Gå til innhold

Ned i vekt ved å gå turer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter barn i Mars, og vil gjerne få bort de 15(!!) kiloene jeg har fått etter graviditeten. Jeg vil gjerne enda mer enn det ned og få bort cellulitter og vann. Jeg har tenkt å gå turer hver dag med vogn da dette bare er bra for meg og baby. Er det en grei trening å gjøre? Itilleg til joggeturer 2 ganger i uka? Har jeg noe sjans for å komme meg ned de kiloene + litt til?

Anonymkode: 51d7e...446

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Men bør du ikke først se hvordan kroppen er ETTER fødsel? ☺ Men trilletur og jogging er vel grei trening. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Selvfølgelig. Men bør du ikke først se hvordan kroppen er ETTER fødsel? ☺ Men trilletur og jogging er vel grei trening. 

Jo selvfølgelig, men jeg har uansett lyst å ta av noen kilo utenom graviditeten :) det bestemte jeg meg om så fort jeg ble gravid.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jo selvfølgelig, men jeg har uansett lyst å ta av noen kilo utenom graviditeten :) det bestemte jeg meg om så fort jeg ble gravid.

Du...jeg er hverken lege eller jordmor. Men noe sier meg at slanking er no-no i svangerskapet. Husk den som bor i deg må få nok næring. Trening går vel bra, vil jeg tro. ☺

AnonymBruker
Skrevet

Gåturer er br for kroppen, men tar ikke av så mye vekt med mindre det er i bakke og ulendt terreng. Du får uansett strammere kropp av gåing. Men jogging to ganger i uka høres bra ut :) Husk også at det finnes treningsgrupper med barnevogn som det går an å melde seg på :)

Anonymkode: ec3e4...860

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du...jeg er hverken lege eller jordmor. Men noe sier meg at slanking er no-no i svangerskapet. Husk den som bor i deg må få nok næring. Trening går vel bra, vil jeg tro. ☺

Hehe, hvem har sagt at jeg slanker meg nå? Jeg har tenkt til det ETTER fødsel, og hadde aldri settet meg på et slankeprogram som gravid. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gåturer er br for kroppen, men tar ikke av så mye vekt med mindre det er i bakke og ulendt terreng. Du får uansett strammere kropp av gåing. Men jogging to ganger i uka høres bra ut :) Husk også at det finnes treningsgrupper med barnevogn som det går an å melde seg på :)

Takk for tips :) det skal jeg sjekke ut!

Skrevet

Mange sier det er lettere å gå ned i vekt ved hjelp av gåturer istedenfor jogging f.eks. Sikkert fordi man ikke blir så sulten av det. Det er heller ikke så anstrengende, så man kan egentlig forbrenne mye mer uten å bli sliten. Men det er tidkrevende da.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, hvem har sagt at jeg slanker meg nå? Jeg har tenkt til det ETTER fødsel, og hadde aldri settet meg på et slankeprogram som gravid. 

Da misforsto jeg. Beklager. ☺

Skrevet

Gåturer er alltid bra.

Men om du går ned i vekt eller ikke har jo først og fremst med kaloriinntak å gjøre. Det hjelper ikke på vekta å jogge eller gå om du ikke går i kaloriunderskudd totalt. Når det gjelder kaloriunderskudd må du være obs på at for stort underskudd ikke er bra når man ammer, det kan gå ut over melkeproduksjonen.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Som andre nevner så er det kaloriunderskudd som avgjør vektnedgang. Du kan gå og jogge til du kollapser, men spiser du mer enn du forbrenner så går du ikke ned. Jeg både løper og triller masse turer, men vekten min er stabil fordi jeg ikke er i underskudd.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man forbrenner mer enn man inntar går man ned i vekt,så hvis man går noen lange turer flere ganger per uke så kan man fint ta av vekt.

Anonymkode: db6ab...68d

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er overvektig, så er det greit å gå ned i vekt, men husk at når du er gravid så er en del av det vekta viser, en annen person og fostervann osv. Se an hvor mye du veier når babyen har kommet ut, og ta det derfra. Din hovedoppgave bør forresten være å ta deg av barnet... vet (veldig godt) at alt er lettere når man er normalvektig, men ikke stress med å gå ned som nybakt. Så lenge du ikke er Fotballfrue eller en annen kjendis, kan du bruke den tiden det tar.

Jeg har hørt om kvinner som har holdt stabil vekt under svangerskapet, men da har de vært svært overvektige og trengt å gå ned ganske mye.

Og ja, gå turer og jogge er flott mosjon og hvis det hjelper deg å holde kaloriunderskudd, kan det bidra til vektnedgang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 23 kg i svangerskapet, og veide fortsatt 14-15 kg for mye da ungen var tre måneder. Så begynte jeg å gå tur med vogna. Loggførte alt, det var gjennomsnitt på 10 km per dag. 6 mnd senere var alle kiloene gått av og kroppen hadde fått masse muskler!!! Ikke undervurder gåing. 

Må nevnes at jeg ikke gikk på noen diett, men fullammet hele perioden. Og husk at jeg gikk 10 km hver eneste dag + alt man går til vanlig utenom som er på rundt 4-5 km. Noen dager hadde jeg pause, men da gikk jeg 20-30 km dagen etterpå for å holde snittet på 10 km.

Anonymkode: c0402...32b

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg leste en plass at gåturer var like bra som jogging i forhold til vektnedgang. Hvis man jogger, blir kroppen på en måte ant til det og skrur ned forbrenningen. Husker dessverre ikke hvor jeg leste det.

med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet
2 timer siden, Jon Are skrev:

Hvis man jogger, blir kroppen på en måte ant til det og skrur ned forbrenningen. Husker dessverre ikke hvor jeg leste det.

med hilsen fra:

Jon Are

Bare tull

Anonymkode: 299a0...e88

• Liker 1
Gjest Jon Are
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull

ja, er det egentlig det? jogget lit jeg også, men opplevde ikke noe større nedgang av det enn gåturer og styrke.

med hilsen fra

jon are

Skrevet

Hvor mye du går ned i vekt avhenger av hvor stort kaloriunderskuddet ditt er. Jogger du 1 time forbrenner du flere kalorier enn om du går 1 time. Jogger du 10 km forbrenner du like mange kalorier som om du går 10 km. (enkelt forklart)

At kroppen venner seg til fysisk aktivitet og skrur ned forbrenningen er bare tull og gir ingen mening.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...