AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 ÅNEI! jeg har uregelmessig mens, og har ventet lenge på å få det (flere måneder!!) for å prøve meg på pergotime (har PCO, og ikke PCOS, da jeg ikke er overvektig, nærmere undervektig, og ikke har urenhud). Jeg er nå i dag 5 i mens, og har forvekslet 5 tabletter med dag 5, istedet for dag 3 i mens. Tok min første tablett i dag klokken 1600, istedet for på onsdag som da ville vært min 3. Dag i mens som det står jeg skal begynne Pergotime med. er sjangsene mine blåst på denne syklusen? Ikke vits i å ta de resterende 4 dosene? Vil jo ikke utsette kroppen for medikamenter som uansett ikke vil virke da jeg potensielt har blåst bort sjangsene mine denne syklusen. Anonymkode: c8ba9...522
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Jeg fikk tidligere i år beskjed om å starte pergotime dag 5. Har også pco Anonymkode: 3b535...bc7
Mayah Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Har PCOS og har brukt Pergotime i 4 sykluser, og har begynt med første tablett på syklusdag 5 alle gangene, altså t.o.m syklusdag 9. Har fått eggløsning alle gangene. Selvfølgelig burde man jo forhørt seg med den som har skrevet ut tablettene til deg om det greit i ditt tilfelle å gjøre det slik denne syklusen, men skjønner at det ikke er lett nå i helga. Og sånn forresten, du vet jo selvfølgelig selv best om dine symptomer peker mot en PCO og ikke PCOS, men vil bare si at jeg også er nærmere undervektig enn overvektig (BMI på 20,5) i tillegg til at jeg ikke legger på meg lett, og at jeg absolutt ikke plages med uren hud, og jeg har PCOS. Har påvist cyster på eggstokkene og har uregelmessige og ofte anovulatoriske sykluser på alt fra 37 til 46 dager, noe som er nok for å stille diagnosen.
Gjest Sisti Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Jeg fikk også beskjed om å begynne dag 5. Og så et lite tips: hvis du har lange sykluser er det ikke nødvendig å vente til mensen kommer av seg selv. Du kan få primolut eller provera for å tvinge frem mensen hvis syklus er lang, og så ta pergotime når mensen kommer. Ganske vanlig behandling for oss med umulige sykluser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå