne.Det virker mer som om du vil ha bekreftet at han ikke er en ålreit fyr.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Når du har en historie med menn som har lurt og utnyttet deg, så skjønner jeg ikke at du vil ta sjansen på å være med en tidligere kriminell som ikke har behandlet eksen bra. Du ber jo nærmest om å bli dårlig behandlet ved ditt valg. Ser du det virkelig ikke selv? Anonymkode: 3819d...786 4
Jerry Lee Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Svar kun til overskriften :La det ligge, du! ☺
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Jeg synes absolutt du skal kontakte eksen hans og be om en "referanse". Har han flere også eller er det bare den ene du vet om? Anonymkode: 2b04a...0f5
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du har en historie med menn som har lurt og utnyttet deg, så skjønner jeg ikke at du vil ta sjansen på å være med en tidligere kriminell som ikke har behandlet eksen bra. Du ber jo nærmest om å bli dårlig behandlet ved ditt valg. Ser du det virkelig ikke selv? Anonymkode: 3819d...786 Var jo en del som ble utelatt fra HI her.En del vesentlige ting.
minister-mio Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Det fungerer ikke sånn at man har snakker med referanser før man går inn i et forhold. 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Du skriver lengre ut i tråden om at han har vært både kriminell og "ustbil" mot eksen sin. Det hadde skremt vekk meg iallefall.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Hoho! Gjett om eksen min hadde fått vite det dersom hans nåværende date kontaktet meg. Drama lamaaa! Anonymkode: e0df0...c2a 1
Gjest Chloe87 Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 Nei, ikke en gang tenk tanken! Uansett så virker jo ikke denne fyren "trygg" utifra hva du skriver og når du allerede nå ser så røde varsel lamper så burde du avslutte det hele før det går for langt.
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #18 Skrevet 9. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du har en historie med menn som har lurt og utnyttet deg, så skjønner jeg ikke at du vil ta sjansen på å være med en tidligere kriminell som ikke har behandlet eksen bra. Du ber jo nærmest om å bli dårlig behandlet ved ditt valg. Ser du det virkelig ikke selv? Anonymkode: 3819d...786
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skulle hatt mulighet til å be om referanser når det gjelder kjærester, ja. Det hadde vært gull verdt. Anonymkode: 77cc9...802 Ja det hadde vært noe altså Det er jo en investering på en måte, å være i forhold med noen, så greit å vite hva man går til for mange kan skjule sider av seg i begynnelsen.. 33 minutter siden, TalithaG skrev: Du skriver lengre ut i tråden om at han har vært både kriminell og "ustbil" mot eksen sin. Det hadde skremt vekk meg iallefall. Jeg burde ikke ha nevnt det, for det er 6-10 år siden, og alle kan forandre seg. At han har vært kriminell skremmer meg ikke siden han nå har full jobb og et helt vanlig liv, samt godt forhold med familien sin osv. At han åpent innrømmer at han har vært ustabil mot eksen derimot fikk meg jo litt skeptisk, men han hevder at han ikke ville sagt det til meg om det var noe som fremdeles gjalt han Anonymkode: 8673f...787
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #20 Skrevet 9. januar 2016 1 time siden, Polly Ester skrev: Jeg mener fortsatt at du ikke bør kontakte henne. Hvordan vet du at hun dumpet han fordi han var utilregnelig og ustabil? Og hvordan hadde du følt deg i forholdet dersom det ikke fantes Facebook? Du har sett på gamle poster, fra hans gamle liv. Han vil ikke at du skal møte de gamle vennene fordi det ikke er relevant for livet hans nå. Hvis magefølelsen sier at han kan være farlig og slem så følger du den, men vær sikker på at det er magefølelsen og ikke bare frykten du sitter med pga dine egne dårlige erfaringer fra tidligere. Bare bruk tiden godt til å bli kjent. Ikke flytt sammen eller gift dere eller få barn. Bli kjent med han og vennene og livet hans. Jeg tar til meg rådet ditt i vurderingen, så takk Jeg vet det fordi han sa det selv. At han hadde vært en dårlig kjæreste pga livet hans på den tiden og at eksen ikke gadd mer, og det forstod han visstnok. Magefølelsen sier egentlig at han er den han utgir seg for å være, har forandret seg slik han har bevist, og liker meg så godt som han sier, men så begynner fornuften og tankene å spinne, og jeg henger meg kanskje opp i små setninger og ting som egentlig ikke betyr så mye. Allikevel så uansett hvor perfekt og fantastisk han er mot meg, så er det jo noe om skurrer med noen når de forteller at de bare har hatt venner de har brukt for personlig vinning, aldri brydd seg om noen av sine tidligere kjærster (sier samtidig såklart at jeg er den første og eneste han virkelig elsker), og andre småting som at han sier han sitter på toget og jeg hører i høytaleren at neste stopp er et buss stopp istedet osv.. Har blitt manipulert før, og er så redd for at det skal skje igjen!... Anonymkode: 8673f...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå