Gå til innhold

Kan en gutt og ei jente være nære venner uten å få følelser for hverandre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at følelser vil oppstå, eller er det bare noen man ikke utvikler følelser for?

Har blitt god venn med en fyr og vi har vært venner i ca 2 måneder nå, vi er nok ganske godt inn i friendzonen. Siden jeg har vært matchmakeren hans og gitt hverandre datingråd. Han har fortalt meg at han ville ha datet meg, og har hatt fantasier om meg. Er så redd jeg utvikler følelser for han, når jeg helt ærlig ikke vil.... 

Anonymkode: 4e53c...db5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest PseudonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har fortalt meg at han ville ha datet meg, og har hatt fantasier om meg.

Jeg har vanskelig å se for meg at det kan fungere på sikt når han ønsker å date deg, og drømmer om å ha sex med deg. Han er neppe særlig fornøyd med at han er i din friend zone...

Skrevet

Ja man kan være nære venner uten å utvikle følelser for hverandre, men når han I utgangspunktet har andre tanker om deg enn bare som en venn så kan det bli utfordrende.

Men av ren nysgjerrighet: Hvorfor ønsker du ikke å utvikle følelser for han? :)

• Liker 2
Skrevet

Det kan gå, jeg har selv hatt/har flere. Men de har verken fantasier om å date meg eller andre type fantasier. Bare gjensidig vennskap. 

• Liker 1
Skrevet

Så klart man bare kan være venner

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cambria skrev:

Ja man kan være nære venner uten å utvikle følelser for hverandre, men når han I utgangspunktet har andre tanker om deg enn bare som en venn så kan det bli utfordrende.

Men av ren nysgjerrighet: Hvorfor ønsker du ikke å utvikle følelser for han? :)

TS: Mye pågrunn av at jeg tror han ser på meg som en venn, siden det er ikke så veldig lenge siden jeg gav han råd når han likte ei jente, som jeg i tillegg kjente. Så for meg er det litt rart hvis han har følelser for meg men forteller meg at han liker andre jenter? Han er veldig rar..

Anonymkode: e7556...a66

Skrevet

Jeg er bifil. Om man ikke kunne vært venner med de man potensielt kunne vært tiltrukket av, hadde jeg vært særdeles ensom.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg har en kompis som jeg har vært veldig god venn med i snart 20 år uten at noen av oss har fått romantiske følelser for hverandre, så ja, det går an. 

AnonymBruker
Skrevet

Når han har fortalt deg at han har fantasert om deg og kunne vært sammen med deg, så er ikke du en venn fra hans side. Bare så det er sagt!

Men ja, menn og kvinner kan helt fint bare være nære venner så lenge ingen tillater seg å tenke seksuelt eller romantisk om den andre, at man ser på hverandre mer som søsken på en måte :)

Anonymkode: 8a0cb...78b

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Mye pågrunn av at jeg tror han ser på meg som en venn, siden det er ikke så veldig lenge siden jeg gav han råd når han likte ei jente, som jeg i tillegg kjente. Så for meg er det litt rart hvis han har følelser for meg men forteller meg at han liker andre jenter? Han er veldig rar..

Anonymkode: e7556...a66

Wild guess; kan han ha latet som han likte henne for å se hvordan du reagerte, f eks om du ble sjalu?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, niledh skrev:

Wild guess; kan han ha latet som han likte henne for å se hvordan du reagerte, f eks om du ble sjalu?

TS: Hvordan kunne jeg vite det, hvis dette var et faktum.. Jeg ble sjalu, men skjulte det ganske så bra. Dumme meg..

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han har fortalt deg at han har fantasert om deg og kunne vært sammen med deg, så er ikke du en venn fra hans side. Bare så det er sagt!

Men ja, menn og kvinner kan helt fint bare være nære venner så lenge ingen tillater seg å tenke seksuelt eller romantisk om den andre, at man ser på hverandre mer som søsken på en måte :)

Anonymkode: 8a0cb...78b

TS: Han kaller meg fint en venn, veldig ofte. Men ting begynner å gir litt mening nå, men aldri om jeg tørr å avsløre dette til han.. Får bare være venn med han.. :P 

Skrevet

Er man venner har man jo følelser....vennefølelser.  "Jeg er glad i deg!".  ☺

Gjest PseudonymBruker
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Han kaller meg fint en venn, veldig ofte. Men ting begynner å gir litt mening nå, men aldri om jeg tørr å avsløre dette til han.. Får bare være venn med han.. :P 

Det er ikke alltid at man sier det man virkelig tenker, ønsker eller begjærer. Noen ganger holder man kjeft eller forteller en liten hvit løgn dersom man tror det er det motparten ønsker å høre. Dessverre...

Endret av PseudonymBruker
Skrevet

Det høres så spennende ut! Men jeg tror det er vanskelig, tydelig at han har litt følelser for deg. Du tenker nok litt på han på mer enn en venn selv? Men du burde se på how i met your mother, dette minner meg om det. Det er veldig vanskelig å bare være venner, men noen klarer det fint.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Castielz skrev:

Ikke om jenta er attraktiv!

Sånn svarer en umoden guttevalp som kun tenker med kuken. Voksne menn med litt omløp i skallen klarer fint å være venn med attraktive kvinner. Jeg har en kompis som har mest kvinnelige venner, og alle de kvinnene er attraktive, noen av dem er også i forhold. Og nei, han er ikke homo.

Trist å se at menn degraderer hele mannekjønnet til vandrende ureflekterte amøber som kun tenker på en ting. De aller fleste menn jeg kjenner er heldigvis mer oppegående enn som så.

Anonymkode: df191...9da

• Liker 2
Gjest Castielz
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sånn svarer en umoden guttevalp som kun tenker med kuken. Voksne menn med litt omløp i skallen klarer fint å være venn med attraktive kvinner. Jeg har en kompis som har mest kvinnelige venner, og alle de kvinnene er attraktive, noen av dem er også i forhold. Og nei, han er ikke homo.

Trist å se at menn degraderer hele mannekjønnet til vandrende ureflekterte amøber som kun tenker på en ting. De aller fleste menn jeg kjenner er heldigvis mer oppegående enn som så.

Anonymkode: df191...9da

Alltid gøy å se hva naive jenter tror :P

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at følelser vil oppstå, eller er det bare noen man ikke utvikler følelser for?

Har blitt god venn med en fyr og vi har vært venner i ca 2 måneder nå, vi er nok ganske godt inn i friendzonen. Siden jeg har vært matchmakeren hans og gitt hverandre datingråd. Han har fortalt meg at han ville ha datet meg, og har hatt fantasier om meg. Er så redd jeg utvikler følelser for han, når jeg helt ærlig ikke vil.... 

Dette er vitenskapelig bevist mange ganger men for å oppsummere kort for deg så kan fint ei jente være venner med en gutt.
Men ikke omvendt - gutter\menn vil alltids håpe på å få utvikle et intimt forhold.

Anonymkode: 790a7...20e

Skrevet
8 minutter siden, Castielz skrev:

Alltid gøy å se hva naive jenter tror :P

Jeg synes det er mye morsommere med "allvitere" som tror de vet at alle andre er akkurat som dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...