Gå til innhold

Erfaringer med 5:2 dietten? eventuellt tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har startet på denne, men har litt problemer med at magen min romler så fælt. Jeg sitter ofte i møter, og dette blir veldig flaut. I tillegg til at jeg har lagt merke til at folk begynner å irritere seg over meg. Ellers går det greit for meg på fastedagene, det er ikke slik at jeg er altfor sulten. Kan suppe, tomatsuppe fra toro f.eks holde deg mett lengre, dermed hindre rumlingen?

Anonymkode: 5e3d1...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testa dette ut litt, for meg funka det fint med 4-5 knekkebrød ila dagen med magert pålegg. 

Spis like før møter, jeg var ikke sulten en eneste gang igjennom dagen jeg "fastet" .. 

Man skal jo spise 500kcal den dagen. Og jeg var innafor med de knekkebrødene, selvsagt en "kjedelig" dag hva mat angår, men herlig å slippe å stresse med det også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Sharon90 skrev:

Jeg testa dette ut litt, for meg funka det fint med 4-5 knekkebrød ila dagen med magert pålegg. 

Spis like før møter, jeg var ikke sulten en eneste gang igjennom dagen jeg "fastet" .. 

Man skal jo spise 500kcal den dagen. Og jeg var innafor med de knekkebrødene, selvsagt en "kjedelig" dag hva mat angår, men herlig å slippe å stresse med det også... :)

Men jeg spiser 3 brødskiver fordelt på dagen, uten noen pålegg og det fungerer ikke. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men brødskiver er bare "luft"... Tomme kalorier ... Du blir sulten med en gang. 

Bedre med knekkebrød, mye mer fiber og slikt som magen jobber med lenge. Og så bør du da spise en del mens du er på jobb, og heller bare være litt sulten på kveldene hjemme :)

Knekkebrød vs brød er en verden i forskjell .. i alle fall for meg, brød metter meg ikke halvparten så mye som knekkebrød.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis heller de kaloriene i egg, skyr, kesam, kylling etc, med grønnsaker til. Proteiner og litt fett.

Anonymkode: 3fdc9...2a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg spiser 3 brødskiver fordelt på dagen, uten noen pålegg og det fungerer ikke. ...

Hva alsgs knekkebrød spiseeer du da? Jeg blir ikke mett av knekkebrød, ikke som vanligbrød. hehe.Må spise 10 stykker om det skal holde, istedenfor 2 brødskiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rug Sprø fra wasa :) blir sykt mett at dem.. men klart ikke alle er like ...

Men proteiner og slikt som nevnt ovenfor, det netter bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg gikk på 5:2-dietten pleide jeg å spise et eple i løpet av arbeidsdagen. Ble ikke akkurat mett av det, men det hjalp mot magerumling.

Anonymkode: 11ce7...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...