AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #61 Del Skrevet 9. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: er det ikke slik at alle arbeidsgivere har tilgang til info om den ansatte har vært straffedømt? Anonymkode: 654f8...7ef Eh, nei. Det er ikke bare for en matbutikk å kreve vandel fra enhver ansatt. Det er mer aktuelt i jobber som politi og barnehagemedarbeider. Anonymkode: 71b46...a0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #62 Del Skrevet 10. januar 2016 Han kunne jo heller vært søpletømmer. Anonymkode: c45d5...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 10. januar 2016 #63 Del Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han kunne jo heller vært søpletømmer. Anonymkode: c45d5...eba Folk hadde vel sutra over det også (iiik, han tømmer søppelet mitt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. januar 2016 #64 Del Skrevet 10. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekker de ikke bakgrunn før ansettelse? Du tror hvem som helst kan søke i straffergisteret? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #65 Del Skrevet 10. januar 2016 8 timer siden, Kratt skrev: Folk hadde vel sutra over det også (iiik, han tømmer søppelet mitt!) Respektløst. Anonymkode: 5b597...e1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 10. januar 2016 #66 Del Skrevet 10. januar 2016 Kan du ikke kontakte politiet og få en slik ordre om at han må holde seg hvis langt unna deg? Da kan du be politiet varsle ham at han er nødt til å øke avstand, da får han mulighet til intern overflytting i matbutikkjeden heller enn at du varsler sjefen og han blir sparket. Du kan jo ha det riset bak speilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #67 Del Skrevet 10. januar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Han som voldtok meg da jeg var 16 jobber på matbutikken. Sjekker de ikke bakgrunn før ansettelse? Burde jeg si noe? Anmeldte og vant saken. Anonymkode: c45d5...eba I Norge er det slik at når man har sonet sin dom, så er man igjen en del av samfunnet, og man har gjort opp for sine feil. Og det skal vi være glade for. Skal vi nekte dem å jobbe? Anonymkode: 490bf...5ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #68 Del Skrevet 10. januar 2016 jeg tenker det er lett å tenke fint om dette i teorien, alle skal få en ny sjanse osv. Noe helt annet blir det hvis man blir utsatt for dette selv og tvinges til å møte overfallsmannen daglig straffene for voldtekt er jo latterlig lave i Norge, tror dere denne mannen er rehabilitert? Anonymkode: 00fd0...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #69 Del Skrevet 10. januar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde kontakt via Internett fra jeg var 15. Da jeg kom dit et år senere, gikk rundt husveggen og møtte en gammel mann som låste meg inn i huset sitt. Han sa han brukte feil alder, navn og bilde for han vet jeg ikke hadde hatt interesse om jeg visste hvordan han så ut. Så 16 alene og innelåst hos han så sa jeg at ingenting kan noen gang skje her. Men fikk ikke lov å reise så tenkte jeg må vel overnatte og komme meg hjem dagen etter. I løpet av natten bandt han meg fast, slo og voldtok. Da jeg anmeldte innrømmer han skriftlig å ha lurt meg med feil navn, alder og bilde. Han roter med tid og hendelser og roter seg bort i forklaringen sin. Men på punktet om selve sexen var frivillig eller ei stopper det. Politiet fant også masse harddisker med bilder av unge jenter gjemt rundt i huset hans samt flere telefoner. Saken ble henlagt. Men jeg ble trodd på erstatningskontoret. Syns det er fælt og ekkelt å tenke på at gamle mannen har fått jobb på matbutikk. Helt sikkert med jenter i samme alder som jeg var. Anonymkode: c45d5...eba En skandale at saken ble henlagt! Fy flate. Høres ut som politiet ville hatt en haug med indisier, i tillegg til ditt og muligens andre jenters vitnesbyrd, om de gadd p forfølge saken. Bra du fikk erstatning. Kan du sende en anonym melding til butikksjefen (på mail eller i posten) om dette, med evt referanser til saken om det finnes på nettet (medieoppslag), og at du mener butikksjefen bør kjenne til dette for å unngå å eksponere kvinnelige ansatte for fare ved å sette dem til å jobbe alene med ham? Anonymkode: 2fc1a...44b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #70 Del Skrevet 10. januar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Norge er det slik at når man har sonet sin dom, så er man igjen en del av samfunnet, og man har gjort opp for sine feil. Og det skal vi være glade for. Skal vi nekte dem å jobbe? Anonymkode: 490bf...5ec Nei, men det kan jo være noen restriksjoner - at de må jobbe i et annet område enn der offeret bor. Blir en form for "restraining order" (vet ikke ordet på norsk) dommen praktiserer i andre sammenhenger når noen uskyldige med grunn føler seg utrygg for bestemte personer. Anonymkode: 2fc1a...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #71 Del Skrevet 10. januar 2016 9 timer siden, jabx skrev: Du tror hvem som helst kan søke i straffergisteret? Det er jo ikke det vedkommende skriver - man sjekker ikke strafferegister, men kan be om vandelsattest. Kan være høyst relevant om ansatte skal håndtere kasseoppgjør osv. Anonymkode: 2fc1a...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #72 Del Skrevet 10. januar 2016 18 timer siden, waco skrev: hennes straff? Hvilken straff foreslår du da, - i og med at dette her skal bli rettferdig igjen? Ja hun har blitt voldtatt. Noe som helt sikkert sitter i henne resten av livet. Jeg ser på det som en straff- en uskyldig straff. Vet ikke om noen straff som kan rettferdiggjøre det han har gjort. Syns det er naivt å tro at noen som har blitt voldtatt så grovt som TS har kan bli rettferdiggjort med å sitte i fengsel en liten stund. Han kan jo leve normalt igjen etter det. Mens TS er rammet resten av livet. Anonymkode: b6b76...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #73 Del Skrevet 10. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Det er ikke bare for en matbutikk å kreve vandel fra enhver ansatt. Det er mer aktuelt i jobber som politi og barnehagemedarbeider. Anonymkode: 71b46...a0a Nja, det kan også være relevant og god nok begrunnelse om man skal håndtere verdier / penger. Også sikkerhetsvakter må levere vandelsattest. Anonymkode: 2fc1a...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #74 Del Skrevet 10. januar 2016 22 minutter siden, ViljaH skrev: Kan du ikke kontakte politiet og få en slik ordre om at han må holde seg hvis langt unna deg? Da kan du be politiet varsle ham at han er nødt til å øke avstand, da får han mulighet til intern overflytting i matbutikkjeden heller enn at du varsler sjefen og han blir sparket. Du kan jo ha det riset bak speilet. Du kan ikke bare få en slik ordre uten videre. Jeg synes det burde være en del av det å være voldtektsdømt at man ikke har lov til å bosette seg i samme kommune som offerene sine, men nå er det dessverre en gang sånn at slik er det ikke i Norge. Baneheiamorderne får lov til å bosette seg på gamle trakter igjen liksom, så tviler sterkt på at ts kunne fått kjennelse om at denne mannen skulle holdt seg så og så langt unna henne. Anonymkode: 71b46...a0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 10. januar 2016 #75 Del Skrevet 10. januar 2016 3 timer siden, ViljaH skrev: Kan du ikke kontakte politiet og få en slik ordre om at han må holde seg hvis langt unna deg? Da kan du be politiet varsle ham at han er nødt til å øke avstand, da får han mulighet til intern overflytting i matbutikkjeden heller enn at du varsler sjefen og han blir sparket. Du kan jo ha det riset bak speilet. Han har da ikke oppsøkt henne. Hun handler (helt frivillig) i butikken hvor han jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 10. januar 2016 #76 Del Skrevet 10. januar 2016 14 minutter siden, Mythic skrev: Han har da ikke oppsøkt henne. Hun handler (helt frivillig) i butikken hvor han jobber. Jojo, men ettersom han var utfører og hun offer, synes jeg han har ansvar for å holde seg unna hennes nærmiljø. Da bør han jobbe på andre siden av byen minimum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #77 Del Skrevet 10. januar 2016 Den 9. januar 2016 at 14.49, DreamOn skrev: Hvor lenge satt han inne?? Han satt ikke inne. Saken ble henlagt Anonymkode: bd832...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #78 Del Skrevet 10. januar 2016 Den 9. januar 2016 at 14.49, AnonymBruker skrev: Hadde kontakt via Internett fra jeg var 15. Da jeg kom dit et år senere, gikk rundt husveggen og møtte en gammel mann som låste meg inn i huset sitt. Han sa han brukte feil alder, navn og bilde for han vet jeg ikke hadde hatt interesse om jeg visste hvordan han så ut. Så 16 alene og innelåst hos han så sa jeg at ingenting kan noen gang skje her. Men fikk ikke lov å reise så tenkte jeg må vel overnatte og komme meg hjem dagen etter. I løpet av natten bandt han meg fast, slo og voldtok. Da jeg anmeldte innrømmer han skriftlig å ha lurt meg med feil navn, alder og bilde. Han roter med tid og hendelser og roter seg bort i forklaringen sin. Men på punktet om selve sexen var frivillig eller ei stopper det. Politiet fant også masse harddisker med bilder av unge jenter gjemt rundt i huset hans samt flere telefoner. Saken ble henlagt. Men jeg ble trodd på erstatningskontoret. Syns det er fælt og ekkelt å tenke på at gamle mannen har fått jobb på matbutikk. Helt sikkert med jenter i samme alder som jeg var. Anonymkode: c45d5...eba Hvordan vant du saken når saken ble henlagt? Anonymkode: bd832...a0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. januar 2016 #79 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg hadde valgt å handle et annet sted. Jeg vet flere butikker har opplegg hvor arbeidsløse som ikke får jobb av andre grunner (språk, fengsel, dommer o.s.v.) får jobbe hos de som en start til andre jobber. For alt vi vet kan et hende han er under et slik opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #80 Del Skrevet 10. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja, det kan også være relevant og god nok begrunnelse om man skal håndtere verdier / penger. Også sikkerhetsvakter må levere vandelsattest. Anonymkode: 2fc1a...44b Matbutikk har såvidt jeg vet ikke rett til å be om vandelsattest. Uansett så får du ikke utfyllende vandelsattest. Skulle en butikk få vandelsattest ville det bare stå om han/hun hadde begått økonomisk kriminalitet eller innbrudd, ikke noe om andre lovbrudd som voldtekt, bildrap m.fl Anonymkode: 9da1b...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå