AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Noen som forstår hva jeg mener? Jeg og samboer har lyst til å begynne prøvingen av en baby nå til sommeren. Det gleder jeg meg selvfølgelig til, men jeg har også en del tanker og bekymringer. Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre og har en vond redsel om at jeg "sletter " den eldre generasjonen ved å skape en ny. Vanskelig å forklare. Folk sier tiden går så fort når man har fått barn, og jeg er redd for at "plutselig" er foreldrene mine gamle og døende, og jeg at jeg mister dem. Vet at det er en rar følelse, men er det noen som har følt noe lignende? Anonymkode: b6127...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Har ikke følt noe lignende, men jeg fikk et mye bedre forhold til mine foreldre etter jeg fikk barn Anonymkode: b914e...19e 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Gleden mine foreldre har av sine barnebarn er rørende! Selv om jeg ble voksen en god stund før jeg fikk barn, var jeg fremdeles "barn" hjemme hos mamma og pappa. Det var veldig deilig, men når jeg fikk barn tok det slutt. Og det var jammen på tide😊 Anonymkode: ad76e...5de 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Neida,du sletter bare selvfølgelig og identiteten din Anonymkode: 72654...337 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Jeg og mamma har fått et mye bedre forhold etter jeg ble gravid. Anonymkode: 21bc9...e91 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Vi ser både svigers og mindre foreldre oftere etter at vi fikk barn, og forholdet til begge besteforeldrepar er helt supert! Anonymkode: 10975...25c 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som forstår hva jeg mener? Jeg og samboer har lyst til å begynne prøvingen av en baby nå til sommeren. Det gleder jeg meg selvfølgelig til, men jeg har også en del tanker og bekymringer. Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre og har en vond redsel om at jeg "sletter " den eldre generasjonen ved å skape en ny. Vanskelig å forklare. Folk sier tiden går så fort når man har fått barn, og jeg er redd for at "plutselig" er foreldrene mine gamle og døende, og jeg at jeg mister dem. Vet at det er en rar følelse, men er det noen som har følt noe lignende? Anonymkode: b6127...1b0 Du "sletter" dem ikke. Du må heller tenke at ved å få barn selv så gir du dine foreldre en fantastisk gave. Du gir dem barnebarn og muligheten til å være besteforeldre. Du gir dem noe som kan berike deres liv. Du blir jo selvsagt opptatt av barnet. Men du slutter jo ikke å bry deg om dine foreldre. Du vil og få glede av å se hvor stor glede de har av barnet. Det kommer en ny dimensjon inn, du mister ikke noe. Anonymkode: d5d7e...736 6
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som forstår hva jeg mener? Jeg og samboer har lyst til å begynne prøvingen av en baby nå til sommeren. Det gleder jeg meg selvfølgelig til, men jeg har også en del tanker og bekymringer. Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre og har en vond redsel om at jeg "sletter " den eldre generasjonen ved å skape en ny. Vanskelig å forklare. Folk sier tiden går så fort når man har fått barn, og jeg er redd for at "plutselig" er foreldrene mine gamle og døende, og jeg at jeg mister dem. Vet at det er en rar følelse, men er det noen som har følt noe lignende? Anonymkode: b6127...1b0 :-) har aldri hørt noe lignende,men er jo en søt tanke på en måte.Du,se heller på det som at du gir dem stor glede,for det gjør du nok.Ikke skulle forholdet deres bli mindre nært heller :-) jo,tiden går litt fortere om en har barn,og det er nok fordi en har mer å gjøre at det føles sånn.Men det går ikke SÅ fort.Vil ønske deg lykke til jeg.
MapleSirup Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Jeg tenker at du er for umoden til å få barn når du frykter hvordan dette påvirker relasjonen til foreldrene dine. Hvordan det påvirker deg og mannen din er mye viktigere. For det endrer seg! 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som forstår hva jeg mener? Jeg og samboer har lyst til å begynne prøvingen av en baby nå til sommeren. Det gleder jeg meg selvfølgelig til, men jeg har også en del tanker og bekymringer. Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre og har en vond redsel om at jeg "sletter " den eldre generasjonen ved å skape en ny. Vanskelig å forklare. Folk sier tiden går så fort når man har fått barn, og jeg er redd for at "plutselig" er foreldrene mine gamle og døende, og jeg at jeg mister dem. Vet at det er en rar følelse, men er det noen som har følt noe lignende? Anonymkode: b6127...1b0 Du må vokse fra Mamma- og Pappakompleksene dine før du får barn. Dersom de er din sterkeste referanse her i livet er du ikke gammel! 2 timer siden, MapleSirup skrev: Jeg tenker at du er for umoden til å få barn når du frykter hvordan dette påvirker relasjonen til foreldrene dine. Hvordan det påvirker deg og mannen din er mye viktigere. For det endrer seg! Signerer Anonymkode: 2701a...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 For noen frekke svar du får, dette betyr ikke at du er umoden! Dette er vel en helt naturlig tanke! Du skaper din egen kjernefamilie og foreldrene dine er ikke en del av den. Samtidig blir de fleste glad for å bli besteforeldre, og selv om forholdet blir anderledes, blir det ikke dårligere... Anonymkode: fab22...d6a 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Dette må være noe av det rareste jeg har lest her inne, har aldri vært borti noen som har tenkt sånn. "Slette foreldrene"...:klo: Jeg fikk et mye nærere og bedre forhold til mine foreldre da jeg fikk barn. Anonymkode: d83e0...b5b 3
muffinshaker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Det kan jeg faktisk forstå. At foreldrene blir "satt i skyggen" på en måte. Men som flere andre sier, er en fødsel heller noe som kan knytte dere nærmere hverandre- en glede dere kan dele! Det er ikke det samme i det hele tatt, men om man bestiller en sydentur for hele storfamilien. Så tenker man jo ikke at familiemedlemmene blir glemt og tilsidesatt pga spenningen og gleden ved en reise, men heller at det er en fin mulighet for dere til å gjøre noe hyggelig- sammen. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Ts.Vær snill å overse de frekke svarene her.Du er ikke umoden,du har et nært forhold til foreldrene dine.Antageligvis bidrar det til at du blir en fin mor :-) Og dere som skriver sånt.Dere er umodne.Makan!
Gjest Blomsterert Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen frekke svar du får, dette betyr ikke at du er umoden! Dette er vel en helt naturlig tanke! Du skaper din egen kjernefamilie og foreldrene dine er ikke en del av den. Samtidig blir de fleste glad for å bli besteforeldre, og selv om forholdet blir anderledes, blir det ikke dårligere... Anonymkode: fab22...d6a Noen blir så nebbete iblant :-D er utrolig at de får vridd dette til noe negativt!
MapleSirup Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Vel, jeg mener ikke det er negativt å være nær foreldrene sine. Det er jo greit om man har mer lyst til å være sammen med Mamma og Pappa noen år til! Men jeg mener man er umoden når man frykter forholdet til de pga deres barnebarn... Jeg synes det er en så spesiell problemstilling at jeg ikke kan finne annen forklaring enn umodenhet... Dere får gjerne kalle meg frekk, men jeg er nå bare ærlig. Er ikke det litt av hensikten med å lufte tanker i et forum? Ærlige svar? Man er ikke frekk hver gang man har en mening som noen synes er kontroversiell. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 På ingen måte, om noe kom vi nærmer og mer at man selv kommer litt i annen rekke. Jeg syns der er fantastisk at mine foreldre kan oppleve å ble besteforeldre før de er for gamle og den gleden sønnen min viser av å være sammen med de. Blir helt rørt bare av å tenke på det, kanskje spesielt overrasket av reaksjon til både morfar og farfar, helt fantastisk! Anonymkode: fff51...773 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #18 Skrevet 9. januar 2016 2 timer siden, MapleSirup skrev: Vel, jeg mener ikke det er negativt å være nær foreldrene sine. Det er jo greit om man har mer lyst til å være sammen med Mamma og Pappa noen år til! Men jeg mener man er umoden når man frykter forholdet til de pga deres barnebarn... Jeg synes det er en så spesiell problemstilling at jeg ikke kan finne annen forklaring enn umodenhet... Dere får gjerne kalle meg frekk, men jeg er nå bare ærlig. Er ikke det litt av hensikten med å lufte tanker i et forum? Ærlige svar? Man er ikke frekk hver gang man har en mening som noen synes er kontroversiell. Veldig enig med deg! Anonymkode: d83e0...b5b 1
Hundejente Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 Fordi dere har så godt forhold, kommer du helt sikkert til å ønske å involvere dem mye i livet med barnet. Barnet blir en felles glede dere deler og som fører dere enda sterkere sammen. Det er i hvert fall sånn jeg føler det, føler virkelig at barnet vårt "tilhører" besteforeldrene sine også, det er selvsagt vi som er aller viktigste for ham, mamma og pappa, men han har et veldig nært forhold til besteforeldrene sine også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #20 Skrevet 9. januar 2016 Du "sletter" dem ikke. Ved å få egne barn, viderefører du deres gener, og sørger for at de får "leve uendelig". Anonymkode: 028f8...f31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå