AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ble kjent med en mann på Zoosk for en stund siden og vi har møtt hverandre men det er en stund siden nå.Jeg har tatt ham i løgn noen ganger,og vet han sliter litt psykisk.Men jeg er betatt av han,og han er veldig kjekk og snill når vi møtes.Det er bare det at på nett er han en helt annen person.Hvis jeg for eksempel spør på fbchat hvordan han har det,kan han svare det går fint.På slutten av samtalen kan han ønske meg god natt og bruke søte kallenavn på meg.Så kan jeg neste dag våkne til å lese meldinger der han forteller meg hva for en dårlig person jeg er,at jeg ikke bryr meg om han osv. Eksempel: Forrige uke var vi begge syke.Jeg hadde lungebetennelse og han lå sykmeldt hjemme med skiveprolaps i ryggen.Hver dag chattet vi,og han spurte om jeg kunne besøke ham for han kjeda seg.Siden jeg var syk sa jeg gjerne ville det,men at det måtte vente noen dager.Det var ok sa han og vi avsluttet senere samtalen med å si god natt.Alt virker normalt.Så dagen etter ser jeg han i løpet av natta har sendt 3-4 fbmeldinger som "Ok.Du kan ihvertfall lære deg å bli litt mer ærlig".Regner med du ikke vil besøke meg da,siden du er frisk nok til å sitte på nett men sier du er syk"."Ok,jeg prøvde ihvertfall.Lykke til og hade!" Blir skikkelig lei meg av dette.Jeg var virkerlig syk,og føler jeg har gjort noe galt,selv om jeg vet jeg ikke har det.I dag skrev jeg tilbake at jeg føler han alltid tror det verste om meg.Da fikk jeg til svar:"Jeg tror ikke det verste om deg skatten min.Jeg prøver bare å gjøre opp for det verste i meg selv". Hva mente han med dette? Hva ville dere gjort og sagt om dere datet noen som var som han? Anonymkode: 7e595...a00
Gjest Mythic Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Jeg hadde kuttet all kontakt og ikke sett meg tilbake. Han er jo helt tydelig ikke i vater! Men så klart, hvis dette er det du ønsker deg i et forhold, så kjør på. Bare vær klar over at dette kommer til å bli verre og verre med tiden.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Han sliter nok veldig psykisk ja. Jeg ble kjent med en av samme typen, hvis jeg ikke svarer på kort tid så maste han i det uendelige og skrev ting som "vet ikke hvorfor jeg prater engang.. gir opp. lei". Jeg brøt kontakten, for det hadde blitt for mye i forhold. Jeg vet ikke hva han du snakker med mente med siste setningen, men jeg ville revurdert om han er verdt før det blir seriøst mellom dere. Personen over nett må du regne med er hans personlighet når han er skuffet, lei seg eller ikke blir prioritert. Det kan bli slitsomt i lengden. Anonymkode: f9485...fea 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 45 minutter siden, Mythic skrev: Jeg hadde kuttet all kontakt og ikke sett meg tilbake. Han er jo helt tydelig ikke i vater! Men så klart, hvis dette er det du ønsker deg i et forhold, så kjør på. Bare vær klar over at dette kommer til å bli verre og verre med tiden. Anonymkode: 7e595...a00
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 47 minutter siden, Mythic skrev: Jeg hadde kuttet all kontakt og ikke sett meg tilbake. Han er jo helt tydelig ikke i vater! Men så klart, hvis dette er det du ønsker deg i et forhold, så kjør på. Bare vær klar over at dette kommer til å bli verre og verre med tiden. TS her.Klusset med siteringen,før jeg fikk skrevet. Nei!Vil ikke ha noe forhold når han er sånn men er han syk eller prøver han bare å manipulere meg?Har du vært borti noen sånne siden du skriver det vare blir verre med tiden? Anonymkode: 7e595...a00
Legokloss Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Det er da stor forskjell på å dra til et annet sted og besøke en person man dater (om jeg forstår deg riktig) når man er syk - og være på nett.. hender jo f eks at man ikke får sove når man er syk, kjeder seg og går på nett, ser på tv eller noe annet. Han virker ustabil og noe eiesyk. Var jeg deg ville jeg vært veldig skeptisk, i verste fall kan dette tyde på psykopatiske eller sosiopatiske trekk (perfekt når alt er som han vil, psyko ellers, lyver når det passer han). Sier ikke det er det, bare vær forsiktig.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sliter nok veldig psykisk ja. Jeg ble kjent med en av samme typen, hvis jeg ikke svarer på kort tid så maste han i det uendelige og skrev ting som "vet ikke hvorfor jeg prater engang.. gir opp. lei". Jeg brøt kontakten, for det hadde blitt for mye i forhold. Jeg vet ikke hva han du snakker med mente med siste setningen, men jeg ville revurdert om han er verdt før det blir seriøst mellom dere. Personen over nett må du regne med er hans personlighet når han er skuffet, lei seg eller ikke blir prioritert. Det kan bli slitsomt i lengden. Anonymkode: f9485...fea Uff ja jeg orker ikke dette i lengden tror jeg,og han har veldig brå endringer i humøret.Var han du skrev med også psykisk syk? Anonymkode: 7e595...a00
Gjest Mythic Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: TS her.Klusset med siteringen,før jeg fikk skrevet. Nei!Vil ikke ha noe forhold når han er sånn men er han syk eller prøver han bare å manipulere meg?Har du vært borti noen sånne siden du skriver det vare blir verre med tiden? Anonymkode: 7e595...a00 Det er åpenbart at han prøver å manipulere deg og spille på samvittigheten din. Det er ikke normalt å holde på sånn, så ja, han er nok både syk og manipulerende. Manipulasjon er jo en del av et eventuelt sykdomsbilde. Jeg var sammen med en som var sånn, og det tok nesten knekken på meg. Det blir verre i det han føler at han virkelig har deg på kroken.
Ananas. Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Hadde droppet hele mannen, jo før, jo bedre. Spiller ingen rolle om det er en diagnose, reelle ønsker om manipulasjon eller ren ubetenksomhet som ligger bak, jeg hadde rett og slett ikke følt meg trygg på å være meg selv eller å være ærlig i relasjonen til denne mannen - og heller ikke trygg generelt, alle de tre er dealbreakere for meg. Er ikke alt man trenger å forstå seg på, så lenge man skjønner at det ikke er bra for en, og dette er en av de tingene. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff ja jeg orker ikke dette i lengden tror jeg,og han har veldig brå endringer i humøret.Var han du skrev med også psykisk syk? Anonymkode: 7e595...a00 Denne fyren jeg nevnte brøt jeg kontakt med tvert. Oppførselen minte meg om min sex sin, som hadde ustabil personlighetsforstyrrelse. Derfor var jeg lite interessert i å date noen med de samme tendensene. Uansett grunn, om han er reelt syk eller om han ønsker å manipulere deg - sånt blir ikke bra over natten, det må du regne med i et forhold. Mest sannsynlig er det ubevisst av han ettersom han beklager, men det er uansett sånn han er og du kan ikke endre han. Derfor vil det nok mest sannsynlig bli en utfordring i eventuelt et forhold. Det er en ærlig sak, han blir sikkert skuffet om du bryter kontakten, men det er ikke ditt ansvar. Han bør fokusere mer på sin egen psykiske helse før han dater, tror jeg. Om det gir noe mening Anonymkode: f9485...fea 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 Jeg var sammen med en fyr som det, men han viste ikke tegn på det så tidlig som han du dater. Jeg ville løpt om jeg var deg. Han manipulerer deg ved å spille på samvittigheten din. Det kommer bare til å bli verre og du vet aldri hvor du har han. Kan ikke hjelpe deg med hva han mente med den setningen, men det er tydelig at han ikke eier selvinnsikt når han ikke legger seg flat. Nok et tegn... Anonymkode: 25cfd...411 3
a l'orange Skrevet 8. januar 2016 #13 Skrevet 8. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mente han med dette? Hva ville dere gjort og sagt om dere datet noen som var som han? Anonymkode: 7e595...a00 "Hva mente han med dette?" troner på toppen av de spørsmål kvinner aldri bør henge seg opp i "Får det meg til å smile?" er det spørsmålet de bør erstatte det med. Jeg ville sagt klart fra at oppførselen hans er urimelig, og så ville jeg kommet meg bort derfra - jo før jo bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #14 Skrevet 8. januar 2016 58 minutter siden, niledh skrev: Det er da stor forskjell på å dra til et annet sted og besøke en person man dater (om jeg forstår deg riktig) når man er syk - og være på nett.. hender jo f eks at man ikke får sove når man er syk, kjeder seg og går på nett, ser på tv eller noe annet. Han virker ustabil og noe eiesyk. Var jeg deg ville jeg vært veldig skeptisk, i verste fall kan dette tyde på psykopatiske eller sosiopatiske trekk (perfekt når alt er som han vil, psyko ellers, lyver når det passer han). Sier ikke det er det, bare vær forsiktig. Har opplevd han som litt eiesyk også,så godt mulig du har rett.Han kan for eksempel ignorere meg og plutselig sende sms som "Regner med du dater noen andre nå".eller lignende.Eller om han vet jeg skal ut med venninner sender han meg masse meldinger med spørsmål som han vil jeg skal svare på. Anonymkode: 7e595...a00
Legokloss Skrevet 8. januar 2016 #15 Skrevet 8. januar 2016 Okei... ut fra det du forteller nå om eiesyke osv er det bare en ting som gjelder; kutt fyren og kom deg videre. Har et par familiemedlemmer som har havnet i klørne på psykopater/sosiopater, det begynner slik og så blir det bare verre og verre dessverre (som også noen andre her sa).. de ser bare seg selv og sitt behov, ikke deg.. jeg sier ikke at han fyren er psyk/sos men han har åpenbart noen usunne trekk... 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Eneste bra i denne saken er at han viste sitt sanne jeg såpass tidlig. Tro meg. Dette blir verre om du fortsetter. Tankene hans er totalt urasjonell. Avslutt dette nå og kom deg vekk fra han. Anbefaler deg på det sterkeste å blokkere han helt da muligheten for at han ikke vil godta et brudd, er tilstede. Anonymkode: 8add0...b33 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 Han minner meg om han jeg holder på med for tiden. Han blir sånn når han sitter for seg selv å oovertenker. Veldig tydelig tegn på ekstrem usikkerhet og dårlig selvtillit. Det har min fyr også innrømt selv. Det blir slitsomt, men vi har bestemt oss for å jobbe med det, jeg prøver å fortelle han og vise han at han må ha mer tillitt til meg og ikke la tankene sine dikte opp ting og konklusjoner som ikke stemmer. Noen har sagt at det er sosiopatsike trekk men jeg oppfatter det egentlig bare som veldig usikker. Selvom han er tidenes mest selvsikre når vi først møtes. Anonymkode: fe1ac...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå