Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne historien begynner egentlig ti år etter at hendelsene jeg skal fortelle om tok slutt. Men det er komplisert, og jeg vet ikke om du vil at jeg skal hoppe uti den forklaringen uten en introduksjon først. For det er historien som er viktig. Det er den som bestemmer hva som skjer. Og uten historien er vi bare mennesker som spiller prøvescener mens vi venter på at noe skal skje. Historien er rammen rundt det vi ser på som viktig. Historiene er mantraene vi gjentar til oss selv, det er de som forteller oss hvilke mennesker vi vil være. Eller hvilke vi var, men nå ikke er.

Er du forvirret? Ikke vær det. Fortsettelse følger.

Jeg kan ikke fortelle deg om noen annens liv enn mitt eget. Jeg vet ikke mer om andre enn det de viser meg, og hvordan kan jeg vite at det de viser meg er det de er? Jeg har skjult deler av meg selv for omverdenen siden jeg ble født. Du kjenner ikke meg, jeg kjenner ikke deg.

Innimellom er alt så lett. Tanker, handlinger, livet. Det flyter. Men det er noen år siden nå.

Jeg er et menneske som har gjort såpass mange feil til nå at jeg ikke vet hvor grensen går, men jeg vet alle stedene den ikke omfatter. Fremdeles gjør jeg feil hele tiden. Tar det aldri slutt, på en måte? Dabber det ikke av når man blir voksen? Jeg trodde jeg skulle leve livet mitt perfekt da jeg ble det. I steden for lever jeg nesten motsatt av hva jeg trodde. Jeg pusser ikke alltid tennene før jeg legger meg. Jeg glemmer å ta p-pillene mine. Jeg døyver ensomhet med alkohol og fyllesyke med hasjrøyking. Jeg utsetter følelsene mine så lenge at jeg ikke vet hvorfor jeg er lei meg. Jeg lyver om hvordan jeg har det. Jeg er definitivt voksen.

For et steinalderkonsept. Her lever vi i en tidsalder hvor vi aldri trenger å bli voksne, men vi blir det tidligere og tidligere. Hvorfor? Man skulle tro vi hadde lært å sette pris på barndommen. I steden kveler vi den med tørr ironi før vi kan analysere handlingen vår på noe nivå. Naivitet er en dyd man helst skal kvitte seg med før tannreguleringen. Barna konkurrerer med de voksne om å lure verden.

Anonymkode: 2735e...201

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...