Gå til innhold

Skal/skal man ikke bruke fuktighetskrem under øynene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mange kremer står det "avoid eye area" men ikke på alle. Jeg er fryktelig tørr i huden og rundt øynene om dagen men merker at når jeg legger meg med fuktighetskrem smurt under øynene (der man får ringer)  våkner jeg opp med skrukkete hud der. Er det pga man ikke skal bruke krem der, eller pga huden min er så tørr?  Jeg skjønner ikke helt om man skal eller om man ikke skal bruke fuktighetskrem der! Vet at det finnes egne øyekremer men er det virkelig nødvendig å bruke en egen?  Hva gjør de forskjellig fra vanlig krem?  Evn tips til rimelig øyekrem da? Håper noen kan svare :)

Anonymkode: c289d...7f9

Videoannonse
Annonse
Gjest Dwight
Skrevet

Det meste har med innholdet å gjøre. Huden under øyene er veldig skjør, og hvis du smører sterke kremer så kan det tørke ut. 

Men krem under øyene når du sover hindrer ikke mørke ringer. Det er bla genetisk, og noen har hele tiden mens noen får av dårlig søvn, kosthold osv. Hvis du har så puffa øyne om morgenen så kan du heller avkjøle området (jeg har feks hold en kald boks med brus under) og ha på kald fuktighetskrem. 

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg trodde før at jeg ikke trengte øyekrem, for jeg kunne jo bare smøre den vanlige fuktighetskremen litt lenger opp under øynene. For min del så var dette feil. I høst hadde jeg veldig tørr hud under øynene, og fikk et tips om Harmoni øyekrem. Denne har hjulpet meg veldig. Den er ikke noe oppstrammende eller skal gjøre noe for mørke ringer, men gir meg passe fuktighet og huden under øynene har blitt bedre.

Jeg påfører ikke øyekremen for langt opp under øynene for huden er såpass tynn der at den trekker lett til seg fuktighet.

AnonymBruker
Skrevet

Huden rundt øynene er vel tynnere og mer ømfintlig, og har dermed litt andre behov enn huden i resten av fjeset. Det skal kun påføres krem der der du kjenner bein rundt øyet.

Anonymkode: d4df2...d2c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På mange kremer står det "avoid eye area" men ikke på alle. Jeg er fryktelig tørr i huden og rundt øynene om dagen men merker at når jeg legger meg med fuktighetskrem smurt under øynene (der man får ringer)  våkner jeg opp med skrukkete hud der. Er det pga man ikke skal bruke krem der, eller pga huden min er så tørr?  Jeg skjønner ikke helt om man skal eller om man ikke skal bruke fuktighetskrem der! Vet at det finnes egne øyekremer men er det virkelig nødvendig å bruke en egen?  Hva gjør de forskjellig fra vanlig krem?  Evn tips til rimelig øyekrem da? Håper noen kan svare :)

En vanlig fuktighets krem blir for tung for det sarte øyenpartiet, som består av bare to lag hud mens huden på resten av kroppen har vi tre lag hud. Øyenkremer eksisterer med andre ord ikke uten grunn.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vanlig fuktighets krem blir for tung for det sarte øyenpartiet, som består av bare to lag hud mens huden på resten av kroppen har vi tre lag hud. Øyenkremer eksisterer med andre ord ikke uten grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for oppklaring i det :) Jeg har ikke mørke ringer under øynene (bare skrev det for å beskrive området der jeg smører) men har veldig tørr hud under og rundt øynene og hele ansiktet nå på vinteren. Derfor har jeg sett meg nødt til å smøre der.. Men da våkner jeg opp med skikkelig rynker der :/ Har dere tips til en fuktighetsgivende øyekrem som ikke er så dyr?  Enten en fra apotek eller som man kan kjøpe på kiwi dagligvarebutikken? Skjønner at min nivea og la roche effacular ikke egner seg for øyeområdet da, selvom de er veldig fuktighetsgivende i resten av ansiktet. Tusen takk :)

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ja, som sagt Harmoni øyekrem fra Vita. Den koster under hundrelappen, ihvertfall.

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Fra apotek, så har jeg prøvd Dermica Sans øyekrem. Den funket greit deg og. Den fås kun kjøpt på Apotek1. Jeg kjøpte den for 25 kroner nettopp.

Skrevet

Om du burde ha en egen krem til huden rundt øynene avhenger også av hvordan huden din ellers i ansiktet er. F.eks. om en har fet hud, men tørr rundt øynene, gir det ikke mening å bruke samme krem begge steder - fordi det er snakk om ulike behov. Ellers så ser jeg liten grunn til at kremer lablet som "øyekremer" skulle være så forskjellig fra kremer for resten av ansiktet. Jeg tror heller det er mer for å booste salget av små krukker med pittelitt "øyekrem" i dem. Flere ganger har jeg sammenlignet ingrediensene i merker hvor de har en øyekrem, og en for "resten", og de er overraskende like. 

Noe annet er det at noen kremer er formulert slik at mange gjerne vil reagere med røde og rennende øyne om de påføres for nærme øynene. 

• Liker 1
Skrevet

Man bør bruke øyekrem som de andre har nevnt over. Jeg vil som alltid anbefale kosmetikk fra korea, som også er veldig prisvennelig. Kan legge til noen linker i tilfelle noen er interessert :) 

http://www.ebay.com/itm/Mizon-Collagen-Power-Firming-Eye-Cream-10ml-Purple-/400963266563?hash=item5d5b45e803:g:D~kAAOxyuR5TbF57 

http://www.ebay.com/itm/SECRET-KEY-Snail-Repairing-Eye-Cream-30ml-Free-gifts-/301022926756?hash=item46165d57a4:g:pVEAAOSw0e9Uv172 

http://www.ebay.com/itm/SECRET-KEY-Starting-Treatment-Eye-Cream-30g-Korea-cosmetic-/271740702218?hash=item3f45020e0a:g:UpMAAOSwmrlUthv9 - Denne har jeg brukt selv. Gir godt nok med fukt til meg, men vet ikke hvor mye den vil gi til deg om du har veldig tørr hud. 

Dette er bare noen eksempler som en del har gode erfaringer med, og linkene som er lagt til er helt trygge å kjøpe fra. FInnes også en tråd om koreansk kosmetikk her inne faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...