AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg blir så utrolig trøtt etter trening, er dette normalt? Jeg er en kvinne i midten av 30 årene som trener styrketrening noen ganger i uka. Jeg kan ikke huske jeg ble så trøtt da jeg var yngre og trente en del fotball. Etter en økt er hele dagen min "ødelagt" og jeg orker nesten ingenting etterpå. Anonymkode: d74b0...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppemann Skrevet 8. januar 2016 #2 Del Skrevet 8. januar 2016 Trøtt som i søvnig, eller utmattet? Har du noen fysiske symptomer utover å bli sliten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Del Skrevet 8. januar 2016 Skjer det uansett når på døgnet du trener? Anonymkode: bfeac...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Del Skrevet 8. januar 2016 Blir trøtt, hvis jeg har tid sover jeg som regel 2-3 timer etter hver økt. Ja uansett tid på døgnet. Anonymkode: d74b0...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pooh Skrevet 9. januar 2016 #5 Del Skrevet 9. januar 2016 Same her! Får i tillegg kraftig hodepine. Som du sier, blir resten av dagen ødelagt, og det tærer ganske kraftig på motivasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 9. januar 2016 #6 Del Skrevet 9. januar 2016 Samme her. Veldig irriterende å lese om alle som "henter energi" av trening, når jeg selv bare blir sliten og trøtt. Jeg er student for tiden, og må jogge på kveld/natt om jeg skal få gjort noe skolearbeid iløpet av dagen. Om jeg står opp, jogger i dagslys, for så å sette meg med bøker sovner jeg. Får ikke gjort andre ting som vaske gulv eller gå i butikken heller. Om jeg prøver å se på tv klarer jeg ikke å konsentrere meg og ender opp med å telle timene til jeg kan legge meg og prøve på nytt dagen etter. Samme for styrketrening. Jeg husker faktisk også en tid der jeg følte meg "god-sliten" etter trening, lurer på hva som endret seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppemann Skrevet 9. januar 2016 #7 Del Skrevet 9. januar 2016 2 minutter siden, Wonderbitch skrev: Samme her. Veldig irriterende å lese om alle som "henter energi" av trening, når jeg selv bare blir sliten og trøtt. Jeg er student for tiden, og må jogge på kveld/natt om jeg skal få gjort noe skolearbeid iløpet av dagen. Om jeg står opp, jogger i dagslys, for så å sette meg med bøker sovner jeg. Får ikke gjort andre ting som vaske gulv eller gå i butikken heller. Om jeg prøver å se på tv klarer jeg ikke å konsentrere meg og ender opp med å telle timene til jeg kan legge meg og prøve på nytt dagen etter. Samme for styrketrening. Jeg husker faktisk også en tid der jeg følte meg "god-sliten" etter trening, lurer på hva som endret seg? Eneste jeg kan tenke meg er at mitokondriene dine (kroppens energi produsenter) ikke fungerer like optimalt som de gjorde da du var yngre grunnet stress, akkumulering av toksiner fra mat/miljø, dårlig tarmflora og eller andre faktorer. Dårlig fungerende mitokondrier tror jeg kan føre til at hjernen ikke får tilstrekkelig med blodtilførsel (og dermed oksygen og næringsstoffer) i forbindelse med trening da blodet benyttes i større grad av muskler direkte i treningsøkten og etter økten som følge av en inflammatorisk respons på microtears av muskelfibre osv. Har selv hatt og delvis har ME lignende symptomer der jeg har blitt fullstendig utslått kognitivt sett etter treningsøkter, isærs etter styrketrening og dette kombinert med andre faktorer indikerer at blodtilførselen eller mangel på sågar er en del av pusslespillet for de som blir utmattet av trening. Uansett, det du konkret kan prøve er forslagene i denne tråden som omhandler optimalisering og dannelsen av nye mitokondrier: http://www.longecity.org/forum/topic/63228-lostfalcos-extensive-nootropic-experiments/#entry582938 Jeg har prøvd CoQ10 og PQQ uten å ha merket noen effekt, men LED lysterapi som blir beskrevet der har hjulpet. Trenger bare en LED lampe med riktig bølgelengde, fks http://www.ebay.com/itm/96-LED-Night-Vision-IR-Infrared-Illuminator-Light-lamp-For-Security-CCTV-Camera-/151062759835?pt=US_Surveillance_Gadgets&hash=item232c0ac99b Du må riktignok bestille et ekstra strømadapter da det bare følger med psu som passer til gamle strømuttak. Har selv brukt den på hjernen, hjerte og lever (organer med høy konsentrasjon av mitokondrier) med god effekt. Eneste bakdelen er at det er ganske tidkrevende, da det er anbefalt at man bruker den 10 minutter per 'spot'. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann_oslo_41 Skrevet 9. januar 2016 #8 Del Skrevet 9. januar 2016 Den 8. januar 2016 at 23.27, AnonymBruker skrev: Jeg blir så utrolig trøtt etter trening, er dette normalt? Jeg er en kvinne i midten av 30 årene som trener styrketrening noen ganger i uka. Jeg kan ikke huske jeg ble så trøtt da jeg var yngre og trente en del fotball. Etter en økt er hele dagen min "ødelagt" og jeg orker nesten ingenting etterpå. Anonymkode: d74b0...c0d Får du i deg næring før og etter trening? Har man tomme næringslager etter tøff styrketrening blir man helt tom og går i 'kjelleren'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Del Skrevet 9. januar 2016 18 timer siden, Suppemann skrev: Eneste jeg kan tenke meg er at mitokondriene dine (kroppens energi produsenter) ikke fungerer like optimalt som de gjorde da du var yngre grunnet stress, akkumulering av toksiner fra mat/miljø, dårlig tarmflora og eller andre faktorer. Dårlig fungerende mitokondrier tror jeg kan føre til at hjernen ikke får tilstrekkelig med blodtilførsel (og dermed oksygen og næringsstoffer) i forbindelse med trening da blodet benyttes i større grad av muskler direkte i treningsøkten og etter økten som følge av en inflammatorisk respons på microtears av muskelfibre osv. Har selv hatt og delvis har ME lignende symptomer der jeg har blitt fullstendig utslått kognitivt sett etter treningsøkter, isærs etter styrketrening og dette kombinert med andre faktorer indikerer at blodtilførselen eller mangel på sågar er en del av pusslespillet for de som blir utmattet av trening. Uansett, det du konkret kan prøve er forslagene i denne tråden som omhandler optimalisering og dannelsen av nye mitokondrier: http://www.longecity.org/forum/topic/63228-lostfalcos-extensive-nootropic-experiments/#entry582938 Jeg har prøvd CoQ10 og PQQ uten å ha merket noen effekt, men LED lysterapi som blir beskrevet der har hjulpet. Trenger bare en LED lampe med riktig bølgelengde, fks http://www.ebay.com/itm/96-LED-Night-Vision-IR-Infrared-Illuminator-Light-lamp-For-Security-CCTV-Camera-/151062759835?pt=US_Surveillance_Gadgets&hash=item232c0ac99b Du må riktignok bestille et ekstra strømadapter da det bare følger med psu som passer til gamle strømuttak. Har selv brukt den på hjernen, hjerte og lever (organer med høy konsentrasjon av mitokondrier) med god effekt. Eneste bakdelen er at det er ganske tidkrevende, da det er anbefalt at man bruker den 10 minutter per 'spot'. Hei Gjelder dette både ved utmattelse pga ME og utmattelse pga langvarige psykiske belastninger? Anonymkode: e348c...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppemann Skrevet 10. januar 2016 #10 Del Skrevet 10. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Gjelder dette både ved utmattelse pga ME og utmattelse pga langvarige psykiske belastninger? Anonymkode: e348c...5f1 Det vet jeg dessverre ikke. Det jeg skrev var bare teorier basert på mine egne symptomer, og ikke nødvendigvis fasitsvar. Skal vi tro vitnesbyrdene i tråden jeg lenket til over gir LED lysterapi riktignok generelt mer overskudd uavhengig av hva årsaken til mangel på overskudd måtte være. Men hvis du prøver å forstå de underliggende årsakene til hvorfor du er utmattet så kan jeg nok ikke gi deg noen dypere forståelse er jeg redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå