AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Skriver dette på vegne av en venninne, siden hun ikke har bruker på kg enda. Saken er at hun har datet en kar litt over 1 mnd. Snill og grei kar som har behandlet henne bra. Men hun klarer ikke bli forelsket i han, og tanken på å ha samleie med han gjør at hun brekker seg. Så etter noen uker chattet de på face og han spurte hva hun tenkte om de 2. Da svarte hun at hun likte han som en venn, men ikke noe mer. De har kysset litt i denne perioden, men ikke noe fingring eller noe sånt. Svaret hun fikk var: "Du tror du vil være venner, men jeg vet vi er meant to be ;)" Hun ble litt satt ut, for hun var jo ærlig og sa hun ikke var interessert. Så inviterte han henne på middag, som venner. Han prøvde seg igjen og hun sa på nytt litt strengere denne gangen: "Jeg er IKKE interessert i noe forhold med deg. Vi kan være venner men det er alt". Så fikk han tårer i øynene og sa: "Men forstår du ikke at vi har en kjemi som er magisk? Dette kan vi ikke kaste bort. Du vet bare ikke hva som er best for deg lille jente." Dette ble venninnen min sur for og gikk. Han sender henne medlinger på sms og messenger hele tiden, hun får aldri fred. Er det ikke bra frekt av han å ikke respektere hennes nei? Hva mer kan hun gjøre for at han skal slutte å prøve seg? Anonymkode: 43138...098
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Nei vet ikke helt, du kan jo alltids bli sammen med han. Da lar han henne være i fred muligens, men da er det jo du som har et problem Anonymkode: cf13b...f25
Ananas. Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Ignorer og blokker, han kommer ikke til å ta poenget hvis hun svarer eller gir respons. 2
Cathrine88 Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mer kan hun gjøre for at han skal slutte å prøve seg? Kutte kontakten helt. Hva i all verden får hun ut av å prøve å være venn med ham? 4
Gjest supernova_87 Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Det hun kan gjøre er å la være å møte opp på "venne"-middager. Når hun vet at han er interessert i mer så er det håpløst å bli med på en slik "venne"-middag. Hun kan slette og blokkere ham på mobil, face og messenger. Ja, det er frekt at han ikke respekterer hennes nei, men han virker litt uttafor med tanke på det han sier til henne "lille jente", "magisk kjemi" og "meant to be" osv, etter nesten ingenting. Og din venninne har dessverre gitt miksede signal med tanke på klinings og det å bli med på middag. Som sagt, end kontakten fullstendig, det er ikke vanskeligere enn det.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Jo det er frekt av han å ikke respektere hennes nei og ganske psykt av han å prøve å manipulere hun på den måten. Eneste å gjøre er å ignorere han fra nå av. Ikke tenke at det er slemt å ikke svare eller noe sånt. Anonymkode: cd378...39d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Det er vanskelig å opprettholde et vennskap når den ene parten er interessert i noe mer. Av egen erfaring er det beste å gjøre det klart at man ikke er interessert i noe mer (som din venninne har gjort) og deretter avslutte kontakten for en lengre periode, til den andre parten kommer over følelsene sine. Anonymkode: 939d1...a67
Gjest gjestvest Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 (endret) " hun klarer ikke bli forelsket i han " Det er her mange trår feil. De møter en, liker ham som person, og håper at de med tiden vil føle mer. I denne prosessen får den andre part lide. For i denne prosessen gis det også miksede signaler en ikke er klar over. Og når en endelig har funnet ut at de lengtede følelsene aldri vil komme, og et avslag må gis skaden har allerede skjedd: Den andre part er dypt forelsket. Avslaget blir da vanskelig å akseptere grunnet de miksede signalene, og det som har vært. Endret 9. januar 2016 av gjestvest
Gjest PseudonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver dette på vegne av en venninne, siden hun ikke har bruker på kg enda. Saken er at hun har datet en kar litt over 1 mnd. Snill og grei kar som har behandlet henne bra. Men hun klarer ikke bli forelsket i han, og tanken på å ha samleie med han gjør at hun brekker seg. Så etter noen uker chattet de på face og han spurte hva hun tenkte om de 2. Da svarte hun at hun likte han som en venn, men ikke noe mer. De har kysset litt i denne perioden, men ikke noe fingring eller noe sånt. Svaret hun fikk var: "Du tror du vil være venner, men jeg vet vi er meant to be ;)" Hun ble litt satt ut, for hun var jo ærlig og sa hun ikke var interessert. Etter denne samtalen så burde venninna di ha brutt kontakten med denne mannen. For dersom en mann er betatt/forelsket, så vil ikke et vennskap være bra nok, selv om han kanskje vil hevde noe annet (for å få sjansen til å tilbringe tid med henne). Hun burde aldri ha takket ja til den middagen i utgangspunktet. Men nå har hun vel lært.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Hvorfor i all verden blir hun med han ut på middag når hun ikke er interessert i han annet som en venn, samtidig som hun vet at han vil mer? Det er jo å sende han helt feil signal, og gir han falskt håp. Hun burde legge vekk tanken om vennskap, og ikke ha noe kontakt med han overhodet. Hvis ikke, så kommer han bare til å fortsette i samme spor. Går ut fra at dere er ganske unge, etter som du skriver "ikke noe fingring eller noe", som gir litt fjortisvibber. Dermed har dere vel litt å lære om dating og kjærlighet. Anonymkode: 2233b...03d 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden blir hun med han ut på middag når hun ikke er interessert i han annet som en venn, samtidig som hun vet at han vil mer? Det er jo å sende han helt feil signal, og gir han falskt håp. Hun burde legge vekk tanken om vennskap, og ikke ha noe kontakt med han overhodet. Hvis ikke, så kommer han bare til å fortsette i samme spor. Går ut fra at dere er ganske unge, etter som du skriver "ikke noe fingring eller noe", som gir litt fjortisvibber. Dermed har dere vel litt å lære om dating og kjærlighet. Anonymkode: 2233b...03d Fjortiser..? Nei, vi er 27 år, hvordan det? Uansett, takk for tilbakemeldinger fra dere alle sammen. Har vist denne tråden til venninnen min. Jeg spurte igjen om hun virkelig vil henge med en som er forelsket i henne. Men hun ser ikke problemet og skal møte han igjen i kveld.. Javel, men da slutter du å klage! sa jeg. For hver gang han er hos henne sender hun meg meldinger som "'æsj, han klår på meg.." og "han kysser meg og jeg bare spiller med for det er så kleint å si nei." Så det virker nesten som hun liker oppmerksomheten på en måte. Jeg hadde aldri gidda dette, men hennes valg. TS Anonymkode: 43138...098
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden blir hun med han ut på middag når hun ikke er interessert i han annet som en venn, samtidig som hun vet at han vil mer? Det er jo å sende han helt feil signal, og gir han falskt håp. Hun burde legge vekk tanken om vennskap, og ikke ha noe kontakt med han overhodet. Hvis ikke, så kommer han bare til å fortsette i samme spor. Går ut fra at dere er ganske unge, etter som du skriver "ikke noe fingring eller noe", som gir litt fjortisvibber. Dermed har dere vel litt å lære om dating og kjærlighet. Anonymkode: 2233b...03d Nedlatende svar. Noen menn er desperate etter noe og derfor har de problemer med å ta nei for et nei. Vært borti slike menn. Slitsomt når de Ikke skjønner du ikke er interessert. Bare fortsetter å mase. Best hun kan gjøre er å unngå han og kutte han helt ut. Blokk han overalt og slett nr. Anonymkode: 46a6d...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå