Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei... Nå trenger jeg virkelig hjelp her.  :)

Var hos frisøren og farget håret i en slags nyanse av sort. Har grønne øyne, så hadde sett for meg at det skulle bli litt som vedlagt bilde. Problemet er at jeg er trebarnsmor, og sort hår ble litt for heftig ser jeg nå.  Har ikke råd til å dra tilbake til frisøren eller kjøpe veldig dyre produkter dessverre, men mååå få det litt lysere. Helst før levering i barnehage på mandag... :P 

Så jeg lurer på..kan jeg ta lyse striper i så mørkt hår? :) Har tre pakker for blondering og tre pakker for striping, kjøpt i Sverige for kanskje et år siden. Går de ut på dato? Kan jeg prøve å stripe, kanskje i flere omganger? 

Setter stoooor pris på alle tanker. Er litt i panikk her nå.. :) 

5b225789cfc32ab94d8e518df8def3bd.jpg

Anonymkode: cbe04...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil tro du må stripe det i flere omganger ja.Holdbarheten på pakkene er sikkert ok.Jeg har ihvertfall hatt et lite lager av blondering stående i over 1 år,og merket ingen dårligere effekt av de.Men jeg ville testet på en liten hårlokk først,og etterpå vasket håret mange ganger for å få ut mest mulig farge.Jeg har flere ganger stripet håret mitt lysere da det var farget i en mørk brun farge,og stripene ble mørk blonde og fri for rødskjær når jeg satt virketiden ut,45-50 minutter.

Endret av Sandie
  • Liker 2
Skrevet

Bruk head&shoulders shampo og vask håret i flere omganger, det gjør det svarte litt mer brunaktig og ikke så intenst.

Skrevet

Nei, jeg hadde heller fått meg en krisetime hos frisør. Hjemmebleking er ekstremt sterkt for håret, og siden du så nylig farget det sort vil du bli oransje. Dermed er en frisør beste løsning, da de mest sannsynlig kan "redde" mye av rødtonene du vil få.

Anonymkode: 00cc9...448

Skrevet

Hvis du nettopp har farget håret sort, kan du fort gjøre vondt verre med å bleke det selv nå.

Så jeg ville absolutt ikke gjort det. For det første må du nok helt sikkert gå over det mange ganger,

for å bleke sort til lyse striper, tar sin tid. Men når det er nyfarget, og ikke sort fra naturens side,

vil det være desto vanskeligere. Sortfargen vil nok bli litt mindre markert med tiden. Selv vet jeg at

når jeg farger håret i salong, tar det gjerne opp til 2 uker med hårvask før fargen har blitt den nyansen

jeg ønsker, da litt av fargen trenger å "vaskes ut" .

Anonymkode: aaf61...7fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...