Gå til innhold

Løping langs riksvei..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..hvor det ikke er gang/sykkelsti. Er det lov, og ville du gjort det? Tenker å løpe i dagslys med refleks uansett, men det er kanskje ikke helt forsvarlig når fartsgrensen er 70? Og isåfall, ville du løpt med eller mot kjøreretningen?

Anonymkode: e1107...a76

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Er vel bare motorveier det er forbudt med gående? Ville vært ekstremt forsiktig nå i mørketiden og iallefall ha masse reflekser for i mørket er søren med mennesker usynlige nå. Du skal alltid løpe mot bilene slik at du kan se dem komme. Kommer biler bakfra er det lettere for deg å bli påkjørt fordi du ikke ser dem komme og også lett kan skvette når de kommer susende forbi og lettere kan falle/miste balansen.

Gjest morhjertegod
Skrevet

På riksveien her jogger de, går, sykler og går på rulleski, her er det 80 sone. Men vet ikke om jeg selv ville turt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke forbudt, men ville iallfall ikke løpt når det var mørkt. Holdt på å kjøre på flere idioter (les bergensere) sist jeg kjørte over Kvamskogen da flere av de var ute å jogget. I mørket. Uten refleks. I 80-sonen. Der det ikke er fortau. 

Anonymkode: 9acfa...373

Skrevet

Ja, jeg ville gjort det. Bare ha refleksvest på og/ eller  hodelykt.

Det er lov, undertegnede har gått på rollerblades på riksvei, uten gangfelt, i en del år,  i dagslys og alltid mot kjøreretningen, så jeg ser de som kommer.

Skrevet

Spørs vel litt hvor traffikert det er, men regner med at siden det ikke er gang og sykkelsti så er det ikke SÅ traffikert. Håper det iallefall! Godt med refleks og masse oppmerksomhet så går det nok bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på veien. Har en svingete trafikert vei hjemme. Jeg har løpt ca. 100 meter på den noen ganger for å komme fra A til B, men det er lenge nok. Jeg synes det er skummelt selv i dagslys på sommeren. Ved hytta har vi en mer åpen vei mex sporadisk mye trafikk når fergene kommer. Der er det ikke skummelt i det hele tatt. Ser og hører biler på god avstand. Begge er riksveier med 70-sone.

Anonymkode: c8db3...957

Skrevet (endret)

Ville i allefall utstyrt meg med hodelykt og refleksvest og i mot kjøreretningen. Og om du skal løpe nå ville jeg også tenkt over mengden svevestøv i lufta og om det er verdt det (kaldt, tørt vær og dieselbiler med pigg er feks en dårlig kombo). 

Endret av Kladd
AnonymBruker
Skrevet

Er du glad ilivet? Da finner du deg et annet sed å løpe med mindre risiko for å utsette både deg selv og bilførere for opplevelser ingen av oss ønsker å komme opp i. 

Kjører du bil selv, så vet du at løpere langs veien er lite trivelig å møte på. 

Anonymkode: a062a...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...