Gå til innhold

Jente 22, trenger råd :P

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heii:laugh:

Akkurat nå bor jeg i Ålesund hvor jeg er født og oppvokst. Har gått 2 år på vgs men strøk 3 året, tenkte og ta opp dette etterhvert (må lande litt først). Men jeg merker at de fleste vennene mine har flyttet og nå er det bare noen få som er igjen, føler på en måte at jeg gror fast:PTenkte og få med meg en kompis nå etter sommeren å flytte til Tr.heim, flytter etter 2 veldig gode venninner. Men da flytter jeg ikke for å gå skole, da flytter jeg jo for å jobbe og da er det vanskeligere å bli kjent med folk. Noen tips til hva til hva mer enn jobbe jeg kan gjøre for å bli kjent med folk? hehe..:fnise: Tenkte kanskje og ta bartenderskole å jobbe som bartender i helgene.

Noen som har erfaringer med å flytte fra hjembyen?

Anonymkode: 7b519...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukk.

Anonymkode: 3e662...7e4

Hvis du skal være negativ, så kan du gå en annen plass :)

Anonymkode: 7b519...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er en dårlig ide. Trondheim har et veldig godt studietilbud og studiemiljø. Kjenner mange som var skoleleie som fikk igjen gnisten i studiemiljøet i trondheim! Men om du absolutt vil jobbe, så er det lett å få venner om du melder deg inn i politiske grupper eller frivillige sentraler og sånn :)

Anonymkode: c66ad...eb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på hva slags jobb du tenker, veldig mange som har flyttet for å jobbe til min by. Disse menneskene blir nødt til å ta kontakt med folk for å få en vennekrests, da de også velger å jobbe med mennesker i samme alder blir det enklere å danne en sosial vennekrets. Alle som har valgt å flytte til en annen by står ovenfor flere av de samme fryktene, spesielt det om de blir kjent med nye folk :) Jeg personlig syntes det er viktig å utfordre seg selv og det å flytte til en ny by enten om det er for å studere eller arbeide er en god livserfaring for mange. Det positive er jo at man danner et større nettverk også :)

Anonymkode: 7a3a0...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo ann på hva slags jobb du tenker, veldig mange som har flyttet for å jobbe til min by. Disse menneskene blir nødt til å ta kontakt med folk for å få en vennekrests, da de også velger å jobbe med mennesker i samme alder blir det enklere å danne en sosial vennekrets. Alle som har valgt å flytte til en annen by står ovenfor flere av de samme fryktene, spesielt det om de blir kjent med nye folk :) Jeg personlig syntes det er viktig å utfordre seg selv og det å flytte til en ny by enten om det er for å studere eller arbeide er en god livserfaring for mange. Det positive er jo at man danner et større nettverk også :)

Anonymkode: 7a3a0...a4f

spoken as a wise man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10. januar 2016 at 0.17, AnonymBruker skrev:

Man får ofte de beste vennene i do-køen.

Anonymkode: ca7ca...1d0

Haha! Det skal jeg legge meg på minne. Det er jo litt sant. Der blir man snakkende om alt og ingen ting.

Anonymkode: c4b11...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...