AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #41 Del Skrevet 9. januar 2016 Begynn å handle i en annen matbutikk Anonymkode: f786f...6eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #42 Del Skrevet 9. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk ikke skal kunne avtjene sin straff og kunne ha en jobb og et liv etterpå så må vi innføre dødsstraff og avlive folk i stedet. Det er ingen som betviler at voldtektsoffer lider lenge, men man kan ikke gjøre livet uutholdelig for folk som har begått en forbrytelse heller. Anonymkode: b4c57...dc4 Så lenge de ikke angrer, burde livet deres være grusomt Anonymkode: 7d85f...d01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9. januar 2016 #43 Del Skrevet 9. januar 2016 Offeret kommer nok aldri over en voldtekt, det kan vel alle enes om som har et minimum av empati. - men så er en gang lovene og samfunnet vårt slik at når man har sonet sin idømte straff har man rett til å gå videre med livet sitt. Jeg skjønner at det ikke er lett for offeret, men som offer for overgrep selv som møter overgriperen jevnt ville jeg valgt å se han i øynene og si takk for sist og latt det bli med det. Min erfaring sier meg at det er like ille for han som for deg, kanskje verre siden han for alltid vil bekymre seg over hva din makt i dette egentlig kan utrette, kjenn på den følelsen av at du har vunnet og ikke la overgrepet trekke deg ned igjen og igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 9. januar 2016 #44 Del Skrevet 9. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og det mener du gjøres ved å eksponere den utsatte for den ansvarlige? Det virker lite sympatisk. Jeg synes det er viktig å bygge opp selvtillit og styrke hos den utsatte, men å bli eksponert for den ansvarlige ser jeg ingen nytteverdi i. Det er en ekstra belastning som kun fører ondt med seg. Anonymkode: 4b1dc...d82 Eksponere? Er dette den eneste matbutikken det er mulig å handle i for TS? Så vidt jeg vet, står man fritt til å la være å handle på Kiwi hvis man vil unngå Rema. Og TS skal selvfølgelig ikke opplyse sjefen eller noen andre om saken, da denne mannen har fått sin straff og må få komme seg videre med livet sitt. Akkurat som TS må gjøre ved å unngå mannen, bearbeide traumene sine og prøve å legge dette bak seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 9. januar 2016 #45 Del Skrevet 9. januar 2016 Har han fått sitt straff så har han rett til å jobbe der. De kan ikke utestenge folk fra jobber osv når de har fått sin straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #46 Del Skrevet 9. januar 2016 Vis det gjør deg utilpass som jeg har full forståelse at det gjør ,så må du finne deg en annen butikk å handle i. Det er bedre at han jobber enn at han har stønad fra nav og ikke gjør noe som helst. Hadde han jobbet på en skole eller lignende så hadde det vært på sin plass å si fra vis de hadde klart å overse hva han har drevet med før. Anonymkode: 0dbf5...4b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #47 Del Skrevet 9. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han som voldtok meg da jeg var 16 jobber på matbutikken. Sjekker de ikke bakgrunn før ansettelse? Burde jeg si noe? Anmeldte og vant saken. Anonymkode: c45d5...eba Da har han vel strengt tatt sonet sin straff? Og er det ikke bedre at han jobber for pengene enn at staten skal fø på han? Finn deg en annen butikk. Anonymkode: 0577e...a0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #48 Del Skrevet 9. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det mener du gjøres ved å eksponere den utsatte for den ansvarlige? Det virker lite sympatisk. Jeg synes det er viktig å bygge opp selvtillit og styrke hos den utsatte, men å bli eksponert for den ansvarlige ser jeg ingen nytteverdi i. Det er en ekstra belastning som kun fører ondt med seg. Anonymkode: 4b1dc...d82 Ikke som førstegansterapi, men eksponerongsterapi er effektivt. Og et møte med overgriper er noe mange voldtektsofre kan komme over, da bør de har fått verktøy til å takle dette. Man kan aldri forme verden etter sitt eget sinn, men man kan forme seg selv ut fra verden. Anonymkode: cce4d...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #49 Del Skrevet 9. januar 2016 Gjengvoldtatt av treGjengvoldtatt av tre menn - nå har hun tilgitt dem menn - nå har hun tilgitt dem Anonymkode: d6fe5...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #50 Del Skrevet 9. januar 2016 Ts her. Veldig spennende å se alle meningene om hvem som må passe seg nå. Men tenk dere selv. Han hyggelige i kassa har kanskje en annen bakgrunn. Evt døtre som jobber eller handler der. Sier ikke han voldtar på bakrommet. Får heller kontakt og har kontakt lenge og lurer med hjem? Anonymkode: c45d5...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #51 Del Skrevet 9. januar 2016 er det ikke slik at alle arbeidsgivere har tilgang til info om den ansatte har vært straffedømt? Anonymkode: 654f8...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #52 Del Skrevet 9. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Veldig spennende å se alle meningene om hvem som må passe seg nå. Men tenk dere selv. Han hyggelige i kassa har kanskje en annen bakgrunn. Evt døtre som jobber eller handler der. Sier ikke han voldtar på bakrommet. Får heller kontakt og har kontakt lenge og lurer med hjem? Anonymkode: c45d5...eba Skal han aldri få ha en jobb igjen, han da? Uansett hvor han jobber kommer han å møte mennesker du tydeligvis det på som "mulige voldtektsofre". Anonymkode: b26c4...e4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #53 Del Skrevet 9. januar 2016 Det finnes jobber der man ikke trenger å jobbe på andre mennesker på den måten. Anonymkode: c45d5...eba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 9. januar 2016 #54 Del Skrevet 9. januar 2016 Mannen har rett til å jobbe i butikk, men om dette er en svært liten kommune, så vet jeg at det har skjedd at overgripere har fått boforbud i samme kommune som offeret. Om dette er en kommune med f.eks under 5000 innbyggere, så er det vanskelig å unngå gjerningsmannen og jeg synes at ts burde sjekke mulighetene for at han får et rettslig pålegg om å flytte, pga belastning for offeret. Vet at dette har skjedd i en sak fra nabokommunen min, der det var grove overgrep som hadde blitt begått og gjerningsmannen flyttet tilbake igjen etter fengselsstraffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 9. januar 2016 #55 Del Skrevet 9. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes jobber der man ikke trenger å jobbe på andre mennesker på den måten. Anonymkode: c45d5...eba Og du tror at en med rulleblad kan velge og vrake i jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 9. januar 2016 #56 Del Skrevet 9. januar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Veldig spennende å se alle meningene om hvem som må passe seg nå. Men tenk dere selv. Han hyggelige i kassa har kanskje en annen bakgrunn. Evt døtre som jobber eller handler der. Sier ikke han voldtar på bakrommet. Får heller kontakt og har kontakt lenge og lurer med hjem? Anonymkode: c45d5...eba Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg, men han har faktisk sonet straffen sin og er nå ute igjen. Det virker som du mener at han burde forsvinne fra jordens overflate? Han er en voldsmann, det er vi enig om, men du får ikke gjort noe mer med det faktum at han er ute blant folk. Han kan voldta noen hvor som helst, uansett om han har jobb eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 9. januar 2016 #57 Del Skrevet 9. januar 2016 Det du snakker om her er å pålegge ham sanksjoner. For å rettferdiggjøre dette overfor deg selv trekker du inn andre: Du sier det er for å beskytte andre. Vi kan ikke gå rundt og pålegge visse personer sanksjoner basert på personlig historie. Det er dessuten ingen logikk i dette: Vi kan ikke beskytte alle mot enhver potensiell fare. Du har sett din voldtekstmann, og alle de vonde følelsene har kommet opp til overflaten igjen. Han er der ute i ditt nærområde som om ingenting har skjedd. Du vil at han skal straffes. Men saken er at han allerede har fått sin straff. Å pålegge ham sanksjoner vil være dobbelstraff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 9. januar 2016 #58 Del Skrevet 9. januar 2016 Han hadde flere telefoner og harddisker med bilder av unge jenter på... og folk tror at dette er en mann som ikke kommer til å voldta igjen? Ja, for strafferammene for voldtektsmenn i Norge er jo SÅ rehabiliterende og avskrekkende. Jeg tviler på at TS var den første, eller den siste. I en perfekt verden hadde han vært sperret inne for livet. Men realiteten er at han er ute og jobber der han jobber. Det er det dessverre fint lite å gjøre noe med. Du kan krysse fingrene for at han er et bedre menneske nå enn han var før, selv om sjansene for dette er små. Psykisk syk, det er han garantert. Burde han være ute etter hva han har gjort? Nei, men han har sonet straffen han ble utdelt og har rett til å ferdes fritt. Få han ut av tankene dine så godt du kan, dra til en annen butikk om det er for tøft for deg å handle der han jobber og prat med noen du stoler på om dette slik at du får svar og forståelse fra andre mennesker enn noen som henger på et forum. Det høres ut som du trenger trøst og empati mest av alt i denne saken. Jeg kan ikke forestille meg hvor ekkelt og vondt dette må være for deg. Ta hensyn til deg selv og forhold deg realistisk til hva som har skjedd. Han vil aldri skade deg igjen og du har en enorm makt over han. Du kan ødelegge livet hans om du går inn for det, selv om det selvfølgelig ikke hadde fått deg til å føle deg bedre. Men at du vet det hjelper kanskje litt? Det er mye vi må komme oss videre med i livet, både små og store ting, og selv om du står ovenfor noe veldig tøft bør du ikke miste håpet. Du er ikke alene i hva som har hendt deg, og det finnes organisasjoner du kan henvende deg til om du trenger støtte utover det du får eller har fått. Psykologhjelp kan også være noe å tenke på, selv om henvisning gjennom det offentlige ofte tar ganske lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 9. januar 2016 #59 Del Skrevet 9. januar 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner, avsppriger, personsebatt, personangrep samt svar. Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #60 Del Skrevet 9. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Han tok et valg og voldtok TS. Når tror du hennes straff tar slutt? Voldtektsofre sliter ofte med slike hendelser lenge etter det skjedde, og for noen blir livet ødelagt. Anonymkode: af982...a5d Men det betyr ikke at mannen ikke skal få jobbe på en matbutikk.. Anonymkode: 10602...c38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå