Gå til innhold

Kan jeg er la være og hente pakkene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt et par pakker - på faktura (klarna). Pakkene er sendt. Kan jeg bare la være og hente dem innen 14 dager og så blir de sendt tilbake til butikken og fakturaen slettet? Skal ikke ha dem da det var til et kjæledyr jeg ikke har lenger 

Anonymkode: 7ed6b...b9e

Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.1.2016 den 23.27):

Jeg har bestilt et par pakker - på faktura (klarna). Pakkene er sendt. Kan jeg bare la være og hente dem innen 14 dager og så blir de sendt tilbake til butikken og fakturaen slettet? Skal ikke ha dem da det var til et kjæledyr jeg ikke har lenger 

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Da vil du få straffegebyr. Det er billigere å hente pakkene og returnere dem på vanlig måte. Sjekk kjøpsbetingelsene, det kan være at det er småbutikker som ikke har skrevet inn dette i betingelsene sine, men det gjelder hos de aller, aller fleste leverandører. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er på Posten så kan du bare si fra at du ikke ønsker å hente dem. Du må nok vise hentelapp/melding så de vet du er rett person. Da sender de dem tilbake til avsender merket "nektet mottatt". Så kan du sende en mail til der du har bestilt fra og si at du bruker angreretten og ikke ønsker varene. 

Anonymkode: cbcb6...1f5

AnonymBruker
Skrevet

Men som andre sier må du nok betale returporto, det får du nok regning på i ettertid. 

Anonymkode: cbcb6...1f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva og hvor mye du må betale for å ikke hente pakkene er ulikt fra de ulike nettbutikkene. Men ved å nekte å hente pakkene slik at de går i retur er aldri smart, du må betale - fakturaen forsvinner ikke. Kaster du fakturaen eller lar være å betale, kan du være ganske sikker på at du får et inkassobyrå etter deg, og det blir dyrt. 

Gjør som de andre sier, hent pakken og returner dem på grunn av angreretten du har. Fakturaer som forsvinner, blir nesten alltid veldig dyre, på veien til inkasso og en eventuell dom i forlkisrådet. 

Anonymkode: 4e519...e29

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva og hvor mye du må betale for å ikke hente pakkene er ulikt fra de ulike nettbutikkene. Men ved å nekte å hente pakkene slik at de går i retur er aldri smart, du må betale - fakturaen forsvinner ikke. Kaster du fakturaen eller lar være å betale, kan du være ganske sikker på at du får et inkassobyrå etter deg, og det blir dyrt. 

Gjør som de andre sier, hent pakken og returner dem på grunn av angreretten du har. Fakturaer som forsvinner, blir nesten alltid veldig dyre, på veien til inkasso og en eventuell dom i forlkisrådet. 

Anonymkode: 4e519...e29

Fakturaene er på Mail. Hva gjør jeg da, henter pakken på posten og sender med én gng tilbake, betaler fakturaene pg får tilbake pengene?

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fakturaene er på Mail. Hva gjør jeg da, henter pakken på posten og sender med én gng tilbake, betaler fakturaene pg får tilbake pengene?

De jeg har bestilt ifra så ligger det en retur lapp inni pakken. Du trenger bare å klistre den på pakken og sende den i posten (porto er vanligvis betalt)

Kanskje greit å sende en mail til nettbutikken og si du bruker angreretten.

Endret av -Jiinxs-
Skrevet

Lurt å bruke returlappen som ligger inne i pakken. Firmaet som sendte pakken har sannsynligvis avtale om mye lavere pris på returporto. Skal ligge info inne i pakken om hvordan du bruker angreretten. 

• Liker 1
Skrevet

Klarna må du vel gjennom kredittsjekk for å få? Hvis du da ikke henter pakken, så vanker det nok en inkasso etterhvert.

Om du ikke vil ha varene, ville jeg heller ha hentet pakken og bruk angrefristen (som er på 14 dager på alt som er kjøpt over nett).

Skrevet

Du kan la vær å hente pakkene, men da vil det komme straffeporto. Tror det kanskje er rundt 250 kr pr. pakke. 

Det du kan gjøre er å hente ut pakkene og benytte deg av angreretten. Returseddel og all info om dette pleier å ligge i pakken. Enkelte bedrifter har også gratis retur. Ellers trenger du kun å betale returportoen, men den blir lavere enn om du ikke henter de ut. 

Fakturaen trenger du ikke betale. 

Anonymkode: 1905a...3d0

Skrevet

Foreslår at du kontakter butikken du har kjøpt varene fra og spør dem om hva du skal gjøre. Ofte får du avgift for å ikke ha hentet pakker, men som regel kan butikken gjøre en notis om at pakken ikke blir hentet slik at du slipper avgiften. 

Anonymkode: adcac...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...