Gå til innhold

edderkopper i vasken !

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Edderkopper er da snille
Jeg tør hvertfall ikke støvsuge edderkoppene. Ser for meg at de kryper ut or støvsugeren igjen når jeg setter den fra meg... :o

Merkelig greier. Jeg synes det er interresant å

plassere en edderkopp på hånden for å se på

den og la den gå rundt. Eneste problemet er når

det har lyst til å gjemme seg under genserermet.

Da må man jo være forsiktig så den ikke blir

klemt ihjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending
edderkoppen tar alle fluer og annet kryp..Her får edderkoppene leve..

Åssen rekker edderkopper å ta fluene når ikke jeg gjør det? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Edderkopper er da snille
Er det noen som bor med masse spindelvev da?

Blir sikkert ikke så mye før det fjernes, men jeg har

da sett dem i kjellere med mørke kroker.

Noen edderkopper bruker ikke spindelvev forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spiderskrekk

klemt ihjel

Å grøss og gru........ der reiste alle hårene seg på hele kroppen min.........

Jeg skjønner ikke vitsen med edderkopper inne, der kan jeg faktisk ta knekken på fluene selv. Kan ikke disse mangefotingene holde seg ute langt unna meg. Er det for mye forlangt. :evil:

Og jeg vet at det finnes kurs for å komme over denne fobien, men tror ikke det spiller så stor rolle for livskvaliteten min om jeg greier å holde en edderkopp i hånden eller ikke. Grøss.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Jeg så på discovery en gang at de kom å drakk spytt av munnvikene til folk som lå å sov...koselig :)

:sjokk: Erre sant? Må være skremselspropaganda, si at det er det!!! :fy: :ler: Jeg som har fobi, og som har en liten edderkopp her, tenkte å ikke drepe den for å være snill. Lurte litt på å fange den og slippe den ut, men slo det fra meg fordi det er kaldt ute. Men nå vet jeg ikke... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
IIIIK ! Hvorfor finner jeg av og til digre levende edderkopper i vasken på kjøkkenet???

:o

*løpe og gjemme meg*

Prøv å ta igjen proppen, da vel. Ev hell pumbo i først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

klemt ihjel

Å grøss og gru........ der reiste alle hårene seg på hele kroppen min.........

Jeg skjønner ikke vitsen med edderkopper inne, der kan jeg faktisk ta knekken på fluene selv. Kan ikke disse mangefotingene holde seg ute langt unna meg. Er det for mye forlangt. :evil:

Og jeg vet at det finnes kurs for å komme over denne fobien, men tror ikke det spiller så stor rolle for livskvaliteten min om jeg greier å holde en edderkopp i hånden eller ikke. Grøss.......

Jeg hadde selvfølgelig reagert på samme måte

som deg dersom jeg hadde bodd i Australia eller i

områder der det finnes veldig giftige arter og jeg

ikke var istand til å skille dem fra hverandre godt

nok.

For meg er det nok å vite at de ikke er farlige. Da

har jeg ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh....jeg tror ikke edderkoppene kommer fra avløpene!

Men som de fleste levende organismer så trenger de vann, de er bare nedom badekaret/vasken for å drikke... Jeg så på discovery en gang at de kom å drakk spytt av munnvikene til folk som lå å sov...koselig :) Dette er visst en gammel tråd, men tenk på det dere når det skal sove i kveld!

Manic:

VAR DET NØDVENDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :sjokk::sjokkert::sjokk:

Og jeg som hadde så lyst på badekar, nå vet jeg ikke om jeg tør/ vil ha det allikevel :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg bodde i England og ble vant til å finne snegler (sånne lange tykke uten "hus") i badekaret om morgenen så er ikke edderkopper i vasken særlig farlig lenger. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spiderskrekk..

Det hjelper ikke for meg å vite at de ikke er giftige, innerst inne i det logiske senteret i hjernen min så vet jeg dette utmerket godt. Men logikk er et relativt begrep i min hjerne......... iallfall når det gjelder mangefotinger.

Jeg kan godt finne på å gå løs på en raner eller sykkeltyv uten tanke på konsekvenser, men gi meg en edderkopp og jeg er i stand til å hoppe utfor fjell i ren skrekk..... Logisk, nei overhode ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Men åssen kommer edderkoppene seg oppi avløpsrørene egentlig? Jeg mener, vannet blir jo rensa for alt mulig, så hvis de finner hull så må jo andre ting og finne hull... Eller er det bare jeg som er dum nå? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GreenSky

Hva med å gni vasken inn med noe 'ekkelt'? F.eks salmiakk eller eddik? Vet ikke om det funker, eller om en gidder å gjøre det hver gang, men det går jo an å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at alle mennesker spise gjennomsnittelig 3 (tror jeg) edderkopper i løpet av livet mens man sover... :hår:

:kvalm:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da sover man jo.... Det man ikke vet har en ikke vondt av :P Jeg er totalfobiker selv jeg, holder på å dø når de dukker opp totalt uten forvarsel. Mannen har det enda verre da, kommer et hysterisk hyl fra hvor enn jeg befinner meg i huset...

Hater det at en av de vanligste husedderkoppene er kjelleredderkoppen(ja, den heter det), og det er en av Norges to største edderkopparter *grøss*

Heldigvis ikke fryktelig mange i huset vårt, men de som faktisk er her er svære! :o

Har forresten dere også oppdaget at de virkelig svære gjerne opptrer i par? Du kverker én, og innen en uke til så dukker nummer to opp... :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...