AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Jeg tok ombre, mitt mål var å se sånn ut: Jeg hadde farget håret helt svart i flere år, så jeg visste det var en kjempeprosess for å få såpass lyst og brunt. Her ser dere prosessen gjennom 1 år: Her var første blekning, og det ble helt oransj med svart. Jeg synes ikke det var noe fint, men ble vant til det. Dette var etter andre blekning, og jeg likte det ganske godt, men det ble aldri så lyst som jeg ville. Etter tredje blekning så ble håret mitt så fælt at jeg ikke vil legge ut bilde engang.. Det ble så oransj gult helt til øyenbrynnene, så ser ut som lang ettervekst. Men jeg satte det opp så dere fikk se fargen. Jeg har fått min ekte farge i bunnen, men det ble aldri så lyst og naturlig som jeg ville. Hva burde jeg gjøre nå? Jeg vurderer å fjerne ombreen, og ta eventuelt blått i bunnen. Men er nok ikke tøff nok til det. Men tenkte å dele min erfaring generelt Anonymkode: 1bdef...aae
dillyduzit Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Prøv en sølv/blåshampoo, da får du fjernet litt av gulskjæret (Sp professionals har en fantastisk en, fudge også blant annet) Får du fjernet det gule, tror jeg det blir bra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 9 minutter siden, dillyduzit skrev: Prøv en sølv/blåshampoo, da får du fjernet litt av gulskjæret (Sp professionals har en fantastisk en, fudge også blant annet) Får du fjernet det gule, tror jeg det blir bra. Ts: prøvd lilla shampoo fra Joico, men ser ingen forskjell desverre. Tror håret er altfor gult til det men takk for svar Anonymkode: 1bdef...aae
dillyduzit Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts: prøvd lilla shampoo fra Joico, men ser ingen forskjell desverre. Tror håret er altfor gult til det men takk for svar Anonymkode: 1bdef...aae Du kan prøve å la det sitte i håret litt, det hjalp meg hvertfall. Eventuelt kan du ta turen til frisøren, om du forsatt vil ha ombre kan nok de fikse det med olaplex, som gjør at det ikke sliter så mye på håret
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Har du gjort det selv eller? Mitt ble kjempefint på første forsøk hos frisør Hadde ikke så svart hår som deg, men veldig mørkebrunt. Hørt at det smarteste ved bleking er å ha så ubehandlet hår som mulig... Så hadde jeg vært deg så ville jeg klipt meg og unngått å farge håret før mesteparten vokste ut igjen siden det blir så frizzy og ikke tar til seg farge sånn som det er nå. Anonymkode: f941e...da8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 55 minutter siden, dillyduzit skrev: Du kan prøve å la det sitte i håret litt, det hjalp meg hvertfall. Eventuelt kan du ta turen til frisøren, om du forsatt vil ha ombre kan nok de fikse det med olaplex, som gjør at det ikke sliter så mye på håret Ts: Lot det sitte en time, men null effekt Det har jeg tenkt på 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du gjort det selv eller? Mitt ble kjempefint på første forsøk hos frisør Hadde ikke så svart hår som deg, men veldig mørkebrunt. Hørt at det smarteste ved bleking er å ha så ubehandlet hår som mulig... Så hadde jeg vært deg så ville jeg klipt meg og unngått å farge håret før mesteparten vokste ut igjen siden det blir så frizzy og ikke tar til seg farge sånn som det er nå. Anonymkode: f941e...da8 Alt gjort hos frisør skjønner, bra du ble fornøyd :D Ja, mitt var farget svart på svart på svart ja, godt tips jeg må klippe bort det slitte takk for bra svar Anonymkode: 1bdef...aae
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 Hei! Jeg har likt hår som på bildet du ønsker. Gikk fra mørk brunt (mørk sjokolade ca) til nesten hakket lysere enn bildet du viser til på 3 behandlinger. Har ingen bilder, men kan oppsummere prosessen min: 1. Første gang hos frisøren: Hun la en mørk farge i hodebunnen min for å dekke lys ettervekst (er mørk blond egentlig) og la 40 foliestriper i håret. Håret ble oransje i stripene og hun lysnet dette med en veldig sterk blå shampoo i vasken (ikke vanlig shampoo, mer en slags bleking). Satt i frisørstolen i 3,5 timer. 2. Andre gang: Hun så at min naturlige hårfarge og den mørke fargen i hodebunnen hadde en naturlig overgang, så hun la 60 foliestriper i håret mitt. Dette ble ikke oransje. Satt i frisørstolen i 4 timer. 3. Tredje gang: Hun tupperte alt håret mitt (sånn at hun ikke la farge i alt) og la 40 foliestriper i håret (midt i lengden). Dette ble oransje, så hun tok en sterk blåshampoo i for å lysne. Det ble enda verre.. Så hun la striper i for hånd på de verste områdene og dekket håret mitt med plastfolie. Vasket det ut med blåshampoo og det ble veldig fint. Jeg har fortsatt noen steder hvor det er litt mer oransje enn ellers, men det synes ikke godt. Skal inn for en fjerde gang, med fokus på å få en kald tone. Etter siste behandling var tuppene mine hvite som bomull, og alt forsvant i hårbørsten.. Så de måtte klippe 5 cm av håret mitt. Brukte hårkur i 2 uker før håret ikke lengre var tørt og kunstig. Satt i frisørstolen i 5,5 time. Men jeg syns de var veldig dyktige! Bor du i Oslo kan jeg anbefale Gevir frisør. Anonymkode: 4d5bb...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har likt hår som på bildet du ønsker. Gikk fra mørk brunt (mørk sjokolade ca) til nesten hakket lysere enn bildet du viser til på 3 behandlinger. Har ingen bilder, men kan oppsummere prosessen min: 1. Første gang hos frisøren: Hun la en mørk farge i hodebunnen min for å dekke lys ettervekst (er mørk blond egentlig) og la 40 foliestriper i håret. Håret ble oransje i stripene og hun lysnet dette med en veldig sterk blå shampoo i vasken (ikke vanlig shampoo, mer en slags bleking). Satt i frisørstolen i 3,5 timer. 2. Andre gang: Hun så at min naturlige hårfarge og den mørke fargen i hodebunnen hadde en naturlig overgang, så hun la 60 foliestriper i håret mitt. Dette ble ikke oransje. Satt i frisørstolen i 4 timer. 3. Tredje gang: Hun tupperte alt håret mitt (sånn at hun ikke la farge i alt) og la 40 foliestriper i håret (midt i lengden). Dette ble oransje, så hun tok en sterk blåshampoo i for å lysne. Det ble enda verre.. Så hun la striper i for hånd på de verste områdene og dekket håret mitt med plastfolie. Vasket det ut med blåshampoo og det ble veldig fint. Jeg har fortsatt noen steder hvor det er litt mer oransje enn ellers, men det synes ikke godt. Skal inn for en fjerde gang, med fokus på å få en kald tone. Etter siste behandling var tuppene mine hvite som bomull, og alt forsvant i hårbørsten.. Så de måtte klippe 5 cm av håret mitt. Brukte hårkur i 2 uker før håret ikke lengre var tørt og kunstig. Satt i frisørstolen i 5,5 time. Men jeg syns de var veldig dyktige! Bor du i Oslo kan jeg anbefale Gevir frisør. Anonymkode: 4d5bb...a6a Ts: så spennende! Takk for at du delte erfaringen din og ja, det tar lang tid å få ombre men jeg er glad du er fornøyd med resultatet, takk for erfaringen Anonymkode: 1bdef...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå