Erazor Skrevet 8. januar 2016 #21 Skrevet 8. januar 2016 Siden BDSM i aller høyeste grad handler om kommunikasjon mellom partene, ser jeg et rødt flagg i at kvinnen du har møtt sier at hun synes det er turn-off å måtte fortelle/lære opp mannen. Greit nok at det å lære opp er en ting, og greit nok at hun ikke ønsker føring i sengen. Man skal derimot være varsom med å «leke» med noen som ikke ønsker å kommunisere ønsker. Det skal ikke mye til for å ende opp i en situasjon hvor man kommer nær en grense. Om man da ikke på forhånd har avklart hvordan man skal forholde seg til dette, og om det eksisterer noen myke eller harde grenser, så er det lett å trå feil. Dette er begges ansvar, ikke bare den dominante. BDSM er et vidt begrep. Som du sikkert vet, er det et paraplybegrep som står for Bondage og Discipline, Dominance og Submission, Sadism og Masochism. I tillegg vil som oftest fetisjisme inkluderes i det store «kink»-begrepet. Dette betyr at BDSM kan være svært mye. Noen er kun interessert i bondage. For noen er ikke fysisk smerte en del av kinket, i stedet er det kontroll og ydmykelse som står i fokus. Andre er kun ute etter smerten. Ofte blir disse blandet. Nettopp derfor er det viktig å kunne ta praten i forkant. Dere må ikke gå i detalj om hvordan leken skal foregå, men det er viktig å ha rammer for hva som er ok og hva som ikke er det. I tillegg er det, som andre har nevnt, viktig at dere har stoppord som kan brukes dersom man enten trenger pause eller at leken stoppes helt. Om en partner ikke er villig til å sette seg ned og kommunisere i forkant, er mitt råd å ikke risikere et BDSM-forhold med vedkommende. 18
Meline37 Skrevet 8. januar 2016 #22 Skrevet 8. januar 2016 6 minutter siden, Erazor skrev: Siden BDSM i aller høyeste grad handler om kommunikasjon mellom partene, ser jeg et rødt flagg i at kvinnen du har møtt sier at hun synes det er turn-off å måtte fortelle/lære opp mannen. Greit nok at det å lære opp er en ting, og greit nok at hun ikke ønsker føring i sengen. Man skal derimot være varsom med å «leke» med noen som ikke ønsker å kommunisere ønsker. Det skal ikke mye til for å ende opp i en situasjon hvor man kommer nær en grense. Om man da ikke på forhånd har avklart hvordan man skal forholde seg til dette, og om det eksisterer noen myke eller harde grenser, så er det lett å trå feil. Dette er begges ansvar, ikke bare den dominante. BDSM er et vidt begrep. Som du sikkert vet, er det et paraplybegrep som står for Bondage og Discipline, Dominance og Submission, Sadism og Masochism. I tillegg vil som oftest fetisjisme inkluderes i det store «kink»-begrepet. Dette betyr at BDSM kan være svært mye. Noen er kun interessert i bondage. For noen er ikke fysisk smerte en del av kinket, i stedet er det kontroll og ydmykelse som står i fokus. Andre er kun ute etter smerten. Ofte blir disse blandet. Nettopp derfor er det viktig å kunne ta praten i forkant. Dere må ikke gå i detalj om hvordan leken skal foregå, men det er viktig å ha rammer for hva som er ok og hva som ikke er det. I tillegg er det, som andre har nevnt, viktig at dere har stoppord som kan brukes dersom man enten trenger pause eller at leken stoppes helt. Om en partner ikke er villig til å sette seg ned og kommunisere i forkant, er mitt råd å ikke risikere et BDSM-forhold med vedkommende. Ja, folk tenner på ulike typer bdsm. Noen tenner ikke på smerte i det hele tatt. Noen tenner på det psykiske, noen fysiske, og noen begge deler. jeg tenner på begge deler: det fysiske og det psykiske. Tenner på smerte. Røff bdsm er spennende. Men husker at jeg hadde en gang en eks for noen år tilbake som ikke kunne forstå min tenning på bdsm i det hele tatt. Men tror det er ganske vanlig å tenne på bdsm.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #23 Skrevet 8. januar 2016 22 minutter siden, Meline37 skrev: Dere har ikke hatt sex enda? Ok... ja da tuller hun gjerne ikke. Jeg ville i den alderen aldri ha sex med en som var så mye eldre enn meg i virkeligheten. Men jeg tullet å skrev med noen som var en del eldre, men da bare satt jeg der og onanerte på nettet og tullet med det . Stakkars mannfolk! Du har nevnt dette vel sånn 3 ganger allerede i tråden. Jeg tror de fleste har fått det med seg. Anonymkode: 084e1...75d 16
Meline37 Skrevet 8. januar 2016 #24 Skrevet 8. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nevnt dette vel sånn 3 ganger allerede i tråden. Jeg tror de fleste har fått det med seg. Anonymkode: 084e1...75d jepp jepp . Men dere som liker bdsm , hvordan er dere i hverdagen? Jeg tar bdsmen med meg i kjærlighetslivet og. Lar mannen herse og være dominant mot meg føler jeg. Men det skal jeg slutte med. Man bør holde bdsmen i sengen
Ananas. Skrevet 8. januar 2016 #25 Skrevet 8. januar 2016 Min erfaring er at folk legger så utrolig mye forskjellig i uttrykkene BDSM og dominans at dere ikke kommer utenom praten i forkant om du som uerfaren skal føle deg trygg med det dere gjør (med mindre det skulle vise seg at hun er blant dem som tåler, ønsker og tar imot alt, dem er det ikke så mange av). Det er greit nok at hun ikke vil peke ut nøyaktig hva hun vil du skal gjøre, men mitt råd er å få ut av henne i hvilken retning tenningen hennes går, og om det finnes ting som er forbi hennes grenser osv. En ulempe med å være ung og grensetestende kan være at man heller ikke kjenner sine egne grenser godt nok, eller at man definerer f.eks. begrepet dominans ut fra de erfaringsrammene man har fra før. Man er nødt til å kommunisere om man skal teste grenser sammen, noe annet hadde jeg rett og slett ikke turt, uavhengig om jeg har mannen eller kvinnen i et slikt tilfelle. Stoppord er et minstekrav. At hun ikke vil kommunisere mer rundt hva hun liker og faktisk vil, er en varsellampe for meg. For å illustrere hvor forskjellig dette kan være: Jeg har vært borti en mann som mente han var dominant - det viste seg at det han la i uttrykket var at han ønsket å være giveren, men i det jeg definerer som "vanlig" sex. Jeg hadde en prat med en annen mann, som mente jeg implisitt burde forstått at han ønsket å ha meg i bånd hjemme - fordi han hadde sagt at han var dominant. Begrepene er ikke nok i seg selv til å forstå hva folk mener og ønsker uten at de utdyper dette, med mindre man allerede har utviklet en felles forståelsesramme. 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #26 Skrevet 8. januar 2016 1 time siden, Jerry Lee skrev: Dere er begge voksne mennesker som gjør dette uten reell tvang. Hvem skal fordømme andres preferanser? Kos dere. ☺ Bibelen? Anonymkode: 18a97...595 3
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2016 #27 Skrevet 8. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bibelen? Anonymkode: 18a97...595 Eventyrbøker har aldri kunnet dømme noen for noe som helst! ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #28 Skrevet 8. januar 2016 Er du usikker, så er du ikke noen dominant.... Anonymkode: 003ee...259 3
Gjest cheshirecat Skrevet 8. januar 2016 #29 Skrevet 8. januar 2016 34 minutter siden, Erazor skrev: Siden BDSM i aller høyeste grad handler om kommunikasjon mellom partene, ser jeg et rødt flagg i at kvinnen du har møtt sier at hun synes det er turn-off å måtte fortelle/lære opp mannen. Greit nok at det å lære opp er en ting, og greit nok at hun ikke ønsker føring i sengen. Man skal derimot være varsom med å «leke» med noen som ikke ønsker å kommunisere ønsker. Det skal ikke mye til for å ende opp i en situasjon hvor man kommer nær en grense. Om man da ikke på forhånd har avklart hvordan man skal forholde seg til dette, og om det eksisterer noen myke eller harde grenser, så er det lett å trå feil. Dette er begges ansvar, ikke bare den dominante. BDSM er et vidt begrep. Som du sikkert vet, er det et paraplybegrep som står for Bondage og Discipline, Dominance og Submission, Sadism og Masochism. I tillegg vil som oftest fetisjisme inkluderes i det store «kink»-begrepet. Dette betyr at BDSM kan være svært mye. Noen er kun interessert i bondage. For noen er ikke fysisk smerte en del av kinket, i stedet er det kontroll og ydmykelse som står i fokus. Andre er kun ute etter smerten. Ofte blir disse blandet. Nettopp derfor er det viktig å kunne ta praten i forkant. Dere må ikke gå i detalj om hvordan leken skal foregå, men det er viktig å ha rammer for hva som er ok og hva som ikke er det. I tillegg er det, som andre har nevnt, viktig at dere har stoppord som kan brukes dersom man enten trenger pause eller at leken stoppes helt. Om en partner ikke er villig til å sette seg ned og kommunisere i forkant, er mitt råd å ikke risikere et BDSM-forhold med vedkommende. ...snakker av erfaring..?
Gjest supernova_87 Skrevet 8. januar 2016 #30 Skrevet 8. januar 2016 2 minutter siden, cheshirecat skrev: ...snakker av erfaring..? Rawr? Til TS: Jeg skal nå komme med det rareste rådet i forbindelse med sex jeg noensinne har kommet med, men likevel: jeg foreslår at du leser deg opp på det. Lær å kjenne terminologien: wetsex, ydmykelse, edging, bondage, fisting, breathplay, choking, anal, rimming, pisk, spanking, electrosex, slave, gå i bånd, ja, listen går videre. Du kjenner nok en del av disse allerede, men jeg tror det å være sikker på hva du ønsker, og går med på vil vise for henne at du kan være sjef. Det å deretter ta opp de ulike for å spørre hva som er hennes "soft limits" og "hard limits" viser at du er ansvarlig, men samtidig som du har ansvar. Vil hun ikke gå inn på dette så ville jeg som Erazor skriver frastått fra å ha BDSM-sex med henne. Jeg tror BDSM først og fremst handler om tillit, og trygghet. De første gangene ville jeg ikke gått på "soft limits" heller, det er best å holde seg innenfor det som er greit. Å prøve seg på det som er soft limits kan man gjøre når man kjenner hverandre mye bedre, og gjerne etter å ha snakket om det. Du skal ikke presse noen til å bryte sine soft limits, men heller pirre dem med på det.
Gjest Skrevet 8. januar 2016 #31 Skrevet 8. januar 2016 12 minutter siden, Rainstorm skrev: Rawr? Til TS: Jeg skal nå komme med det rareste rådet i forbindelse med sex jeg noensinne har kommet med, men likevel: jeg foreslår at du leser deg opp på det. Lær å kjenne terminologien: wetsex, ydmykelse, edging, bondage, fisting, breathplay, choking, anal, rimming, pisk, spanking, electrosex, slave, gå i bånd, ja, listen går videre. Du kjenner nok en del av disse allerede, men jeg tror det å være sikker på hva du ønsker, og går med på vil vise for henne at du kan være sjef. Det å deretter ta opp de ulike for å spørre hva som er hennes "soft limits" og "hard limits" viser at du er ansvarlig, men samtidig som du har ansvar. Vil hun ikke gå inn på dette så ville jeg som Erazor skriver frastått fra å ha BDSM-sex med henne. Jeg tror BDSM først og fremst handler om tillit, og trygghet. De første gangene ville jeg ikke gått på "soft limits" heller, det er best å holde seg innenfor det som er greit. Å prøve seg på det som er soft limits kan man gjøre når man kjenner hverandre mye bedre, og gjerne etter å ha snakket om det. Du skal ikke presse noen til å bryte sine soft limits, men heller pirre dem med på det. Veldig enig med dette :D Men som sagt, spør hun litt også. Er hun en fifty shades BDSM'er kan det hende hun blir skremt vettet av om du begynner å prate om alt det der Men nyttig å lese opp for alt er mye brukt. Og at du ikke er dominant fordi du er usikker er bare tull. Alle starter et sted. Eksten gikk fra søteste underdannige til nå å være masochist og dominant. Jeg troor ikke det var min skyld
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #32 Skrevet 9. januar 2016 59 minutter siden, Ananas. skrev: Min erfaring er at folk legger så utrolig mye forskjellig i uttrykkene BDSM og dominans at dere ikke kommer utenom praten i forkant om du som uerfaren skal føle deg trygg med det dere gjør (med mindre det skulle vise seg at hun er blant dem som tåler, ønsker og tar imot alt, dem er det ikke så mange av). Det er greit nok at hun ikke vil peke ut nøyaktig hva hun vil du skal gjøre, men mitt råd er å få ut av henne i hvilken retning tenningen hennes går, og om det finnes ting som er forbi hennes grenser osv. En ulempe med å være ung og grensetestende kan være at man heller ikke kjenner sine egne grenser godt nok, eller at man definerer f.eks. begrepet dominans ut fra de erfaringsrammene man har fra før. Man er nødt til å kommunisere om man skal teste grenser sammen, noe annet hadde jeg rett og slett ikke turt, uavhengig om jeg har mannen eller kvinnen i et slikt tilfelle. Stoppord er et minstekrav. At hun ikke vil kommunisere mer rundt hva hun liker og faktisk vil, er en varsellampe for meg. For å illustrere hvor forskjellig dette kan være: Jeg har vært borti en mann som mente han var dominant - det viste seg at det han la i uttrykket var at han ønsket å være giveren, men i det jeg definerer som "vanlig" sex. Jeg hadde en prat med en annen mann, som mente jeg implisitt burde forstått at han ønsket å ha meg i bånd hjemme - fordi han hadde sagt at han var dominant. Begrepene er ikke nok i seg selv til å forstå hva folk mener og ønsker uten at de utdyper dette, med mindre man allerede har utviklet en felles forståelsesramme. Dette. Det er helt innafor og nødvendig, uten å drepe spenningen, at man tar praten for å se hvor grensa går. Kanskje hun ser for seg forsiktig lugging og dask på rumpa, så står du der med torturkammer i kjelleren, lærpisk og brystvorteklyper. Spør henne hvor absolutt grense går og bli enig om safeword. Anonymkode: 3cfa4...132 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #33 Skrevet 9. januar 2016 Ok så hun har fortalt at hun liker å bli dominert. Det betyr ikke nødvendigvis at hun liker det aller mest fetisj-aktige, men at hun tenner på f.eks at du holder hun fast, holder armene hennes over hodet hennes når du knuller hun, småkveler hun litt, er hardhendt med nipplene hennes, klype de hardt, kanskje daske puppene hennes litt, hive hun rundt i senga og ta kontrollen, fortelle henne hva hun skal gjøre og fortelle henne hva du skal gjøre med henne. Jeg elsker å bli dominert, men spanking er faktisk noe jeg ikke foretrekker, så bdsm dreier seg ikke nødvendigvis om å bli slått på rumpa. Anonymkode: d2249...530 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #34 Skrevet 9. januar 2016 5 timer siden, Meline37 skrev: Hun er ganske ung da. i forhold til deg. Sikker på at hun ikke sitter der og tuller med deg, og så vil hun ikke møte deg .Jeg holdt på sånn en stund på nettet. Satt å tullet... men ville ikke møte de jeg skrev med Luremus Anonymkode: 6fbb2...28c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #35 Skrevet 9. januar 2016 6 timer siden, Meline37 skrev: hehe eller så sitter hun å tuller på slike kanaler slik som jeg gjorde for noen år siden jeg hadde faktisk profil på smil, og på ulike bdsm kanaler. Satt å tullet og onanerte og fikk orgasmer av å høre alt de ville gjøre med meg . Men jeg møtte de aldri. Men jeg tennte sinnsykt på å høre alt de ville gjøre. Elsker skikkelig dominans i sengen ! Har faktisk gjort dette en del jeg også. Latt som at jeg vil møte de bare for å få meg litt heftig nettsex i ny og ne. Anonymkode: d2249...530 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #36 Skrevet 9. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda. Klart det. Men når man er 48 så føles det mer som "jente" enn "kvinne". Hun er ikke stort mer enn 2 år eldre enn datteren min Anonymkode: 2060f...03c Jeg finner BDSM totalt ukontroversielt gjesp, men at en gammel ekkel gris på nesten 50år! går på "datter" finner jeg foraktelig. Jeg vedder en milliard på at du må betale penger for dette. Ingen normal, attraktiv og pen på 22 finner en hengerau på 48 på noen som helst måte attraktiv. Penger.......Hilsen 26. Anonymkode: 87c48...efd 5
Mippi Skrevet 9. januar 2016 #37 Skrevet 9. januar 2016 TS, du har fått mange gode råd her, men det viktigste slik jeg ser det, er at dere MÅ kommunisere om dette. Hun sier det er turn-off, men det tror jeg også hun vil synes når du går for langt i leken. Og ta det rolig, hva? Selv for vanilje-folk som ikke tenner på fornedrelse, ydmykelse, osv, så tar det tid å bygge opp den seksuelle relasjonen slik at sexen blir best mulig for begge parter. Det KAN jo hende at dere er perfekte for hverandre i sengen og det blir perfekt fra første stund, men sjansen for det er mikroskopisk. "jeg liker spanking". Hva legger to forskjellige folk i det? Den ene kan mene et dask på rompa i doggy. Den andre kan tenke på bullwhip og floggere. Dersom du tenker det siste, hun tenker det første, så blir det full kræsj. Kommunikasjon Kommunikasjon Kommunikasjon 2
barock Skrevet 9. januar 2016 #38 Skrevet 9. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner BDSM totalt ukontroversielt gjesp, men at en gammel ekkel gris på nesten 50år! går på "datter" finner jeg foraktelig. Jeg vedder en milliard på at du må betale penger for dette. Ingen normal, attraktiv og pen på 22 finner en hengerau på 48 på noen som helst måte attraktiv. Penger.......Hilsen 26. Anonymkode: 87c48...efd At du mener at sex mellom 2 voksne personer nødvendigvis må involvere penger sier vel mest om deg. Hvor mye tar du for et ligg du da ? 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #39 Skrevet 9. januar 2016 6 minutter siden, barock skrev: At du mener at sex mellom 2 voksne personer nødvendigvis må involvere penger sier vel mest om deg. Hvor mye tar du for et ligg du da ? "Voksne mennesker " - my a.. Selvfølgelig er der ingen attraktiv 22 åring som må ty til 50åring for sex! Gamlingen må selvfølgelig betale for dette, naive gamle fjols, kanskje han blir tatt appåtil-:). Ikke en levende sjel av mine venninner, søstre , som ville utsatt oss for en gamling når unge deilige er tilgjengelige. Trist slike scenarier er vanlig I ditt liv. Andre har litt høyere standard ser De. Anonymkode: 87c48...efd 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #40 Skrevet 9. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Voksne mennesker " - my a.. Selvfølgelig er der ingen attraktiv 22 åring som må ty til 50åring for sex! Gamlingen må selvfølgelig betale for dette, naive gamle fjols, kanskje han blir tatt appåtil-:). Ikke en levende sjel av mine venninner, søstre , som ville utsatt oss for en gamling når unge deilige er tilgjengelige. Trist slike scenarier er vanlig I ditt liv. Andre har litt høyere standard ser De. Anonymkode: 87c48...efd Det er vel strengt tatt ingen 20 år gamle gutter som trenger å ty til 40 år gamle MILF´er eller cougars heller. Men det skjer i aller høyeste grad. At du tror at hele verden lever etter ditt gørrkjedelige A4 tenningsmønster, og ikke ser at det finnes andre syn, forteller meg at du er en ganske trangsynt og egosentrisk person. At du i tillegg mener at sex mellom to voksne mennesker på forskjellig sted i livet må involvere penger, forteller meg at du i bunn og grunn er et lite l*dd*r. Deg om det. Anonymkode: 2060f...03c 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå