Gå til innhold

Jente på toget til Trondheim

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tok toget fra Oslo til Trondheim nå etter juleferien. Jeg fikk sete ved siden av ei jente jeg kom veldig godt overens med.  

Troe hun fikk et godt inntrykk av meg, siden jeg hjalp 2 forskjellige damer med bagasjen og en mørk mann som gjentatte ganger fikk høre av konduktøren om at den meldingen han hadde på mobilen ikke var billett.

På toget fortalte hun meg hun hadde mye bagasje, og kalte seg selv et "pakkesel" noe jeg lurte på kanskje var et hint om at hun trengte hjelp, men kanskje ikke det var ment som et hint.

Jeg hjalp henne med å bære skiene hennes, og jeg hadde ikke planlagt å spørre henne om hun ville finne på noe. Plutselig sier hun jeg ikke trenger å hjelpe henne lenger, siden bussen min skulle gå snart. Jeg tenker å kanskje spørre om vi skal finne på noe en dag, men det blir til at jeg klapper henne litt på skulderen (tror jeg) og sier hadet.

Nå har det seg slik at hun fortalte hvilken folkehøgskole hun gikk på, og jeg fant henne ganske lett på Facebook-gruppen til skolen. Så hvem som hadde gitt stjerner til skolen (anmeldelse), og der var hun.

Ville det vært creepy om jeg hadde tatt kontakt med hun?

Mvh

Snill fyr

Anonymkode: 64281...47f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var vanskelig! på den ene siden kan det hende hun syntes dette var kjempehyggelig, på den andre siden så kan det hende hun syntes dette er kjempecreepy. Det kommer nok at på hvor godt hun syntes dere kom overrens. Satt du med inntrykket av at hun ikke ville gå fra deg der dere var?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne var vanskelig ja, som Vackra sier. Men, om du ikke tar kontakt vil du nok aldri møte på henne tilfeldig om dere ikke bor i nærheten. Om du tar kontakt så har du noe å tjene og ingenting å tape :) Blir du stemplet som creepy og blokkert så har du hvertfall prøvd, og du mister ingenting som du har nå. Det du derimot kan tjene på er et godt bekjentskap eller mer :) 

Anonymkode: f6a48...53d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i utgangspunkt en rimelig høy terskel for å ta kontakt med noen man har møtt i virkeligheten (uten å dele kontaktinformasjon) på sosiale medier. I dette tilfelle synes jeg det faktisk er helt greit og vitner ikke om noen creeptendenser. Det viser selvsagt at du har gjort en liten innsats på å prøve å finne henne, men etter den kontakten du beskriver dere hadde på toget synes jeg det er greit. Det kan hende hun avslår forsøket ditt på kontakt, men det er jo alltid en risiko. 

Anonymkode: f18d6...d9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verste som skjer om du tar kontakt er nå at hun ignorerer deg/ber deg la henne være, så go for it tenker jeg:) Bare å være hyggelig:)

Anonymkode: 37d45...579

• Liker 4
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg fått litt creepervibber, men samtidig blitt positivt overrasket over at person likte meg så godt til å faktisk lete meg opp :fnise: Du har jo ingenting å tape så jeg ville prøvd å ta kontakt. Verste som kan skje er jo som nevnt over at hun ignorerer det eller sier at hun ikke er interessert, men siden deres ikke omgås til vanlig så er det jo ikke verdens undergang akkurat :P 

Skrevet

Jeg hadde blitt glad! Og du kan jo skrive for eksempel "det var bra du sa hvilken folkehøyskole du gikk på, så klarte jeg å finne deg!" Så virker det ikke som du har nilett på Facebook liksom;) jeg tror de fleste jenter blir glade for sånt, og i vår tid er det jo rent eksklusivt å møte folk på noe så romantisk som et tog! Framfor tinder og slik 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Vackra skrev:

Denne var vanskelig! på den ene siden kan det hende hun syntes dette var kjempehyggelig, på den andre siden så kan det hende hun syntes dette er kjempecreepy. Det kommer nok at på hvor godt hun syntes dere kom overrens. Satt du med inntrykket av at hun ikke ville gå fra deg der dere var?

Jeg har egentlig ikke noe inntrykk, siden jeg kom meg ganske raskt av gårde, desverre.

MEN! Jeg lurer på om hun ville gi meg en klem. Eller så kan det hende jeg tror det siden hun tok armene sine ut for å ta skiene jeg gav til henne, husker egentlig ikke.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var vanskelig ja, som Vackra sier. Men, om du ikke tar kontakt vil du nok aldri møte på henne tilfeldig om dere ikke bor i nærheten. Om du tar kontakt så har du noe å tjene og ingenting å tape :) Blir du stemplet som creepy og blokkert så har du hvertfall prøvd, og du mister ingenting som du har nå. Det du derimot kan tjene på er et godt bekjentskap eller mer :) 

9 timer siden, Honeyblossom skrev:

Hadde det vært meg hadde jeg fått litt creepervibber, men samtidig blitt positivt overrasket over at person likte meg så godt til å faktisk lete meg opp :fnise: Du har jo ingenting å tape så jeg ville prøvd å ta kontakt. Verste som kan skje er jo som nevnt over at hun ignorerer det eller sier at hun ikke er interessert, men siden deres ikke omgås til vanlig så er det jo ikke verdens undergang akkurat :P 

Takk! Deilig å høre at jeg ikke har noe å tape! Det eneste jeg er redd for er at jeg blir sett på som en "fyr jeg møtte på toget som greide å finne meg på face"-ekkel fyr.

Så uansett OM det skjer, så gjør det ingen verdens ting, sånn egentlig.

8 timer siden, Chumi skrev:

Jeg hadde blitt glad! Og du kan jo skrive for eksempel "det var bra du sa hvilken folkehøyskole du gikk på, så klarte jeg å finne deg!" Så virker det ikke som du har nilett på Facebook liksom;) jeg tror de fleste jenter blir glade for sånt, og i vår tid er det jo rent eksklusivt å møte folk på noe så romantisk som et tog! Framfor tinder og slik 

Super-takknemlig for at du kom på DEN fine setningen! Da virker jeg jo ikke creepy i det hele tatt! (Ikke ironisk ment).

Det er sant. Liker ikke tinder i det hele tatt. Hvis jeg ville ha meg noe, noe jeg ikke vil, hadde det selvfølgelig vært et fint sted. Søsteren min har faktisk funnet kjæresten sin der. Men det er et veldig overfladisk sted hvor man som regel bare går etter bildene og ikke personligheten. 

Kommer til å sende henne melding i dag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre jeg hadde sagt at jeg var singel så ville jeg syns det var litt rart, men hyggelig. Bare ikke ha for store forhåpninger. Støtter det om å skrive at du fant henne ut fra at hun nevnte folkehøyskolen sin. Husk at du må sende friendrequest først for at meldingen skal dukke opp i innboksen hennes, ellers dukker den bare opp i "other" boksen og der er det sjeldent folk ser.. Lykke til hold oss oppdatert :)

Anonymkode: 42a29...1eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dukker den ikke opp i innboksen hvis man har en felles venn?

Da blir det jo bare super kleint fra hun ser jeg har sendt friend request til meldingen kommer da! 

Mvh

Snill gutt

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg tok toget fra Oslo til Trondheim nå etter juleferien. Jeg fikk sete ved siden av ei jente jeg kom veldig godt overens med.  

Troe hun fikk et godt inntrykk av meg, siden jeg hjalp 2 forskjellige damer med bagasjen og en mørk mann som gjentatte ganger fikk høre av konduktøren om at den meldingen han hadde på mobilen ikke var billett.

På toget fortalte hun meg hun hadde mye bagasje, og kalte seg selv et "pakkesel" noe jeg lurte på kanskje var et hint om at hun trengte hjelp, men kanskje ikke det var ment som et hint.

Jeg hjalp henne med å bære skiene hennes, og jeg hadde ikke planlagt å spørre henne om hun ville finne på noe. Plutselig sier hun jeg ikke trenger å hjelpe henne lenger, siden bussen min skulle gå snart. Jeg tenker å kanskje spørre om vi skal finne på noe en dag, men det blir til at jeg klapper henne litt på skulderen (tror jeg) og sier hadet.

Nå har det seg slik at hun fortalte hvilken folkehøgskole hun gikk på, og jeg fant henne ganske lett på Facebook-gruppen til skolen. Så hvem som hadde gitt stjerner til skolen (anmeldelse), og der var hun.

Ville det vært creepy om jeg hadde tatt kontakt med hun?

Mvh

Snill fyr

Du må spørre henne ut der og da ...komme med en distansert melding i etterkant bla bla blir bare feil. Grow some balls some WalterW sier... ;)

Anonymkode: 77dff...c25

Skrevet

Enten går det bra og du oppnår akkurat det du ville.

Ellers vil det finnes en random dame som synes du er creepy. Bør du bry deg om det? Nei.

Er ikke noe å lure på spør du meg! Du lever bare en gang som de vise sier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare ringe henne? Heller det enn venneforespørsel på nett.

Anonymkode: f5eef...8ea

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre jeg hadde sagt at jeg var singel så ville jeg syns det var litt rart, men hyggelig. Bare ikke ha for store forhåpninger. Støtter det om å skrive at du fant henne ut fra at hun nevnte folkehøyskolen sin. Husk at du må sende friendrequest først for at meldingen skal dukke opp i innboksen hennes, ellers dukker den bare opp i "other" boksen og der er det sjeldent folk ser.. Lykke til hold oss oppdatert :)

Har sendt venneforespørsel og sendt henne en melding (selv om den kommer i den andre innboksen). Ser på messenger at det lyser blått, som betyr hun er online, noe som bare betyr at hun tror jeg er en sykt rar fyr som leter etter alle jeg så vidt møter bare for adde dem på face. Men vi kommer ikke til å møtes igjen, så det gjør ingenting.

hilsen

snill gutt

AnonymBruker
Skrevet

Meldingen kommer nok i den andre innboksen, den kommer det ikke på notifikasjon. Og bruker hun messenger på mobil så ser hun nok den ikke der. Hun koblet kanskje ikke venneforespørsel med møtet på toget. Håper hun ser meldingen og svarer! :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt venneforespørsel og sendt henne en melding (selv om den kommer i den andre innboksen). Ser på messenger at det lyser blått, som betyr hun er online, noe som bare betyr at hun tror jeg er en sykt rar fyr som leter etter alle jeg så vidt møter bare for adde dem på face. Men vi kommer ikke til å møtes igjen, så det gjør ingenting.

hilsen

snill gutt

Som sagt tidligere ..om du ikke tar det steget face2face så nytter det ikke. Du skal ikke skjule intensjonene dine ..sitter du der på toget og håper hun skal KUN bli venner med deg? ...hva er galt med deg? grow some balls..

Anonymkode: 77dff...c25

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hilsen

snill gutt

Så fint du sendte meld! Og som svar til tidligere kommentar fra deg, nei det er såklart ikke kleint de få sekundene i mellom fra friendrequesten til innboksmeldingen :) 
Neida, at hun ikke har svart trenger ikke bety at hun syns du er en sykt rar og desperat fyr :P Slapp helt av!
Mest sannsynlig så vet hun bare ikke hva hun skal svare enda, og trenger å tenke på det og "bearbeide" det, og svarer kanskje om en dag eller tre, eller så har hun ikke hatt tid til å gå inn på innboksen og lese+svare enda. Mange er online for spesifikke ting, f.eks gjøre en avtale med venninden sin, eller skal sjekke et event fort før man skal ut på byen, og da bruker man ikke tid på å sjekke andre notifications.

• Liker 2
Skrevet

Blått på messenger betyr vel bare at vedkommende har Messenger i tillegg til vanlig Facebook. Du kan ikke se om hun er/har vært online eller ikke. Og den "other"-mailboksen finnes vel ikke lenger? Om noen jeg ikke er venn med sender en melding via Messenger til meg får jeg en såkalt "meldingsforespørsel" som jeg kan velge å godta eller ikke. Men beskjed får jeg uansett.

Anonymkode: 62eb6...635

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt noe fra henne, TS? :D

Skrevet
Den 14. januar 2016 at 22.11, AnonymBruker skrev:

Har du hørt noe fra henne, TS? :D

Hun har ikke sett meldingen eller godkjent meg dom venn. Gjorde skikkelig vondt i hjertet når jeg sendte henne friend-request, men nå bryr jeg meg ikke Å mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...