Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har farget håret sitt blondt ? Tenkte jeg ville prøve det men jeg vet ikke hvor lys jeg kan bli med farge. Jeg er mørk blond naturlig, og tenkte å bli like lys som hun øverste her;

image.jpeg.d35656d3840a6012504294f43e242

Tror dere det går ?

Endret av malla1992
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet jo ikke hvordan utgangspunkt du har.. Men ville anbefale deg å farge hos frisør! Ta striper med gjevne mellomrom til ønsket resultat. Og bruke lilla shampoo :) Jeg har også mørk blond tidligere men har hatt brunt nesten svart hår, og veldig lys blond, lysere enn på bildet! Det funket veldig fint på meg iallefall med metoden med striping. Men håret ble veeldig slitt etter bleking, så var nødt å klippe det kort ca sånn som på bildet. Husk å kure håret!  

Skrevet
6 minutter siden, Smookiekins skrev:

Vet jo ikke hvordan utgangspunkt du har.. Men ville anbefale deg å farge hos frisør! Ta striper med gjevne mellomrom til ønsket resultat. Og bruke lilla shampoo :) Jeg har også mørk blond tidligere men har hatt brunt nesten svart hår, og veldig lys blond, lysere enn på bildet! Det funket veldig fint på meg iallefall med metoden med striping. Men håret ble veeldig slitt etter bleking, så var nødt å klippe det kort ca sånn som på bildet. Husk å kure håret!  

Håret mitt er er ikke noe behandlet fra før, har bare min naturlige hårfarge. Men nå tenkte ikke jeg på å bleke det blondt, men farge det blond hos frisøren :) 

AnonymBruker
Skrevet

Øøøøh, det er da vel de samme stoffene i det du kaller hårfarge som i blekemiddel? Bortsett fra at i "fargen" er det tilsatt *trommevirvel* farge i blekemiddelet?

Anonymkode: f1272...8e5

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, malla1992 skrev:

Håret mitt er er ikke noe behandlet fra før, har bare min naturlige hårfarge. Men nå tenkte ikke jeg på å bleke det blondt, men farge det blond hos frisøren :) 

Når man skal _farge_ håret lysere er det veldig begrenset hvor lyst det kan bli, som regel bare én til to nyanser lysere. Jeg striper håret ved farging, og det blir ikke lysere enn at det bare skaper mer spill i håret. Skal du ha det så lyst som på bildet må du nok bleke.

Anonymkode: 9f291...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Ta mange små striper. 

Anonymkode: cea6b...d52

Skrevet

Er du mørk blond vil jeg tro du kan få det noen nyanser lysere med lysfarge,men det er veldig forskjellig fra person til person.Vil du være sikker er det best å bleke,men du trenger ikke ta hele håret.Som nevnt over her kan striper være nok og det er mye mindre risikabelt enn helbleking.Du kan f.eks.kjøpe Poly Blonde Striper M2 og teste effekten på en hårlokk ved å blande 1 teskje blekepulver med 1 teskje developer,så ser du hvor lang virketid du må ha for å få ønsket resultat.Underveis i blekeprosessen kan det komme gule og oransje nyanser.Det er helt normalt og er steget før det begynner å blir skikkelig blondt,så ikke få panikk og skyll ut da (slik jeg gjorde første gang :roll: ). 

Skrevet

Er du mørk blond med ubehandlet hår vil det lysne ekstremt fort. Gjør det hos frisør.

Anonymkode: be27d...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...