AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Del Skrevet 8. januar 2016 Hva synes du om slike karakteristikker av andre mennesker? Er det greit eller totalt uakseptabelt? Akseptabelt om det er en del av en intern spøk? Anonymkode: 7baf4...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 8. januar 2016 #2 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg bruker ikke det ordet, uansett om det er internt eller andre steder. Reagerer ikke såsterkt om andre gjør det, men ikke naturlig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritneyBitch Skrevet 8. januar 2016 #3 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg syns absolutt ikke det er greit, heller ikke som intern spøk. Man trenger ikke å gjøre alt man kan for at mennesker skal ha det jævlig liksom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Del Skrevet 8. januar 2016 Synes ikke "feit" er et fint ord nei og ville ikke kalt noen det. Kanskje hvis jeg ikke likte personen. Anonymkode: 39a1a...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 8. januar 2016 #5 Del Skrevet 8. januar 2016 Nei. Feit er et stygt ord og et skjellsord. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 8. januar 2016 #6 Del Skrevet 8. januar 2016 Er det greit å kalle folk tjukkas", godt i stand,rund og god, korpulent, fyldig, frodig, drøy, fleskete, omfangsrik, volumiøs, svulmende eller bare overvektig ? Er det egentlig greit å kommenterer andres kropp ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppemann Skrevet 8. januar 2016 #7 Del Skrevet 8. januar 2016 Kun hvis de faktisk er feite. Litt moral må man jo ha. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 8. januar 2016 #8 Del Skrevet 8. januar 2016 Ser ingen problemer med det, det er helt frivillig å være feit. Verre å kalle noen stygg eller dverg etc, ting som ikke er frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 8. januar 2016 #9 Del Skrevet 8. januar 2016 Hva er det politiske korrekte begrepet? Overvektig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. januar 2016 #10 Del Skrevet 8. januar 2016 Nei, jeg kommenterer aldri vekten til folk enten de er feite eller magre. De har sannsynligvis speil hjemme. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 8. januar 2016 #11 Del Skrevet 8. januar 2016 1 minutt siden, Suppemann skrev: Kun hvis de faktisk er feite. Litt moral må man jo ha. Enig. jeg roper for eksempel bare "alkis" etter de som åpenlyst lever på gata med rødspritflaska stappa ned i en handlepose... "narkoman" er ett litt videre begrep, fra bolerne på gymmen, til den "eksentriske" (les:rusa) overlegen, til de som sitter å tigger penger utenfor mitt lokale kjøpesenter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 8. januar 2016 #12 Del Skrevet 8. januar 2016 3 minutter siden, Castielz skrev: Ser ingen problemer med det, det er helt frivillig å være feit. Verre å kalle noen stygg eller dverg etc, ting som ikke er frivillig. Det er ikke nødvendigvis at det er frivillig at man blir feit. Noen blir stor pga medisiner. Andre blir overvektige i form av psykiske sykdommer som ligger til grunnlag for at de spiser for mye. Når det gjelder sistnevnte så er jo det skyldforskyldt på en måte. Men bak enhver kropp tynn som overvektig er det en historie og en person. Det å si at noen er skjelett eller stankelbein fordi dem er for tynne kontra kalle en overvektig for feit eller fleskeberg og lignende synes jeg ikke passer seg. Slike ord sårer og bidrar ikke til at personen ønsker å forandre seg. Jeg kaller overvektige for overvektige og de ekstremt tynne bare for slank. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 8. januar 2016 #13 Del Skrevet 8. januar 2016 14 minutter siden, Coolaid skrev: Er det greit å kalle folk tjukkas", godt i stand,rund og god, korpulent, fyldig, frodig, drøy, fleskete, omfangsrik, volumiøs, svulmende eller bare overvektig ? Er det egentlig greit å kommenterer andres kropp ? Tjukkas.. nei Godt i stand.. tja Rund og god.. tja hvis det er ment godt på et vis. Fyldig. Ja Frodig ja Drøy. Nei Fleskete. Absolutt ikke greit De neste 3.. nei Overvektig ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 8. januar 2016 #14 Del Skrevet 8. januar 2016 19 minutter siden, Castielz skrev: Ser ingen problemer med det, det er helt frivillig å være feit. Verre å kalle noen stygg eller dverg etc, ting som ikke er frivillig. Kan ikke si meg helt enig med deg der. Er ikke helt frivillig å være feit. Noen kan ha det i genene, slite psykisk eller rett og slett legger på seg veldig lett. Er desverre ikke slik at alle kan bestemme hvilken kroppsfasong men skal ha. Ellers så synes jeg ikke det er greit å kommentere andre sitt utseende på en nedverdigende måte. Dersom du virkelig har en stor trang til å kommentere hvordan andre ser ut, så burde du nok heller gå i deg selv å finne ut hva som er ditt problem. Dersom man ikke har noe pent å si så kan man holde det for seg selv 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #15 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg vet at enkelte feite mennesker ønsker å ta tilbake ordet og bruke det om seg selv, som rent beskrivende. At det er heller den holdningen om at det nødvendigvis er et skjellsord og ikke må brukes som er skadelig, enn å ytre ordet i seg selv. Jeg er forsåvidt enig. Alle de som sier at det er stygt å kalle folk for feite sier jo indirekte at det må være noe galt med å være feit, ettersom det brukes som et skjellsord. Andre som er feite og velger å beskrive seg selv slik uten å mene noe negativt med det har en mye mer positiv holdning til den kroppsformen som beskriver, enn de som absolutt skal hysje ned ordet. Jeg kan fint bruke det som et adjektiv. Det trenger ikke være negativt ladet. Noen mennekser _er feite. Det vil ikke si at jeg kaller dem stygge, udugelige, dårligere enn andre osv. Anonymkode: 9f9dd...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #16 Del Skrevet 8. januar 2016 19 minutter siden, Coolaid skrev: Er det egentlig greit å kommenterer andres kropp ? Uavhengig av om det er greit eller ikke, hva er egentlig poenget med det? Her ser jeg selvsagt bort fra kommentarer som "du er så sexy!", "kuken din er så deilig", "du har de nydeligste puppene i verden" og så videre blant folk som liker hverandre. Anonymkode: 4ac16...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 8. januar 2016 #17 Del Skrevet 8. januar 2016 Sier'e stadig vekk jeg. "Hei, du som er så feit, kan du sende meg brødet?". Fast replikk. Selvom vi spiser pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 9. januar 2016 #18 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kari2 Skrevet 9. januar 2016 #19 Del Skrevet 9. januar 2016 Nei! Det syns jeg er ufint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 9. januar 2016 #20 Del Skrevet 9. januar 2016 Ja, jeg gjør det, men ikke til personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå