AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Hei! Jeg har nylig gått til innkjøp av noen store colaflasker. Jeg har vanligvis alltid kjøpt bokser eller småflasker, men dette blir gjerne litt dyrere i lengden. Problemet mitt med de store flaskene er at kullsyren går så raskt ut. Mitt spørsmål: Går kullsyren saktere ut dersom jeg fordeler innholdet på mindre flasker? Anonymkode: e853d...f6f
Gjest Ennasus Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 (endret) Nei, det er ikke min erfaring.. Blir korken skrudd av=Kullsyra går ut fort. Syntes at brus må drikkes i løpet av dagen/kvelden uavhengig SV størrelsen.. Endret 8. januar 2016 av Ennasus
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 34 minutter siden, Ennasus skrev: Nei, det er ikke min erfaring.. Blir korken skrudd av=Kullsyra går ut fort. Syntes at brus må drikkes i løpet av dagen/kvelden uavhengig SV størrelsen.. Poenget mitt var vel ikke størrelsen, men heller var hvor fulle de er. Jeg vil tro at en full halvliterflaske holder kullsyren lenger enn en halv 1,5-liters flaske, men jeg skal ikke si noe for sikkert. Jeg får prøve det selv ut. Anonymkode: e853d...f6f
Gjest Ennasus Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt var vel ikke størrelsen, men heller var hvor fulle de er. Jeg vil tro at en full halvliterflaske holder kullsyren lenger enn en halv 1,5-liters flaske, men jeg skal ikke si noe for sikkert. Jeg får prøve det selv ut. Anonymkode: e853d...f6f Det var vel forsåvidt det jeg og mente tror jeg Jeg syntes hvertfall kullsyra av en halvliter går like fort ut selv om den er full og jeg nettopp har åpna den liksom..
QuestionEverything Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Det er mulig hvis du fyller flaskene helt fulle, vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Husk at det forsvinner mye kullsyre når du heller opp, da. Jeg vil tro brusen holder bedre på kullsyren om den får være på den opprinnelige flaska enn om du heller over på mindre flasker. Anonymkode: 23273...a3d 2
Gjest Badebuksa Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 2 minutter siden, Badebuksa skrev: Du skal jo skru på kroken igjen da. KORKEN
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Takk for alle innspill! Jeg helte fylte to småflasker helt opp og skrudde korken godt igjen. Jeg synes det fungerte rimelig greit. Det er selvsagt best rett etter den er åpnet, men litt uøkonomisk å kjøpe små flasker hele tiden. 19 timer siden, Ennasus skrev: Det var vel forsåvidt det jeg og mente tror jeg Jeg syntes hvertfall kullsyra av en halvliter går like fort ut selv om den er full og jeg nettopp har åpna den liksom.. Det var forresten ikke meningen å være krass, selv om jeg ser at det kanskje virker sånn i innlegget. Jeg ser det på som en grei løsning, men det beste er selvsagt å drikke opp flasken i løpet av dagen man åpnet den. Anonymkode: e853d...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå