wintergirl Skrevet 10. januar 2016 #81 Del Skrevet 10. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo du som gjorde det til et problem. Jeg sa at det ikke var et problem. Anonymkode: 18b59...029 Ok. Hvordan gjorde jeg det til et problem? Det er ikke jeg som kaller ts sær fordi hun føler som hun gjør. Og ikke er det jeg som ser på det som et problem ellers å spørre gjester hva de liker/ikke liker, eller spiser generelt. Da gjør vi det begge til et problem da, fordi vi er uenige om en sak. Alt kan jo egentlig løses uten at andre skal føle det på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 10. januar 2016 #82 Del Skrevet 10. januar 2016 6 minutter siden, Silfen skrev: Det er jo ikke motstanden mot å spise kanin som er sært her, men alle nepskrellene som påstår at kaniner kun kan spises om de har levd et helvetes liv stuck i et bur uten kjærlighet. Men har de fått KOS, nei DA kan de ikke spises. Helt på bærtur, fullstendig latterlig. Det er vel heller det at venninna til ts har hatt kanina som halveis kjæledyr og selv har hilst en del på kanina da vel, blir litt personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. januar 2016 #83 Del Skrevet 10. januar 2016 Uhm, nei. Det er et dyr. Kjøtt er kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 10. januar 2016 #84 Del Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: Uhm, nei. Det er et dyr. Kjøtt er kjøtt. Deg om det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 10. januar 2016 #85 Del Skrevet 10. januar 2016 Om noen hadde invitert på kanin, hadde jeg sagt nam, for det er skikkelig snadder. Dette bunner vel i kulturforskjeller. Om den eneste erfaringen med matkjøtt man har gjort seg er å handle der i butikken, er det vel ikke så rart om det er ubehagelig å bli konfrontert med det levende dyret det en gang var. For oss som har vokst opp på landet, så er nok sammenhengen mellom dyr og kjøtt noe mer tydelig og uttalt (For ikke å snakke om at kjøtt fra et dyr har levd et godt liv smaker ekstra godt, også psykisk ). Å trekke paralleller til å spise katter og hunder, blir dog litt sært for meg, da vi ikke har noen tradisjoner her til lands for å spise kjøtt fra rovdyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #86 Del Skrevet 10. januar 2016 At de ikke driver med kanin betyr ikke automatisk at det er en kosekanin. Jeg har vokst opp på gård, og selv om hovedproduksjonen besto av sau og storfe ble det nesten hvert år kjøpt inn noen griser, kaniner eller andre dyr, som gikk i egen fryser når sesongen var over. Anonymkode: 56126...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 11. januar 2016 #87 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg har lyst å smake kanin. I andre land selges kanin fra frysedisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 11. januar 2016 #88 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg kjenner flere som er oppvokst på gård, som har hatt barnas kosekanin som middag. For meg virker det litt rart å spise dyret du koste med på fanget. Men altså, det er jo et dyr på linje med gris og ku og kylling og and. Kanin er jo godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #89 Del Skrevet 11. januar 2016 48 minutter siden, Severus skrev: Jeg har lyst å smake kanin. I andre land selges kanin fra frysedisken. Ja, og i Norge får du kjøpt både Antilope-kjøtt og Alligator-kjøtt Anonymkode: 69893...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå