MarianneE Skrevet 13. juli 2002 #1 Skrevet 13. juli 2002 Kanskje har mamma rett, kanskje er det jeg som er skrekkelig egoist her og ikke tar hensyn til andre, men pokker heller!!!!!!!!! Saken -en noe innviklet en- er som følger: Onsdag var jeg og min mor hos en frisør i byen for og bestille time til oppsetting av hår og sminking den 24/8- bryllupsdagen. Egentlig var det bare jeg som skulle dit med min forlover og søster (en og samme person). Men, min mor skal ha et nytt hodeplagg til bunaden, og spurte om det var OK at hun "heiv seg på" timen. Det var helt OK for meg. Så, idag fikk jeg brev fra min mormor som kommer tilreisende fra Trondheim hvor hun spurte om vi ville bestille en frisør time til henne også den 24/8. Dura da ned til frisøren i formiddag, og spurte om dette gikk. Desverre var det fullt nok med oss tre, og de hadde ikke kapasitet til enda en. (Dette blir da en og samme frisøren som må ta seg av dette.) Ringte mamma og gav beskjed, og hun sier da, at da kunne jo bare mormor og min søster gå til en annen frisør, og mamma og jeg til den opprinnelige. Dette vil ikke jeg!!! Jeg vil gå til frisøren og sitte der og fnise og le og kose meg med min søster!!!! Prata så med min søster for og spørre om hva hun ville. Hun ville dit med meg. Spurte så mamma pent om kanskje hun og mormor kunne finne en annen frisør, for jeg vil faktisk dit med min forlover- ikke med mor! Enden på visa ble at mamma skjelte meg huden full, kalte meg egoist og flere mindre pene ting. Hu skulle da te hælvete finne en annen frisør om det var så at hun ikke var ønska!!!!!!! Synes ikke det er for mye forlangt at jeg vil dit med forloveren min, jeg.... Eller er det jeg som overreagerer.......???????????
Piano Man Skrevet 13. juli 2002 #2 Skrevet 13. juli 2002 Neida MarianneE Du overreagerer ikke. Mora di føyer seg inn i rekken over foreldre som plasserer seg selv i hovedrollen for dette arrangementet. Det er mange slike tråder her. Selvfølgelig skal du og forloveren din til frisøren, det er jo tradisjonen? Hvis mora di ikke skjønner dette så behøver du ikke bekymre deg for det? Dette er dagen da du spiller hovedrollen og søster/forlover har viktigste birolle. Mamma skal ikke nødvendigvis være statist, men kandidat til Oscar'en blir hun ikke. :D Håper dagen din blir fin, også hos frisøren!!
Anki1971 Skrevet 13. juli 2002 #3 Skrevet 13. juli 2002 nei, herlighet, her er det mora di som overreagerer syns jeg. det er da naturlig at bruden går til frisøren sammen med forloveren sin. Lykke til
MarianneE Skrevet 13. juli 2002 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2002 Takk...snufs.... Det er bare det at jeg blir nå av mamma fremstilt som den som skal ha vilja si og ikke tar hensyn til andre. Kjenner jeg henne rett har hun vel ringt mormor og fortalt om hvilken skrekkelig datter hun har som er så opptatt av bryllupet sitt. Hu kan bare dra seg til en annen frisør om hu skal være så vanskelig! Gidder ikke hele tida ta hensyn til hennes følelser! Det er min og Andre sin dag- ikke hennes! Frisører i byen er det nok av!!!!! Fres....... :evil: :evil: :evil:
Gjest *Perser* Skrevet 13. juli 2002 #5 Skrevet 13. juli 2002 heia jeg synes ikke du overraegerer i hele tatt! men jeg tror at moren din hadde sett fram til å være med deg, så kanskje hun ble lei seg for hun hadde gledet seg og trodde kanskje det var noe du også ville! Men kanskje du kan bare snakker med henne igjen om noen dager, og fortelle at du har lyst å ha henne hos deg, men du har vedlig lyst å ha din søster hos deg også! Så kanskje dere kan finne en løsning ut av det! Jeg forstår deg kjempe godt, men jeg forstår moren din også! Håper at dere kan finne ut av det, det er trist når man krangle rett før bryllupet Men jeg tror at det kommer til å ordne seg Lykke til kjære deg, dette her kommer til å gå så bra så Kjempe klem til deg i fra meg
Ruby Skrevet 14. juli 2002 #6 Skrevet 14. juli 2002 Mødre har det nok med å tenke litt på seg selv også på dette som skal være din dag, men det er helt sikkert fordi hun hadde gledet seg til å være sammen med deg. Selv så var jeg så heldig at min mor var både frisør og sminkør for meg, og dette ville jeg aldri i verden endret på. Tips er jo at din bestemor finner en annen frisør, og at du, din mor og sørsteren din får en fin stund sammen. Kanskje det er lettere å snakke med bestemoren din??? Håper at det ordner seg i alle fall! Lykke til!
MarianneE Skrevet 14. juli 2002 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2002 Mormor kan ikke gå til en frisør alleine her i byen siden hun ikke er kjent. Hun er gammel og begynner og bli "ør", samt dårlig til beins. Merkelig nok ringte mamma meg i formiddag blid som ei sol for og fortelle litt fra jobben. Hun er ikke langsint, ihvertfall!! Meninga var bare at mamma skulle rett innom frisøren for og ordne håret og så rett ut igjen. Hun skulle ikke bli der i det hele tatt. Men, det er som mamma sjøl sier, hun har en egenskap: Nemelig og gjøre ei fjær til en hønsegård........ Tenk og krangle over noe så dumt som dette, da! Må nå nedenom frisøren og avbestille mammas time i morra. Hva sier jeg tro? Kan jo ikke komme med sannheten heller..... Finner nok på noe. Takk for all støtte og alle svar. Det gjorde meg glad....
Astra Skrevet 15. juli 2002 #9 Skrevet 15. juli 2002 Så flott at det ordna seg Mødre kan være utrolig egoistiske -det veit jeg alt om... Til frisøren kan du jo bare si som sant er at din mor må følge din mormor til frisøren, og at hun må avbestille da din frisør ikke hadde kapasitet. Sikkert en bagatell, men burde ikke moren din avbestille sin egen time? Lykke til -dette ordner seg sikkert :blunke:
MarianneE Skrevet 15. juli 2002 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2002 At hun egentlig burde avbestille sin egen time sjøl? Jovist, men dette fikk vær så god jeg gjøre siden jeg var så egoistisk og slem som nekta henne og gå til frisøren!!!!!!!!!!! Tror det skulle være en form for straff........
Sonar Skrevet 15. juli 2002 #11 Skrevet 15. juli 2002 Så bra det ordnet seg Du får heller ta straffen med godt humør, ikke den verste straffen man kan få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå