Gjest Virvar Skrevet 9. oktober 2004 #1 Del Skrevet 9. oktober 2004 IIIIK ! Hvorfor finner jeg av og til digre levende edderkopper i vasken på kjøkkenet??? :o *løpe og gjemme meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. oktober 2004 #2 Del Skrevet 9. oktober 2004 Vi har visst litt til felles, vi, kattepus! Både hærgallemygg og edderkopper i vasken! Nå har vi heldigvis ikke edderkopper i vasken i huset vi bor i nå, og som vi bygget for 10 år siden. Men for endel år tilbake leide vi leilighet i et 110 år gammelt hus i Stavanger. Da var det stadig ekle, feite edderkopper i utslagsvasken. Jeg innbilte meg at de kom fra kjelleren, gjennom rørene på en eller annen måte. Det var i alle fall flust av dem i kjelleren, grøss og gru... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 9. oktober 2004 #3 Del Skrevet 9. oktober 2004 Usj da ! Men, kan de bo nede i rørene? :o Skal sannelig skylle oppi masse salmiak ! Huff, det er vemmelig dette her, kanskje jeg skal gasse ned hele leiligheten med insektsgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. oktober 2004 #4 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hold deg for all del unna gassing!!! Jeg vet ikke om de kan komme opp av vasken, men jeg har faktisk hørt om andre som også har hatt problemer med det samme. I det gamle huset som vi bodde i var det nesten garantert at det satt et saftig beist i vasken da vi kom ut på kjøkkenet om morgenen. Usj!!! Og jeg som har tredje grads EDDERKOPPFOBI!!!!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 9. oktober 2004 #5 Del Skrevet 9. oktober 2004 Ådu, da tror jeg at jeg hadde svimt av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2004 #6 Del Skrevet 9. oktober 2004 Ikke at dette er til noen hjelp, men i en ekkel, gammel leilighet vi bodde i for ca 100 år siden, satt det alltid en schvæær eddis i badekaret om morgenen. Ikke noe særlig å alltid måtte starte dagen med å ta livet av en edderkopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #7 Del Skrevet 9. oktober 2004 edderkoppen tar alle fluer og annet kryp..Her får edderkoppene leve.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. oktober 2004 #8 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg vet at de gjør nytte for seg...men jeg er like redd dem uansett...de er kjempeekle!!!! Bodde i blokkleilighet en gang, trodde kanskje jeg skulle gå klar der..men neida..i badekaret satt det alltid en temmelig stor en..og ute på balkongen..vel det skal jeg ikke rippe opp i engang..får gåsehud bare ved tanken!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. oktober 2004 #9 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hadde helt klart helt noen flasker salmiakk og andre godsaker i vasken ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 10. oktober 2004 #10 Del Skrevet 10. oktober 2004 Puh! sterke saker sånn salmiak! Det stinker, svir i øynene, nesen, og man får helst lyst til å rømme huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. oktober 2004 #11 Del Skrevet 10. oktober 2004 Edderkoppene får MEG til å rømme huset... Det er to ting jeg ikke skjønner vitsen med; den ene er edderkopper, den andre er svimaneter. Bare dritt. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 10. oktober 2004 #12 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg er så enig !Edderkopper er noen skumle beist! :evil: Tar de med fluesmekke eller støvsuger. Er de digre så blir jeg nesten paralysert. Sitter de stille så går det an å drepe de, men når de løper så får jeg panikk, for de er så raske og uberegnelige og ekle! Det lukter salmiak fremdeles her inne *ler*, håper de kreperer, eller rømmer til naboen, her er ikke gratis edderkopp hotell nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #13 Del Skrevet 10. oktober 2004 Det er vel for at de trives i fuktighet? antagelig noe fett og kose seg med i vasken? Gjør ren vask med litt klor. rens avløp med plumbo. ha det i vasken da su legger deg, slik at det får virke en stund. De trives mere i gamle i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. oktober 2004 #14 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg bruker også fluesmekke eller støvsuger, Kattepus! Og etter jeg har tatt livet av en, står jeg bare der - full av gåsehud - og "røser meg", altså: frysninger over hele kroppen! :o Edderkoppfobien kommer jeg aldri til å "vokse av meg" - og ikke vet jeg om jeg vil, heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 6. desember 2004 #15 Del Skrevet 6. desember 2004 Eh....jeg tror ikke edderkoppene kommer fra avløpene! Men som de fleste levende organismer så trenger de vann, de er bare nedom badekaret/vasken for å drikke... Jeg så på discovery en gang at de kom å drakk spytt av munnvikene til folk som lå å sov...koselig Dette er visst en gammel tråd, men tenk på det dere når det skal sove i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 6. desember 2004 #16 Del Skrevet 6. desember 2004 manic!!! :fy: Det er siste gang du får oppskrift på jødekaker av meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheapChampagne Skrevet 7. desember 2004 #17 Del Skrevet 7. desember 2004 Eh....jeg tror ikke edderkoppene kommer fra avløpene! Men som de fleste levende organismer så trenger de vann, de er bare nedom badekaret/vasken for å drikke... Jeg så på discovery en gang at de kom å drakk spytt av munnvikene til folk som lå å sov...koselig Dette er visst en gammel tråd, men tenk på det dere når det skal sove i kveld! åårrh fy fafo! *ANGST* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. desember 2004 #18 Del Skrevet 7. desember 2004 Eh....jeg tror ikke edderkoppene kommer fra avløpene! Men som de fleste levende organismer så trenger de vann, de er bare nedom badekaret/vasken for å drikke... Jeg så på discovery en gang at de kom å drakk spytt av munnvikene til folk som lå å sov...koselig Dette er visst en gammel tråd, men tenk på det dere når det skal sove i kveld! .. og dette var noe jeg ikke trengte å vite gitt :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 7. desember 2004 #19 Del Skrevet 7. desember 2004 Heldigvis begynner det å bli mindre av de, men de dukker opp innimellom. grrr, de er noe herk!!! :evil: Forsøk å sove med munnen igjen, så kryper de ikke inn iallefall :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #20 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg tør hvertfall ikke støvsuge edderkoppene. Ser for meg at de kryper ut or støvsugeren igjen når jeg setter den fra meg... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå