AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Kanskje jeg kan poste her Hvordan må en gjerrig person gå frem og kvitte seg med dette når man endelig har funnet en partner? Personen klarer ikke å spandere eller dele eller noe som helst. Personen kjøpte julegave men ellers synes det tøft å dele på mat, hus, reise osv. Men personen liker heller ikke å bli spandert på! Vedkommende er klar over dette og er meget i tvil, lei og trist pga det. What to do? Anonymkode: 04584...37d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Lære seg å ønske det beste for ain kjæreste og at man får så mye mer igjen om man gir. Den dagen man selv er i en knipe vil flere hjelpe deg enn om du alltid er egoistiak og tenker på deg selv. Anonymkode: 5a436...341
Poda Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 (endret) Selvgransking og ærlighet ovenfor ny partner. Snakk om det, dere skal tross alt dele et liv og om dette er noe du går og kjenner på, vil partner fort merke at noe er galt, uten å vite hva det er. Forsøk å snakk uhindret om det, uten at noen av dere legger skyld på den andre, eller gjør det til en stor sak. Samtidig kan det hjelpe at man helt systematisk deler på utgifter; "Du betalte for middag forrige uke, i dag er det min tur til å spandere." eller "Du har kjøpt nye badehåndklær til oss, det setter jeg stor pris på så jeg kan betale for mathandelen i dag." Jeg er selv en gjerrig person, sitter på sparekontoen min som en drage, mens min mann er av den mer spandable typen og bruker gjerne penger på de rundt seg om vi har råd (vel og merke ikke uten at vi har snakket sammen, vi har felles økonomi). Jeg har måtte lære meg å ikke holde så godt fast på pengepungen, mens han har måtte lære seg å stramme litt inn. Vi diskuterer det ofte (i god tone) og ser over budsjettet vårt sammen hver måned. Økonomi er for mange par et vanskelig tema, spesielt om man har ulik tilnærming, men det er bare å være åpen om det og snakke om det ofte selv om man ikke er helt enige. Endret 9. januar 2016 av Poda Dårlig setningsstruktur.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Takk for at du delte dette! Er det flere som kjenner seg igjen eller vet om nogen? Anonymkode: 04584...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå