AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Hvis jeg har plassert på feil plass, gjerne flytt den til riktig plass takk. Jeg synes folk er litt rare her på KG. Når jeg har til til overs så blar jeg veldig mye på KG-forum leser fra, Seksualitet, Singelliv og dating, alt som er på KG. De enkelte trådstartere som starter sitt eget tema og spør om noe. Det kan være for eksempel " Jeg ønsker å kjøpe leilighet, men vet ikke om jeg kan....", "Hva hadde du gjort hvis du hadde vært i denne situasjon som meg....", "Jeg er litt usikker hva jeg skal gjøre i denne situasjon. Jeg og kjæresten er i trøbbel hva skal jeg gjøre......". Når enkelte brukere svarer på disse spørsmålene, og gir rådd/tips/kommentar hva kan være enklere til å gjøre. Hvis trådstartern ikke ønsker å utnytte\bruke det hvorfor gir han\hun negativt tilbakemelding for, at mann ga rådd/tips/komentar. Hva er problemet? Jeg vet at vi som kommenterer på KG, vi er ikke deres mamma, pappa, bror eller søster til å bestemme hva dere kan gjøre.. Mange her på KG-forum som støtter disse negative folk som gir negative tilbakemelding til denne person som bare ga rådd/tips/kommentar. Ofte så for disse personner så mye likes på sine komentarer. Jeg kan ikke forstå HVORFOR er det slikt? Jeg klarer ikke å fate hvorfor er verden slikt.? Enkelte av AB brukere som ga rådd/tips/komentar til trådstarteren. "Hadde jeg vært deg, først finne meg kjæreste/samboer og kjøpe sammen leilighet.", så fikk denne AB-brukeren svar: "Så du mener at folk skal måtte finne seg en kjærest å kunne kjøpe seg en bolig? Takk gud for at foreldrene mine har oppdratt meg til å være selvstendig. " med 11 likes. Selve AB brukeren sa at det var bare tips/rådd/kommentar av han/hun, og hvis trådstarteren ikke ønsket å bruke det så trengte ikke trådstarteren å svare på denne måte. Men jeg klarer ikke forsatt å forstå hvorfor er vi så rare tanke på 11 likes på enn negativ kommentar hvis trådstarteren har spurt hva/hvordan.... "Så du mener at folk skal måtte finne seg en kjærest for å kunne kjøpe seg en bolig? Takk gud for at foreldrene mine har oppdratt meg til å være selvstendig. " det er ikke negativt svar men tanke på hvordan hun/han taklet svar fra AB brukeren. Jeg ler veldig ofte hva folk skriver på KG. Jeg kan takke meg selv for at jeg ikke har aldri startet noe tema, aller første er denne. Anonymkode: 4b9bd...790 1
Gjest morhjertegod Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Kg i et nøtteskall, du tar det helt på kornet her
Gjest morhjertegod Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Detok i en tråd i dag, der en mor frykter at barnet kan ha Adhd. Hun forteller hvordan barnet er, kommer med eksempler, spørr om råd og tips om henvisning og hva de bør gjøre. Hun skriver også i en bisetning at de er slitne, da barnet krever masse. Så kommer er klassiske Kg svar., "Hun har ikke ADHD bare fordi du er litt sliten, Skjerp deg!" Er det mulig, sier nå bare jeg :o)
Suppemann Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 (endret) Når hele åpningsinnlegget er skrevet i kursiv, da vet man at shit just got real. TS, har du noen 'rådd' til oss for hvordan situasjonen kan bedres? Endret 8. januar 2016 av Suppemann 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 57 minutter siden, Suppemann skrev: Når hele åpningsinnlegget er skrevet i kursiv, da vet man at shit just got real. TS, har du noen 'rådd' til oss for hvordan situasjonen kan bedres? Oiiiii kanskje ts var ikke litt våken . Råd ikke Rådd, men ting kan skje at mange glemmer eller sette for mye bokstav. God natt. Anonymkode: 4b9bd...790 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 14 timer siden, morhjertegod skrev: Detok i en tråd i dag, der en mor frykter at barnet kan ha Adhd. Hun forteller hvordan barnet er, kommer med eksempler, spørr om råd og tips om henvisning og hva de bør gjøre. Hun skriver også i en bisetning at de er slitne, da barnet krever masse. Så kommer er klassiske Kg svar., "Hun har ikke ADHD bare fordi du er litt sliten, Skjerp deg!" Er det mulig, sier nå bare jeg :o) Å herregud skal det være mulig at noen kan skrive slikt? Anonymkode: 4b9bd...790
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Funnet noe som JEG synes er helt idiotisk av de enkelte AB brukere på KG. " Du må lære deg å skrive ordentlig. "Tilstå med alt"..? " " Bruk heller energien din på å lære deg å skrive " "alt her er uforståelig" Jeg selv har lest disse spørsmålene angående hvor enkelte brukere har skrevet om mye ting. Jeg skjønte alt hva de brukere ville frem. Anonymkode: 4b9bd...790 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Jeg er trådstarter i eksempeltråden du viser til. Dersom du mener at det var jeg som svarte denne AB'en slik så råder jeg deg til å lese gjennom tråden på nytt igjen og holde litt mer styr på AB-kodene. Anonymkode: ae617...b63
Alice123 Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Det er hvertfall én ting jeg har lært meg her på forumet: ikke spør om råd om noe er vondt. Jeg har lest SÅ mange tråder hvor trådstarter har vært en helt fortvilet situasjon, og AB'er har benyttet situasjonen til å gjøre den ENDA jævligere. 1
xeno Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Hvis jeg finner ut noe som ikke passer til KG-forum, rapporterer innlegg.
xeno Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er trådstarter i eksempeltråden du viser til. Dersom du mener at det var jeg som svarte denne AB'en slik så råder jeg deg til å lese gjennom tråden på nytt igjen og holde litt mer styr på AB-kodene. Anonymkode: ae617...b63 Så du tror hvis ab-koden er feks: 4b9bd...790 at det er samme person for hver gang han/hun skriver fra AB? Jeg tviler sterkt på det, men det kan være samme kode så godt jeg ser mangler 3 koder til??4b9bd (her) ... (/her) 790 Det er ikke noe å bry seg om.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 16 timer siden, xeno skrev: Så du tror hvis ab-koden er feks: 4b9bd...790 at det er samme person for hver gang han/hun skriver fra AB? Jeg tviler sterkt på det, men det kan være samme kode så godt jeg ser mangler 3 koder til??4b9bd (her) ... (/her) 790 Det er ikke noe å bry seg om. Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at trådstarter (jeg, Anonymkode: 5d91f...4ec) i eksempeltråden og AB'en som skrev kommentaren som vises til (Anonymkode: e5f2e...020) er to forskjellige brukere (som kan sees av to unike AB-koder). Det er litt essensielt ettersom TS i denne tråden (som jeg regner med er brukeren som kom med samboerrådet) skriver at trådstartere som er ute etter svar kommer med negative tilbakemeldinger etter at råd gis. Dette er ikke tilfelle i denne sammenhengen. Nedenfor er tråden det vises til. Her er det vist klart til at det ikke er samme bruker. http://forum.kvinneguiden.no/topic/996338-boligkjøp-tidlig-i-20-årene-og-under-utdannelse/?page=2 Jeg er fullt klar over at hver får en forskjellig AB-kode i hver tråd. Hvis ikke hadde AB-funksjonen hatt ganske liten nytteverdi. Anonymkode: ae617...b63
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Man skal høre veldig mye rart, Før øynene endelig faller ut.... Anonymkode: 18e20...1cd 1
Gjest Cartman Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 KG har mye til felles med Lier. Sier ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #15 Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, Cartman skrev: KG har mye til felles med Lier. Sier ikke mer. Jo, si mer. Jeg aner ikke hva du mener. Anonymkode: fd926...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå