Gå til innhold

Vanter som tåler minus 15 OG er fine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har til nå brukt selbuvanter, men været slo plutselig om fra noen få grader til mange minus. Så jeg har måttet bruke noen alpinthansker, det eneste jeg har tilgjengelig :fnise: De står ikke akkurat i stil med resten av antrekket. 

Har dere tips til hansker som både er varme nok til å tåle et tosifret minusgrader og samtidig er enkle og fine? :) Pris ingen betydning. 

Anonymkode: ae344...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler tynne innerhansker under et finere par😊 De selges i de fleste (?) sportsbutikker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg noen vanter eller hansker til å ha inn i selbuvantene, lag på lag med ull, er det som gjelder når det er kaldt. 

Anonymkode: bdbdb...023

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke plass til tynne hansker i mine selbuvanter, men det var et godt tips! :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde noen fantastisk gode ullvanter i 100% merinoull(?) fra Janus. De holdt på varmen i mange kuldegrader. Dessverre klarte jeg å miste dem rett før jul, og har ikke klart å finne maken. De ble kjøpt på Janusbutikken på Lillehammer høsten 2014, mye mulig de fortsatt er å få tak i der.

Skrevet

De vantene tror jeg dessverre ikke finnes TS, jeg har lett etter dem selv. Jeg følger tråden og skulle du finne noen så blir jeg like glad for tips som deg :D

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sirah skrev:

De vantene tror jeg dessverre ikke finnes TS, jeg har lett etter dem selv. Jeg følger tråden og skulle du finne noen så blir jeg like glad for tips som deg :D

Hehe, kanskje man må strikke dem selv? Hvilken ull er varmest? Strikke de store og tove de etterpå vil kanskje gjøre susen :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, kanskje man må strikke dem selv? Hvilken ull er varmest? Strikke de store og tove de etterpå vil kanskje gjøre susen :) 

Så kommer varmen lenge før vantene er ferdige....Varmeste ull er ull fra Moskus, hund, merioull eller kasmir. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Frøken Smilla skrev:

Jeg hadde noen fantastisk gode ullvanter i 100% merinoull(?) fra Janus. De holdt på varmen i mange kuldegrader. Dessverre klarte jeg å miste dem rett før jul, og har ikke klart å finne maken. De ble kjøpt på Janusbutikken på Lillehammer høsten 2014, mye mulig de fortsatt er å få tak i der.

Takk :) Fant disse på nettbutikken, men det er kanskje ikke de du mener? Det sto hvert fall ingenting om merinoull. http://www.janusull.no/detaljer/1313101/janus-design-wool-hanske

Får ta meg en tur ned til sentrum for å se etter de. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Fant disse på nettbutikken, men det er kanskje ikke de du mener? Det sto hvert fall ingenting om merinoull. http://www.janusull.no/detaljer/1313101/janus-design-wool-hanske

Får ta meg en tur ned til sentrum for å se etter de. 

De er veldig like, og det står at Design Wool-produktene er i merinoull, så mye mulig du har funnet dem! :D Prisen rimer også.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kommer varmen lenge før vantene er ferdige....Varmeste ull er ull fra Moskus, hund, merioull eller kasmir. 

Ekstremkulden kommer til å vare i minst to uker til. Det tar jo bare 1-2 kvelder å strikke :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte nylig noen mørke grå Ullvangvotter i stor herrestørrelse og kjørte de i vaskemaskinen på 60 grader med grønnsåpe. 

De ble perfekte i størrelse og veldig varme og deilige. 

Anonymkode: 9fbaf...79d

Gjest Tigress
Skrevet

Finst ikkje, vottar er det einaste som funkar, og dei bør vere vindtette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...