Gå til innhold

Katt og orm? Må spørre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nesten sykelig redsel for spolorm og bendelorm. Jeg kan ikke tenke meg noe eklere katterelatert enn å se orm eller ormeegg på vei ut av rumpa på katten eller se orm eller egg i spy/avføring. Ja, jeg har sett det den gang jeg hadde utekatt. Lå plutselig en spolorm på,gulvet i gangen og sprella, det har brent seg fast i minnet mitt. 

Hvor stor/liten sjans er det for at mennesker blir smittet av katten ved normal hygiene (og hva anser du som normal hygiene?)?

Er det kjempeurenslig og uhygienisk å ha katt hvis man har barn? Mtp smittefaren og alt "katten drar med seg inn", for å bruke et gammelt uttrykk. 

Ønsker ikke svar fra dedikerte katteeiere som har godtatt gjennomtisset kattesand i sofaen, ormeegg på gulvet eller annet lignende som "en del av pakka" og som har en vrangforestilling om at det er fullstendig ufarlig, men ønsker svar fra folk som forstår seg på bakterier og smittefare. Har som sagt hatt katt før, ble aldri smittet, men var hysterisk med håndvask og hadde den gang ikke barn som åker seg på gulvet...

Anonymkode: f7bfd...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har "alltid" hatt katt, det samme har alle mine søsken og flere av vennene mine. Dette har vært utekatter som har fått ormekur jevnlig. Vi har hatt katt og barn, hos noen av oss har katten sovet i senga til både barn og voksne, men ingen har fått orm av noe slag.

Jeg har blitt bitt av fuglelopper en gang eller to, men det er faktisk det eneste.

Tør påstå at jeg er normalt "renslig", vasker hender før jeg lager mat, før jeg spiser og ette toalettbesøk, men ikke etter at jeg har kost med katten. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...