Gå til innhold

Synes du det er greit å kalle noen for feit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en feit venninde, hun kaller seg selv feit, men ikke som en nedsettende ting, mer som en beskrivende ting slik jeg kaller meg selv schizo. Jeg kan kalle feite folk for feite, men ikke som et skjellsord.

Anonymkode: 03e2c...3b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stuttjukk er greit.

Nei, feit er ikke greit, jeg nevner av og til en person som ...lider av helseskadelig fedme? (Vet ikke om han 'lider' da), ...er utrolig overvektig?....Og hver gang spør mannen min: Hvem? Og hver gang vet jeg ikke hva jeg skal si, det blir 'han, du vet...tykke?' Hvis barna hører, 'han... som er litt...' .

feit ville jeg aldri sagt tror jeg.

Anonymkode: 9d35f...edc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg kaller ikke noen feit og synes det er en uting. Og man lurer på hvorfor barn mobber?

Anonymkode: 24dce...fde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke det er greit. Jeg er selv tynn og har fått høre det en milliard ganger at jeg må spise mer fordi jeg er så tynn osv. Det er heller ikke greit. 

Anonymkode: 10bcd...784

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skrev en liten historie en gang (på ett annet debatt-forum på internett) om en gang jeg overhørte noen små snørr-unger som ropte TJUKKEN, TJUKKEN, TJUKKEN, TJUKKEN etter ett kvinnfolk. I det debatt-forumet hvor jeg skrev om denne hendelsen, så fikk jeg vel først  spørsmål om hvorvidt denne personen faktisk var ganske overvektig eller ikke.   :sinna:

For så lenge denne personen faktisk var litt for stor, så var det liksom "helt greit" å rope TJUKKAS, TJUKKAS, TJUKKAS etter dem alt man måtte ønske....  :kjempesinna:

Anonymkode: 0ac16...64c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits å påpeke det åpenbare da. Jeg veier selv en del og ser ingen grunn til at noen skal påpeke det...

Blir som å kalle noen for neger eller pakkis. Rett og slett helt unødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Castielz skrev:

Ser ingen problemer med det, det er helt frivillig å være feit.
Verre å kalle noen stygg eller dverg etc, ting som ikke er frivillig.

Du kaller ikke noen for feit, slikt gjør man bare ikke. Alle med et lite snev av sosiale antenner skjønner det...

Og nei du Castielz. Overvekt er ikke alltid frivillig, det er mange som sliter psykisk og legger på seg uansett om de ikke vil det. Og noen legger på seg uansett om de har et normalt kosthold. Har noe med forbrenning og sykdom

Synes du man skal kunne kalle tynne folk for stankelbein og anoreksi jente/gutt? Det gjelder å tenke litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stan skrev:

Hva er det politiske korrekte begrepet? Overvektig? 

Mye bedre å si overvektig enn feit synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cheshirecat skrev:

Enig. jeg roper for eksempel bare "alkis" etter de som åpenlyst lever på gata med rødspritflaska stappa ned i en handlepose... "narkoman" er ett litt videre begrep, fra bolerne på gymmen, til den  "eksentriske" (les:rusa) overlegen, til de som sitter å tigger penger utenfor mitt lokale kjøpesenter.. 

Roper du seriøst alkis etter alkoholiker?  Det var stygt gjort av deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, smalls skrev:

Folk blir jo også veldig såret da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
4 minutter siden, Geno skrev:

Folk blir jo også veldig såret da :(

image.jpg

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, smalls skrev:

Det er jammen godt gjort å ikke skjønne at det innlegget var sarkastisk.

Jeg kaller aldri noen feit. Bruker heller overvektig eller stor hvis jeg skal beskrive noen som er feite. 

Anonymkode: 8bcbf...b36

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Geno skrev:

Du kaller ikke noen for feit, slikt gjør man bare ikke. Alle med et lite snev av sosiale antenner skjønner det...

Og nei du Castielz. Overvekt er ikke alltid frivillig, det er mange som sliter psykisk og legger på seg uansett om de ikke vil det. Og noen legger på seg uansett om de har et normalt kosthold. Har noe med forbrenning og sykdom

Synes du man skal kunne kalle tynne folk for stankelbein og anoreksi jente/gutt? Det gjelder å tenke litt...

Syns du det er bedre å kalle en som ikke er fornøyd med å være tynn, for tynn da?
Jeg er undervektig og får ukentlig høre hvor tynn jeg er, jeg tar ikke det som at de mener det som mobbing, selvom jeg kan bli såret av det, så vet jeg jo at de som sier det ikke mener det som noe slemt. Akuratt som hvis jeg sier til en tjukk venninde at nå har hun blitt tjukk. Man må få kalle en spade for en spade uten at man skal ta det som mobbing og hets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jammen godt gjort å ikke skjønne at det innlegget var sarkastisk.

Jeg kaller aldri noen feit. Bruker heller overvektig eller stor hvis jeg skal beskrive noen som er feite. 

Anonymkode: 8bcbf...b36

Seriøst anonym, ikke alltid lett å vite om folk er sarkastisk, seriøs, ironisk osv når man skriver på nettet. Ikke ser jeg kropps språket eller hører hvordan de uttaler setningen. 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns du det er bedre å kalle en som ikke er fornøyd med å være tynn, for tynn da?
Jeg er undervektig og får ukentlig høre hvor tynn jeg er, jeg tar ikke det som at de mener det som mobbing, selvom jeg kan bli såret av det, så vet jeg jo at de som sier det ikke mener det som noe slemt. Akuratt som hvis jeg sier til en tjukk venninde at nå har hun blitt tjukk. Man må få kalle en spade for en spade uten at man skal ta det som mobbing og hets.

Du trenger ikke å si til noen at dem er feit, hvorfor i helvette skal du gjøre det?! Tror du ikke dem vet at dem er overvektig? Hadde noen kalt meg feit så hadde jeg bare ditcha personen. Gidder faen meg ikke å ha noe med slike mennesker å gjøre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Geno skrev:

Du trenger ikke å si til noen at dem er feit, hvorfor i helvette skal du gjøre det?! Tror du ikke dem vet at dem er overvektig? Hadde noen kalt meg feit så hadde jeg bare ditcha personen. Gidder faen meg ikke å ha noe med slike mennesker å gjøre...

Hvorfor i helvete skal alle påpeke at jeg er tynn da????????

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...